Leggetid

Lykkeliten Nr 3

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Noen som har begynt med fast legge tid? Vi har litt rutiner rundt legging som Nattstell og pysjamas. Men klin umulig og få lillegutt i seng før kl 2200. Ein kveld 2130.. Kjenner eg er klar for og få han i seng kl 1900 som Nr 2.. Blir deilig og få litt kveldstid i gjen :p tenkte og starte med legging tiligere når vi begynner med grøt her :)

Her er leggetid blitt et sted mellom 19 og 20, ikke spør meg hvordan vi fikk til det :P vi hadde det sann som dere, fikk han ikke til å sove før 22! Men vi fant ut at han ikke fikk nok mm av meg så måtte gi han 1 flaske hver kveld. Han får først mm fra meg så en flaske. Vi legger han i senga si og det tar alt fra 5 til 30 min før han sovner :) veldig deilig å ha kvelden for seg selv! :) Tror det tok litt tid før vi gradvis la han tidligere :)

Her er det leggetid mellom 18-20, og morgen mellom 06 og 09, slik har det vært den siste måneden ca. Vi har ikke gjort noe for å få det slik, hun regulerte det selv plutselig. Tidligere sov hun oppå meg/var våken i sofaen fram til vi la oss.
Tar kveldsstellet når hun viser tegn til å være trøtt, så ammer vi i senga. Litt 50/50 om hun sovner på puppen, hvis ikke ligger jeg ved siden av henne og stryker og synger til hun sovner.

Last edited:
Lille bare plutselig sovnet mellom 19 og 20 (laaaang amming først) da han var bare 8 uker. Så rutinen er nå å stelle rundt 1830, sette meg på rommet og amme til han er ferdig og så legge. Sover når jeg legger han da, så ammes i søvn..
:)

Her legges hun 8 halv 9 hver dag, og sovner uten no mer. Så leggerutinene har vi hatt grei lenge:-)

Vi har hatt rutine på bading osv og på med pysj lenge nå... Vært en gang mellom 18:30 og 20, men ser nå at han ofte blir overtrøtt om vi drøyer det noe lengre enn 18:30-18:45 med å gå på badet. Etterpå går vi på soverommet hvor jeg ammer han i søvn og legger han i hans seng... Varierer hvor lenge vi sitter... Alt fra 15 minutter til 2 timer... Han spiser nok ikke så lenge, men vi nyter kosen på kvelden begge to

Vi begynner legging 21. Så sover hun før 22. Begynte med det etter ferien. Da var hun i seng tolv..

Har hatt fast rutine rundt legging lenge nå. Han sovner mellom 20-21 hver kveld, oftest rundt 20. Prøver for tiden å få han enda litt tidligere i seng.

Tar på pysj, får flaske og grøt (bare litt grøt, siden vi nettopp har bynt). Legger han ned i senga og sovner av seg selv etter 5-10 min :)

Jeg begynte for en stund siden å ta henne på badet rundt 21 og stelle henne for natta, og så går vi på rommet og ammer leeenge. Sovner mellom 22-23. Oftest nærmere 23. Om ho sovner i 19-20 tida sover ho bare en halvtime, våkner alltid ganske fort igjen. Gleder meg til å få litt mer kveldstid alene og med mannen.

Vi skifter til pysj mellom 20 - 21, og legging kl 21.30 ca. Men merker han vil legge seg tidligere for hver dag.

Sovner mellom 23-00 hee, men aover da fort til 5-6 om morgenen, spiser og sover til 9-10 :) stresser ikke med leggerutine enda.. Vi koser oss uansett samboeren og meg :)

Var tidligere i seng ca 20.00 hver kveld. Er ho forsåvidt enda. Men våkner etter 1 time å klør så i gummen at ho ikke får sove og bare hyler og sovner ikke igjen føre kl 00 ca :/ men er jo heldigvis bare en periode!:)

Her er det leggetid mellom 18-20, og morgen mellom 06 og 09, slik har det vært den siste måneden ca. Vi har ikke gjort noe for å få det slik, hun regulerte det selv plutselig. Tidligere sov hun oppå meg/var våken i sofaen fram til vi la oss.
Tar kveldsstellet når hun viser tegn til å være trøtt, så ammer vi i senga. Litt 50/50 om hun sovner på puppen, hvis ikke ligger jeg ved siden av henne og stryker og synger til hun sovner.
Akkurat slik her også!

Vi steller etter siste dupp, ca kl 20. Så er det å vente på at han blir trøtt igjen. Noen ganger tar det en time andre ganger to. Så ammer vi i senga til han sovner...som regel sovner jeg også. :P

Er superfornøyd over at den siste uken har han tatt kveld mellom 21-22 :D Før det hadde han noen uker hvor han var urolig og gråt ca kl 22-23 hver kveld. Så er glad den perioden er over. Antar det blir tidligere og tidligere kveld av seg selv etter hvert, og at den luren han tar kl 19 vil bli leggetid til slutt. :)

Her legger lillemor seg også som regel før klokken 19. Begynner kveldsstell med bad, tran og pysj i 18-18.30 tiden. Hun sovner som regel greit etter amming. Noen ganger våkner hun litt igjen etter en halvtime, men lar henne aldri stå opp igjen. Enten funker det med litt mer mat, ellers kan hun ligge å skravle for seg selv en stund. Sover veldig lite på dagen, så hun trenger å legge seg tidlig for ellers blir hun bare sur.

Her er leggetid blitt et sted mellom 19 og 20, ikke spør meg hvordan vi fikk til det :p vi hadde det sann som dere, fikk han ikke til å sove før 22! Men vi fant ut at han ikke fikk nok mm av meg så måtte gi han 1 flaske hver kveld. Han får først mm fra meg så en flaske. Vi legger han i senga si og det tar alt fra 5 til 30 min før han sovner :) veldig deilig å ha kvelden for seg selv! :) Tror det tok litt tid før vi gradvis la han tidligere :)
Akkurat det samme her. Legging mellom 19 og 20, og hun må i tillegg ha flaske. Har prøvd å la hun ligge lenger ved puppen for å øke produksjonen, men det er hun ikke interessert i. Hylskriker når det må "jobbes" for maten. Trist, men da funker det bra med mme.
Håper hun etterhvert blir god og mett av grøt på kvelden så vi kan slutte med mme, men foreløpig er det bare små smaksprøver.

Vi har hatt rutine på bading osv og på med pysj lenge nå... Vært en gang mellom 18:30 og 20, men ser nå at han ofte blir overtrøtt om vi drøyer det noe lengre enn 18:30-18:45 med å gå på badet. Etterpå går vi på soverommet hvor jeg ammer han i søvn og legger han i hans seng... Varierer hvor lenge vi sitter... Alt fra 15 minutter til 2 timer... Han spiser nok ikke så lenge, men vi nyter kosen på kvelden begge to
Han våkner ikke når du legger han over i sin seng?

Vi skifter til pysjamas mellom kl 20-20.30, så går vi inn på soverommet og jeg ammer han til han selv slipper puppen og delvis sovner. Dette tar mellom 5-30 min. Legger han over i sengen sin, så sovner han selv kort tid etterpå (vi går bare ut av rommet og setter på babycall). Sover som regel innen kl 21, og våkner for mat mellom kl 2-4, spiser og sovner igjen til mellom kl 7-9 :)

Her legger vi henne mellom 19-20, om vi drøyer lengre så blir hun bare overtrøtt og står opp igjen rundt 8 :) Har vært heldig denne gangen og fått en rolig sovebaby :P Jeg nyter dette til det fulle! Broren var strake motsetningen så denne permisjonen føles som en drøm i forhold :)

Back
Topp