Legging

Hva er oppned-metoden? Her er det litt av og på når han sovner, men prøver å la ham sovne selv. Verken pappa eller andre klarer å legge ham uten at han skriker seg i søvn. Nå for tiden må jeg sitte hos ham til han sovner. Trøster ham i senga hvis han sutrer og tar ham opp om han skriker :)

Er jo egentlig litt som du gjør fra før av :) Tar opp når han gråter, og legger så ned igjen når han har roet seg. Her hjelper det også å bare stryke/klappe litt på ryggen mens han ligger noen ganger, men må ofte tas opp. Hvis du søker på nett står det nok mer utfyllende. Den finnes bla en bok som heter "sove uten gråt", og også en fb-gruppe som baserer seg på denne :)

Han var mye lettere å legge før, nå er han veldig avhengig av meg, må ha pupp for å sovne, våkner mange ganger på kvelden og natten.. Han kan være rolig når jeg er på rommet, men sier jeg natta og går ut av rommet når han er våken, så hyler han.

De gangene faren har vært alene med han på kveld eller natt, så skriker han om han ikke blir bysset på, og våkner med en gang han blir lagt ned, så min samboer har måttet ha han på brystet for å få sovet en liten stund på natt.. Han var ikke slik før, så jeg er sikker på at det er seperasjonsangst som gjør det.

Gruer meg til å begynne på jobb igjen, blir noen dager med hyling ihvertfall. .

Her så er det mer eller mindre snuppa som bestemmer "leggemetoden". Hovedregelen er at jeg legger og hun sovner med puppen i munn. Det eller så blir det byssing... Det er heldigvis lett å legge hun her. Storebror hadde vi mye greier med...men lurer på om det var noe vi skapte for oss selv da vi bestemte at han ikke skulle sovne til puppen lengre...:rolleyes: Men har ingen tips dessverre, tenker også at det rett og slett er kosen han er ute etter og du er jo mamma, pappa er trolig mer praktisk :P

Hadde nok bare ammet i søvn jeg også om det hadde funger :) Man stresser nok med mer enn man trenger med førstemann, og kommer nok til å være litt mer avslappet med en evt nestemann :)

Og ja, mamma er mamma. Han har nok skjønt at jeg er litt softere enn pappaen, og at jeg egentlig synes han er ganske så søt der han gliser og fjaser rundt :p Her har pappaen lagt de siste kveldene, og det fungerer mye bedre. Slo til med å sove 4t til og med her en kveld :)

Vi hadde seks måneder med byssing i søvn, både kveld og dagtid.. Jeg har gått frem og tilbake, sittet i senga og hoppet opp og ned, grått, banna og steika.
Nå koser vi litt på sengekanten vår før jeg legger henne i senga og synger nattasang. Stort sett kan jeg gå inn etter 10 minutter og da sover hun søtt i sin egen seng. Jeg er Guds takknemlig (selv om jeg ikke tror på han) for at hun endelig sovner selv. Prøvde aldri noe metode. Det gikk av seg selv. Hun har aldri grått når jeg har lagt henne i sengen sin på kvelden. Klaget litt i starten, men jeg gav henne smokken og et kyss. Måtte gjenta det en del ganger, men det gikk ganske fort før hun skjønte at det var alt jeg gjorde. :)

Så deilig at det har gått seg til! Har liksom gått og ventet på det jeg også. Rart det ikke er spor i parketten her, for er ikke få timer vi har gått rundt og bysset. Her sluttet han med smokken da han var 4-5mnd, og synes det er vanskelig å roe ned uten den eller pupp :/

Så deilig at det har gått seg til! Har liksom gått og ventet på det jeg også. Rart det ikke er spor i parketten her, for er ikke få timer vi har gått rundt og bysset. Her sluttet han med smokken da han var 4-5mnd, og synes det er vanskelig å roe ned uten den eller pupp :/
Uff, ja, det skjønner jeg. Her har det heller ikke vært pupp på en stund, men hun tar heldigvis smokken. Håper det går seg til av seg selv. Det er så utrolig slitsomt mens det pågår. Ellers finnes det jo metoder som de mener virker. Det kan være hardt nok det, men hvis det gir resultater, så er det jo verdt det.

Han var mye lettere å legge før, nå er han veldig avhengig av meg, må ha pupp for å sovne, våkner mange ganger på kvelden og natten.. Han kan være rolig når jeg er på rommet, men sier jeg natta og går ut av rommet når han er våken, så hyler han.

De gangene faren har vært alene med han på kveld eller natt, så skriker han om han ikke blir bysset på, og våkner med en gang han blir lagt ned, så min samboer har måttet ha han på brystet for å få sovet en liten stund på natt.. Han var ikke slik før, så jeg er sikker på at det er seperasjonsangst som gjør det.

Gruer meg til å begynne på jobb igjen, blir noen dager med hyling ihvertfall. .

Høres ut som gutten min også. Rekker ikke gå ut døra før han hyler. Hyler også om jeg bare setter meg ned i senga eller noe slikt.

Det var slik her tidligere også. Hvis pappaen la våknet han like etterpå og roet seg kun hos meg. Vi har vært veldig opptatt av at begge skal kunne legge han, og nå virker det jo som det fungerer bedre at pappaen legger. Han gråter litt mer, men roer seg raskere.

Tror det kan være seperasjonsangst her også, for merker at han våkner ofte og bare trenger å strykes på rygg og si shhh. Virker som han bare trenger litt ekstra trygghet. Virker også som han våkner av mareritt noen ganger synes jeg.

Ja, jobboppstart blir spennende. Her jobber jeg turnus, så det må jo fungere at samboer legger rett og slett :p

Hadde nok bare ammet i søvn jeg også om det hadde funger :) Man stresser nok med mer enn man trenger med førstemann, og kommer nok til å være litt mer avslappet med en evt nestemann :)

Og ja, mamma er mamma. Han har nok skjønt at jeg er litt softere enn pappaen, og at jeg egentlig synes han er ganske så søt der han gliser og fjaser rundt :p Her har pappaen lagt de siste kveldene, og det fungerer mye bedre. Slo til med å sove 4t til og med her en kveld :)

Men jeg skjønner godt frusturasjonen din ;)
Mitt motto som småbarnsforelder er: "Hva enn som funker"... Og med det mener jeg at man må finne ut av hva som fungerer for en og ens familie. Det høres ut som dere har funnet en løsning da, som fungerer per dags dato - de får jo stadig nye preferanser mener jeg :P
P.S. Jeg er helt enig i at de er himla søte når de fjaser, lo høyt senest i sted ved legging og holdt da på i 70 min... Men jeg vet det går over på et tidspunkt, storebror er bevis på det, så jeg ler jeg :D

Er jo egentlig litt som du gjør fra før av :) Tar opp når han gråter, og legger så ned igjen når han har roet seg. Her hjelper det også å bare stryke/klappe litt på ryggen mens han ligger noen ganger, men må ofte tas opp. Hvis du søker på nett står det nok mer utfyllende. Den finnes bla en bok som heter "sove uten gråt", og også en fb-gruppe som baserer seg på denne :)
Takk! Så for meg en arti vri der babyen sover best hvis han får dingle litt etter føttene før leggetid

Men jeg skjønner godt frusturasjonen din ;)
Mitt motto som småbarnsforelder er: "Hva enn som funker"... Og med det mener jeg at man må finne ut av hva som fungerer for en og ens familie. Det høres ut som dere har funnet en løsning da, som fungerer per dags dato - de får jo stadig nye preferanser mener jeg :P
P.S. Jeg er helt enig i at de er himla søte når de fjaser, lo høyt senest i sted ved legging og holdt da på i 70 min... Men jeg vet det går over på et tidspunkt, storebror er bevis på det, så jeg ler jeg :D

Ja, det er helt sant. Endelig finner man ut av noe, og så er det endring igjen :D Merker heldigvis fremgang her, og det er godt å høre at det går seg til ;) Mini her har sovet dårlig siden han ble født egentlig, men en gang må det da jo bli bra! Vi har nå begynt å dele opp natten vi, så nå er jeg i det minste sikret 3t sammenhengene søvn hver natt! (Så lenge han er forholdsvis rolig). Det er deilig det! :)

Takk! Så for meg en arti vri der babyen sover best hvis han får dingle litt etter føttene før leggetid

Hahaha! Ja, disse nymotens greiene :D Mini elsker å herje litt opp ned, men spesielt trøtt blir han ikke av det altså ;p

Ja, det er helt sant. Endelig finner man ut av noe, og så er det endring igjen :D Merker heldigvis fremgang her, og det er godt å høre at det går seg til ;) Mini her har sovet dårlig siden han ble født egentlig, men en gang må det da jo bli bra! Vi har nå begynt å dele opp natten vi, så nå er jeg i det minste sikret 3t sammenhengene søvn hver natt! (Så lenge han er forholdsvis rolig). Det er deilig det! :)

Dere høres ut som et godt team! Heia :)

Back
Topp