Leggetid

Finallymom2be!

Flørter med forumet
Driver å lager legge rutiner for mini og har begynt å legge han på eget rom :) så bare lurer på hvordan dere her inne gjør det når det er natta :) flere som har babyen på eget rom? Når legger dere barna? Vekker dere som ammer barnet å gir mat når dere skal legger dere? Lenge sover de sammenhengende? Når er det morning for barnet? :)
 
Legge tid kl 19, da er han stup trøtt å finner ikke roen før han blir lagt i seng :)
Vekker ikke for amming nei, lar han sove til han vil ha mat selv! Han sover fra 19-23, får mat å sove t 3-4, mat å sove t 7. Eller så sover han fra 23-7 :)
 
Driver å lager legge rutiner for mini og har begynt å legge han på eget rom :) så bare lurer på hvordan dere her inne gjør det når det er natta :) flere som har babyen på eget rom? Når legger dere barna? Vekker dere som ammer barnet å gir mat når dere skal legger dere? Lenge sover de sammenhengende? Når er det morning for barnet? :)
Leggetid er kl.20. Da er det pupp i vår seng der hun som regel blir liggende og sove frem til vi legger oss. Da sover hun videre i vuggen ved siden av, på samme rom. Vekker henne aldri for pupp! Hun våkner uansett av seg selv flere ganger i løpet av natten... Sover gjerne 5 timer sammenhengende før første nattmåltid. Etter det kan hun finne på å våkne hver time. Annenhver hvis jeg er heldig. Morgen er 07:30, men da er hun kun våken i en liten time før hun sover minst en time igjen. Så det hender vi beholder pysjen på til over den første luren ;)
 
Har hatt gode rutiner for legging lenge her. Her går vi på badet mellom 7 og halv 8. Så er det flaske med melk på soverommet. Hun legges i senga si og sover til 05.00-06.00 som regel :)
Synes selv det er litt tidlig med eget rom med tanke på anbefalinger! Men frøkna her sover veldig lett sammen med oss, så spørs om hun må over på eget rom før jeg ønsker, med tanke på hennes søvnkvalitet
 
Vi har fortsatt lillemor på soverommet vårt, i egen seng. Ho får på pysj rundt 18:30 så kveldsmat rundt 19:00. Deretter er ho klar til å ligge i senga 19:30. Da sover ho oftest til 05:30 før mat. Denne rytmen funker bra for oss. Det kan jo skli ut en halvtime innimellom men det har som regel gått bra.
 
Her får hun mat rundt kl 18, så på badet og på med pysjen. Deretter får hun mat kl21 og sovner 21:30. Sover til ca 02 i sin egen seng på vårt rom.
 
Her tar lillemor kveld kl 22. Hun sover på vårt rom, men i egen seng. Ammer som regel en gang på natten i 03-04 tiden, så sover hun til 08-09 om morgenen :)
 
Hvis baby har lagt seg for natten men er urolig og bare gråter, tar dere opp babyen da, altså helt opp, ut i stua igjen. Jeg gjorde det i går da vi var på besøk hos svigermor og ho kommenterer at nå vant babyen. Men babyen er vel for liten til å forstå sånt enda?
 
Hvis baby har lagt seg for natten men er urolig og bare gråter, tar dere opp babyen da, altså helt opp, ut i stua igjen. Jeg gjorde det i går da vi var på besøk hos svigermor og ho kommenterer at nå vant babyen. Men babyen er vel for liten til å forstå sånt enda?
Grøss... Liker ikke sånn ordlegging :p Hvis barnet er større og det er et gjentagende problem så ville jeg nok ikke gjort det. Men når de er så små så har jeg ingen tro på at det gjør noe. Spesielt hvis det kun er av og til.
 
Grøss... Liker ikke sånn ordlegging :p Hvis barnet er større og det er et gjentagende problem så ville jeg nok ikke gjort det. Men når de er så små så har jeg ingen tro på at det gjør noe. Spesielt hvis det kun er av og til.
Skjedd en gang, altså i går:p så tror i grunn det går bra. Enig i at det blir anderledes når de blir eldre.
 
Hvis baby har lagt seg for natten men er urolig og bare gråter, tar dere opp babyen da, altså helt opp, ut i stua igjen. Jeg gjorde det i går da vi var på besøk hos svigermor og ho kommenterer at nå vant babyen. Men babyen er vel for liten til å forstå sånt enda?
Ja, det gjør jeg. Det er jo en baby!! De har ikke leggekamp som eldre barn kan ha. Liker ikke sånn ordlegging jeg heller, som Bee skriver.. :p
 
Hvis baby har lagt seg for natten men er urolig og bare gråter, tar dere opp babyen da, altså helt opp, ut i stua igjen. Jeg gjorde det i går da vi var på besøk hos svigermor og ho kommenterer at nå vant babyen. Men babyen er vel for liten til å forstå sånt enda?
Ja, det gjør jeg, dersom jeg ikke klarer å roe han på rommet. Og terskelen er definitivt lavere om vi er på bortebane.. Da er jo det nytt sovemiljø for mini og da forventer jeg nesten litt uroligheter...
 
Da er jeg ikke den eneste som ikke følger rutinene til punkt og prikke hele tiden. Men merker ho liker faste leggerutiner da, så når vi er borte ved leggetid blir det ramaskrik. I dag sovna ho uten problem :D
 
Her hadde vi veldig god rutine, men så for ca fire uker siden ble det snudd på hodet. Nå sovner hun ikke før rundt kl 23 :( Hun sover en periode rundt kl 11, 14 og så prøver vi å holde henne våken til kl 19, men da sovner hun bare i 30 min og holder seg våken til 23. Jeg aner ikke hva vi skal gjøre. Jeg synes det er slitsomt slik det er nå..
 
Her hadde vi veldig god rutine, men så for ca fire uker siden ble det snudd på hodet. Nå sovner hun ikke før rundt kl 23 :( Hun sover en periode rundt kl 11, 14 og så prøver vi å holde henne våken til kl 19, men da sovner hun bare i 30 min og holder seg våken til 23. Jeg aner ikke hva vi skal gjøre. Jeg synes det er slitsomt slik det er nå..
Så kjedelig. Amming i søvn funker ikke? Eller trilling?
 
Her hadde vi veldig god rutine, men så for ca fire uker siden ble det snudd på hodet. Nå sovner hun ikke før rundt kl 23 :( Hun sover en periode rundt kl 11, 14 og så prøver vi å holde henne våken til kl 19, men da sovner hun bare i 30 min og holder seg våken til 23. Jeg aner ikke hva vi skal gjøre. Jeg synes det er slitsomt slik det er nå..

Vi har det helt likt om dagen! Tidligere la han seg 19.00, sov varierende på natta, men brukte sjeldent å våkne før 00.00. Nå er kveldene et mareritt. Han er våken til alt fra 22.00 til 00.00 og våkner ca hver halvtime på natta. Ingenting hjelper, han et tidvis utrøstelig og hyler til han nesten mister pusten. Kjenner jeg fler meg så maktesløs, ikke en gang puppen funker. Han hyler med den i munnen. Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre, eller om dette er normalt :/
 
Vi har det helt likt om dagen! Tidligere la han seg 19.00, sov varierende på natta, men brukte sjeldent å våkne før 00.00. Nå er kveldene et mareritt. Han er våken til alt fra 22.00 til 00.00 og våkner ca hver halvtime på natta. Ingenting hjelper, han et tidvis utrøstelig og hyler til han nesten mister pusten. Kjenner jeg fler meg så maktesløs, ikke en gang puppen funker. Han hyler med den i munnen. Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre, eller om dette er normalt :/
Og ingen leger eller annet helsepersonell klarer å finne ut om noe plager ham? Har dere tatt allergitest?
 
Og ingen leger eller annet helsepersonell klarer å finne ut om noe plager ham? Har dere tatt allergitest?

Svaret vi får er: "dette er helt normalt. Noen babyer sover godt, andre dårlig. Noen babyer gråter lite, andre mye. Det går seg til."

Javell, kan forstå at babyer er forskjellige. Men nå har vi holdt på med gråting, hyling og nattevåking i 7 måneder. Og det er ikke det at han gråter liksom, han hyler av full hals. Jeg nekter å tro dette er helt normalt, menmen. Får vell bare bite tenna sammen da, det er vell en fase som alle forteller meg :)
 
Svaret vi får er: "dette er helt normalt. Noen babyer sover godt, andre dårlig. Noen babyer gråter lite, andre mye. Det går seg til."

Javell, kan forstå at babyer er forskjellige. Men nå har vi holdt på med gråting, hyling og nattevåking i 7 måneder. Og det er ikke det at han gråter liksom, han hyler av full hals. Jeg nekter å tro dette er helt normalt, menmen. Får vell bare bite tenna sammen da, det er vell en fase som alle forteller meg :)
Det må være frustrerende.
 
Back
Topp