Leggetid?

Det er så godt at flere sier denne første perioden er vanskelig!! Her har det vært mye tårer, frustrasjon og dårlig samvittighet. Det er vanskelig å bli mamma!! Men som flere sier "det snakker vi ikke om" Alle sier man må nyte denne tiden, og ofte gjør vi jo det. Men jeg kjenner frustrasjonen ofte overskygger de gode øyeblikkene dessverre... Gleder meg til lillen blir litt større og vi blir bedre kjent!
Ja, jeg tror vi er ganske mange som kjenner på disse følelsene! Ikke rart, vi sover ekstremt lite og har plutselig ansvar for et annet menneske. Er lite liv som krever noe 24 timer i døgnet! Mat mat mat, bæsj bæsj bæsj... Grining og gulping :p he he! Ikke bare bare det heller! Også alle disse bekymringene da! Nå sover hun for mye.. Eller for lite... Ja ja, det går seg heldigvis til etterhvert. Godt vi er noen som kan si det rett ut som det er og ikke glorifisere alt! Med alt dette kommer det en enorm kjærlighet også, som gjør oss veldig sårbare!

På Facebook er jo alt perfekt! Men husk at ingen skriver jo der om alt det kjipe som også skjer i hverdagen på lik linje med det positive! Ingen er perfekt selv om det kan se sånn ut! Alle har sine ting og problemer!

Oj oj! Fikk lagt henne i min seng nå Kl 20! Så får vi se hvor lenge det varer :p har vært veldig urolig i hele dag.. Nesten ikke sovet noe!

OMG! Mini sov fra 22-04:30 i natt! Våknet opp svett og sjokkerte med stooore pupper! Ha ha! Håper dette er en trend som kan vare!?

Hun våkner med lyder ikke med gråt så er ikke helt krise.
Men hun spiser godt da,og sover igjen til 08:00 før hun spiser igjen. Hun ligger i egen seng hele natten :)
4 uker til fredag!

Gleder meg til vi er der! Her er det mat minst annenhver time døgnet rundt.

OMG! Mini sov fra 22-04:30 i natt! Våknet opp svett og sjokkerte med stooore pupper! Ha ha! Håper dette er en trend som kan vare!?
Så bra :) deilig å sove litt lenger mellom maten på nattan :D
Mini har hatt to netter nå som han har sovi 4-5 t engang for så å sove 3 timer. Det har vært så deilig Hehe håper det fortsetter her også :D

Så bra :) deilig å sove litt lenger mellom maten på nattan :D
Mini har hatt to netter nå som han har sovi 4-5 t engang for så å sove 3 timer. Det har vært så deilig Hehe håper det fortsetter her også :D
Hvor gammel er barnet ditt? Min er 7,5 uker og jeg håper det er en slags endring i mønstret nå... Håpe håpe

Ingen rutiner enda.
Jeg og ho sover på hovedsoverommet. Mannen sover på gjesterommet.
Hun er våken stort sett hele natten, skriker ikke, men har våkentiden sin på natten. Spiser innimellom. Blir kanskje to timer søvn iløp av natten, hvis jeg er heldig.

Mannen ordner de andre ungene på morgenen og får di avgårde. Så ligger vi frempå og dupper og småsover.

Det er bare for en periode, rutiner så tidlig som dette blir bare stress for alle parter, da babyene styrer selv likevel. Noen sover mye og lenge, noen sover lite.

Søvnmangel høre i de fleste tilfeller med i spebarnstiden - det er noe man stort sett vet før man får barn. Det går over :-)

...og mannen kan vel avlaste innimellom ? ? ?

Her har jeg begynt med å legge henne ca 19-20 og det tar litt tid å puppe ferdig og til hun sover ordentlig, men hun sovner som oftest i ni-tiden. Begynner jeg på leggingen senere sovner hun senere. Sover ca 4 timer i første "sleng", deretter 3 timer også er det litt forskjellig resten av natta. Noen ganger er hun våken for en sup ofte, andre ganger sover hun et langt intervall til. Storesøster var mye mer våken da hun var liten og helt frem til ca 1 1/2 års alder (i perioder 1 gang i timen) så jeg synes dette er luksus og masse søvn. Sover i senga sammen med meg. Har bedside crib, men blir mindre flytting over til den når man er trøtt om natta ;-)

Jeg gleder meg også til han blir litt større, men samtidig vil jeg at han ikke skal vokse mer. :P Blir ikke enig med meg selv.
Så ja, man skal prøve å nyte denne tiden, men det er jo lov å glede seg til de blir eldre. ;) Jeg blir sprø av treåringen for tiden, og skulle ønske hun kunne krympe og bli søt og uskyldig igjen eller større slik at jeg kan kreve mer av henne og VITE at hun forstår det. Treåringer er vanskelige, syns jeg. Så stor, men samtidig liten, liksom. Hun har godt språk, men hvor mye av det jeg prøver å forklare forstår hun? *sukk*

Back
Topp