Leggetid 2 åring

Han står opp mellom 0630 og 0730, legger seg mellom 18 og 19. Sover ikke på dagen. 2 år og 4 mnd.

Vi har hatt ganske fast rutine siden han var 10 mnd og kuttet ut 2.-duppen selv. Legges i 19-tiden. Når han våkner har vært veldig varierende. I en periode våknet han konsekvent mellom 4 og 5. Det varte i en mnds tid og jeg holdt på å bli sprø. Vanligvis har han våknet selv 6-7. Da han var 1,5 begynte han å ikke skulle sove på dagtid i bhg. Kunne være en gang i uken i begynnelsen. De siste ukene har det vært færre dager han har sovet enn ikke. Det er fortsatt for tidlig å kutte ut duppen, han er trøtt som en strømpe når jeg henter ham og resten av dagen blir skikkelig slitsom, både for ham og meg. Han bruker enormt lang tid på å sovne på dagtid, selv om han er trøtt. I helgen la jeg ham på soverommet og han brukte over en time. Sang og skravlet for seg selv og lekte med bamsene.

Står opp: 06:00-07:30
Sover dupp: Ca 12:00-14:00
Legger seg: Mellom 19:00-20:00
Duppen kan variere litt i lengde, men stort sett må han vekkes etter to timer. Sover han mer enn det, får vi ikke lagt ham på kvelden:)

Mi på 2 år og 2 måneder våkner litt før eller etter 6, sover ikke lur og legges 18:30. Vi måtte kutte daglur da hun var ca 20 måneder pga av at hun brukte alt fra 1-3 timer på både å sovne til daglur(selv om hu var så trøtt at hu sjangla) og natt. Var helt håpløst.
Tok en ukes tid før hun hadde overskudd til å være våken hele dagen og vi måtte gjøre alt for å holde henne våken, men etter det har legging gått så mye bedre :)

Vi legger vesla mellom 18:45 - 19:15, alt etter dagsform. Noen ganger beveger klokka seg mot 19:30, men det tilhører heller sjeldenheten. Våkner vanligvis rundt 06:30 på hverdag, noe som er naturlig iom at eg/vi står opp i 6-tiden. På helg varierer det fra 06:30-07:30 vanligvis.

Sover dupp mellom 11-12. I bhg legges dei rundt 12, hjemme blir det gjerne i 11-11:30 tiden. Vekkes etter 1,5t om ho ikkje våkner av seg selv.

I det siste har hun vært litt "vanskelig" å legge på kveldene, dvs. At det gjerne har tatt opp mot 1t før hun sovner. Vi sitter ikkje inne med henne, men må inn og gi smokken (kaster den i gulvet) x ant. ganger eller be henne legge seg ned om hun står og roper etter oss. Har prøvd å legge ho tidligere/seinere, men med samme resultat :P har derfor konkludert at det er en fase. Virker som det begynner å bedre seg no, for dei siste kveldene har det tatt mindre tid før hun sovner. Ho er merkbart trøtt når vi legger henne, men kvikner ofte litt tid når ho finner senga :P

Nå må ikkje vi sitte med ho da, så da er det ikkje så merkbart. Må inn ett par ganger ekstra, men ikkje slik at man blir gal heldigvis. Men frustrerende har det vært noen kvelder ja ;) Lar ho vente ei stund før vi går inn også, for jenta vår blir som regel lei etter ei stund.

I dag ville hun ikke sove "nap" som hun sier. Sovna litt i bilen på vei hjem (10-20 min)..

Men i kveld er det (og resten av uka) mine foreldre som legger henne, så da får de styre med henne.

Vår jente blir 2år om en mnd. Hun legger seg kl 18 på kvelden og sover til 6.30 ca. På dagtid sover hun alt fra en time til tre timer (hører sjeldenheten til;)) fra ca 11.30. Foreløpig er hun like trøtt kl 18 selv om hun har sovet til etter kl 14. Men etter å ha lest mange kommentarer over her, så venter jeg bare på at vi skal få problemer med leggingen snart. Virker som det er noe med 2-års alderen..;)

Vi hadde en (kort!) periode som var sånn og det var et mareritt!!! Jeg føler med deg og håper det er noe kortvarig!!

Legger seg rundt 20-20.30, og sover til 7-8 på morgenen.

Sover rundt 2 timer på dagen når vi er hjemme, i perioden 12-16. Vi er ikke så nøye på når på dagen hun sover.
I barnehagen sover hun bare én time.

Vår jente på snart 2 1/2 legger seg stort sett rundt klokken 19, og våkner alt fra halv 6-7 (mellom 6 og halv 7 er mest vanlig) :-) Hun har vanligvis også en hvil på dagen på alt fra 1 til 3 timer ;-) I dag hadde vi planer midt i hvilen og endte med å droppe den, gikk fint det også, men hun blir mer hyperaktiv og sutrete av det. Vi lar henne sove så lenge hun trenger på dagen, men dersom det hadde begynt å påvirke kveldsleggingen hadde vi nok trappet ned.

Det skal sies at hun tuller av og til, og noen ganger bruker hun lang tid på å sovne, men hun romsterer som oftest for seg selv, og da lar vi henne styre på:-P

Min på 2år og 3mnd legger seg mellom 19.30-20, og sover til 07.30-08.30 hvis han har mulighet. Sover også 1time og 15 min fra 11.45 på dagen.

2 år.

Ingen fast leggetid, men stort sett mellom 19.30.og 20.30.
Sover til ca 09.30. (Litt lengre om han legges senere)

Har sluttet med fast lur, men kan sove på tur eller i bilen .

Back
Topp