Leggetid

Snuppa her er urolig fra rundt 19.30. Vil bli bysset og kost med da. Sovner en gang mellom 20-21. Vekker henne for å skifte bleie igjen og gi pupp når vi legger oss rundt 23-24 tiden. Da sover hun til ca 3 , pupp og sover til til 6 igjen . Da vil hun opp , få Morgenstell. Så sovner hun etter en time eller to. Da kan hun ha en lang lur. Sover stort sett veldig godt på dagen.
 
Så flinke dere er å få babyene i seng tidlig:D Har en urolig baby som ikke sover på dagtid, og som kun sovner i babynestet sitt i sengen vår etter amming i sengen. Får kveldsstell i 21 tiden, så legger jeg meg med henne og ammer. Sovner stort sett kl 22. Mating i 2-3 tiden, og 7-8 tiden - kan da sove til 10-11;) Jeg er a-menneske, men baby er b:cool:
 
Har begynt å ta på pysjen mellom 20 og 21, for har skjønt at han stadig tar kvelden i den tiden. Han er 8 uker og kan sove sammenhengende i 6-8 timer. Godt å se det er flere bebiser som sover mange timer, klager overhodet ikke, men blir nesten litt urolig når han "aldri" våkner..
 
Her henger hun liksom med på lasset vårt foreløpig - sover litt på fang i stua og får mat om hverandre før vi legger oss i ti-tiden. Så våkner hun vanligvis for mat hver tredje-fjerde time på natten før vi står opp 0630, og så tar hun en god lur til i bæresjalet etter en times tid. Men syns hun har begynt å virke trøtt litt tidligere på kvelden nå, så mulig vi skal forsøke legging litt tidligere.
 
Her prøver jeg å amme siste gang for kvelden mellom 20.30-22.00 (litt avhengig av hva vi gjør, og hvor kavete han er ved matfatet).. Legges gjerne mellom 22.00-23.00 da vi også legger oss. Han sover (innimellom) til 02.00, for så å ville ha mat igjen. Legges igjen 02.30, og sover til ca. 04.00. Da er det mat igjen. Og så er han våken hver time... Pleier da å gi opp ved 05.30-06.30 og står opp med han. Skjønner ikke hvorfor han ikke bare kan sove flere lengre skift etter mating:p Er kun det første skiftet han klarer å sove 3-4 timer (ikke alltid).
 
Her prøver jeg å amme siste gang for kvelden mellom 20.30-22.00 (litt avhengig av hva vi gjør, og hvor kavete han er ved matfatet).. Legges gjerne mellom 22.00-23.00 da vi også legger oss. Han sover (innimellom) til 02.00, for så å ville ha mat igjen. Legges igjen 02.30, og sover til ca. 04.00. Da er det mat igjen. Og så er han våken hver time... Pleier da å gi opp ved 05.30-06.30 og står opp med han. Skjønner ikke hvorfor han ikke bare kan sove flere lengre skift etter mating:p Er kun det første skiftet han klarer å sove 3-4 timer (ikke alltid).
Hvor gammel er han? Snuppa mi var helt lik frem til for en uke siden. Plutselig kunne hun sove 5 timer første økt, så 2,5-3 neste, og til og med en tredje på 2-3 timer nooen dager:D Er 8 uker...
 
Sovner i vogna ca kl 8, tar henne med på rommet vårt når vi legger oss i ti-tiden, får pupp ca kl 23 og ca kl 7 igjen. Skikkelig fornøyd liten sovebaby, sover vel 18-20 timer i døgnet.. Er 9 uker <3
 
Her blir det bare verre og verre... I natt måtte jeg amme hver 2. time! Skrekk og gru :(
Økedøgn er endelig over og mini sov fra 20 til 7:30. Ammet han bare kl 4. Fantastisk :)
 
Hvor gammel er han? Snuppa mi var helt lik frem til for en uke siden. Plutselig kunne hun sove 5 timer første økt, så 2,5-3 neste, og til og med en tredje på 2-3 timer nooen dager:D Er 8 uker...

Han er 10 uker på lørdag. I natt sov han faktisk fra 20.30-02.30 (!!!), og deretter fra 02.45-05.45 (!!!). Sååå, da var vi begge lys våkne etter det. Og det er jammen meg helt greit :D

Jeg kommer nok til å prøve å legge han mellom 20.00-21.00 fremover - om han er trøtt selvfølgelig. Prøve å time amming og dagsovingen.. :)
 
Jeg hadde egentlig ingen planer om å begynne å innføre leggerutiner før mini var mellom 2 og 3 mnd, men allerede fra han var 4 uker var han tydelig trøtt rundt kl 21. Innen han var 2 mnd var dette skjøvet frem til kl 19 av seg selv. Lenge trengte han 2 måltider på natten (rundt kl 1 og 4) før han sto opp mellom 6 og 7, men nå den siste uken er vi nede på et måltid (rundt 3). Utrolig fornøyd, håper det varer!
 
Jeg hadde egentlig ingen planer om å begynne å innføre leggerutiner før mini var mellom 2 og 3 mnd, men allerede fra han var 4 uker var han tydelig trøtt rundt kl 21. Innen han var 2 mnd var dette skjøvet frem til kl 19 av seg selv. Lenge trengte han 2 måltider på natten (rundt kl 1 og 4) før han sto opp mellom 6 og 7, men nå den siste uken er vi nede på et måltid (rundt 3). Utrolig fornøyd, håper det varer!
Hver gang jeg sier hvor bra noe går, så jingser jeg det. Trøtt etter å ha ammet nærmest kontinuerlig i natt og hatt en baby som har vært strålende blid fra kl 03 til han sovnet nå... Marerittøkedøgn!
 
De siste dagene har snuppa blitt trøtt tidligere og tidligere. Sovnet kl19 istedet for 20 som hun pleier, igår sovnet hun 18.15 og nå sovnet hun 17.15. Da blir det sikkert mating på vanlige liggetiden hennes kl20, har ikke rukket å stelle henne engang :p
 
Ja hun "alltid" våken:confused: Men skyldes nok også kolikksmertene..klarer kun sove mer enn 20 min on gangen på natten i sengen vår (i bæresele/vogn på dagtid) - ellers har hun for mye uro i kroppen:sorry:

Du har sikkert prøvd alt.. Men sier set likevel.. Mi roer seg veldig bra under kjøkkenvifta når den står på full guffe.. Kan sove 1/2-2 timer der... Annet tips er å stille en gammel
FM radio mellom kanalene så
Du får bare støy.. Eller bare
Laste ned apper med sånt støy på..

Appene jeg har prøvd funka ikke, men det gjorde kjøkkenvifta ;)
 
Du har sikkert prøvd alt.. Men sier set likevel.. Mi roer seg veldig bra under kjøkkenvifta når den står på full guffe.. Kan sove 1/2-2 timer der... Annet tips er å stille en gammel
FM radio mellom kanalene så
Du får bare støy.. Eller bare
Laste ned apper med sånt støy på..

Appene jeg har prøvd funka ikke, men det gjorde kjøkkenvifta ;)

Hvis gutten min er skikkelig urolig, så er det eneste som hjelper å gå inn på badet og sette springen på ;-)
 
Du har sikkert prøvd alt.. Men sier set likevel.. Mi roer seg veldig bra under kjøkkenvifta når den står på full guffe.. Kan sove 1/2-2 timer der... Annet tips er å stille en gammel
FM radio mellom kanalene så
Du får bare støy.. Eller bare
Laste ned apper med sånt støy på..

Appene jeg har prøvd funka ikke, men det gjorde kjøkkenvifta ;)
Takk for tips! Det skal prøves idag:joyful: Appene jeg har prøvd fungerer ikke.. Men er glad i støvsugeren..og denne fungerer også når hun bare er sutrete/overtrøtt; https://m.youtube.com/watch?v=OEvmogdF0Vk&feature=youtu.be :D Ellers går det i miniform, semper melkesyredråper, streng og melkefri diett, ammete, vogn (men kun på grus) og bæresele ( helst mens jeg støvsuger samtidig):rolleyes: Gleder meg til tre mnd alderen!:p
 
Back
Topp