Leggetid 2 åring

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Når våkner, sover lur og legger din 2 åring seg?

Min på 2 år og 4 mnd våkner i 6.30-7 tiden og noen ganger kl 06.

Hun sover fra 12-13.30, men noen ganger bare en time også.

Legger deg kl 18.30-19. Men, de siste ukene har det vært er mareritt. Vi holde på i opp til to timer!

Vi leser for henne, går igjennom dagen med henne så god natt. Etter detter roper hun på oss hele tiden (spesielt pappa, pappa skal gjerne legge henne også)...hun vil at vi skal sitte inne hos henne, men vi forteller henne at det kan vi ikke. Har forsøkt noen ganger, men hun bare tuller.

Jeg blir helt sinnsyk av å bruke så lang tid på å legge henne. Vurdere
å begynne og legge henne 1930...

Kanskje det er på tide å droppe dagsoving, i allefall noen dager (annenhver)?
Min er bare 1,5 men vi har måtte begynt å vekke han etter 1,5 time kl 13.30. Han sovner sjelden før 20, og våkner stort sett kl 7

Når mi var 2 år la hu seg 1830 og sto opp 07 tiden.

Lurer hadde hu ikke lengre da. De kutta vi ut når det begynte å bli tull med kveldslegginga.

Mi er sånn i perioder. Men spesielt hvis hu hat hatt mye mareritt ( prater i søvne) eller sover for mye på dagen. Mi blir nå straks 3 år. Men har siden hu ble 2 år hatt leggetid mellom 20-21. Dette er både med og uten dupp. Hu står opp ca kl 08. Har tatt dupp ut fra dagsformen hennes. Og aldri dupp etter kl 13.

Mine sluttet å sove på dagen mellom 2 og 2,5 år gamle, etter å ha trappet ned via 1 time til en halv til å ikke sove.

Min brukte og lang tid på å sovne da han nærmet seg 2,5 år. Av og til sovnet han ikke på dagluren heller. Slutta å legge han på dagen, for å se om det var bedre. Var ganske vanskelig på kvelden når han ikke sov på dagen, men han måtte bare vende seg til det. Etter det har han vært en drøm å legge på kvelden:)

Hun ber om å legge seg på dagen, og er ofte veldig trøtt på dagen. Vi har kutter fra 2t til 1.5t.
Prøver meg i første omgang på 1t i morgen..så kutte litt ned.

Legger seg ca 18:30-19, våkner mellom 6:30-8:30. Sover ikke på dagen.

Hun er 2 år og 2 mnd, står opp mellom 7 og 7.30. Sover ikke på dagen og legger seg mellom 19.30 og 20. Sover sjeldent mer enn 11 timer i døgnet, og sovner hun på dagtid så sovner hun ikke før tidligst 21.30.

MInsten på to år og syv måneder legger seg rundt klokken 19 og sover til mellom 6 og 7. Sover vanligvis ikke på dagen lenger, men dersom han trenger det får han en times hvil og det påvirker ikke nattesøvnen.

Når våkner, sover lur og legger din 2 åring seg?

Min på 2 år og 4 mnd våkner i 6.30-7 tiden og noen ganger kl 06.

Hun sover fra 12-13.30, men noen ganger bare en time også.

Legger deg kl 18.30-19. Men, de siste ukene har det vært er mareritt. Vi holde på i opp til to timer!

Vi leser for henne, går igjennom dagen med henne så god natt. Etter detter roper hun på oss hele tiden (spesielt pappa, pappa skal gjerne legge henne også)...hun vil at vi skal sitte inne hos henne, men vi forteller henne at det kan vi ikke. Har forsøkt noen ganger, men hun bare tuller.

Jeg blir helt sinnsyk av å bruke så lang tid på å legge henne. Vurdere
å begynne og legge henne 1930...
Jenta vår på 1 år har ganske lik legging og dupp som deres. Hun våkner også en del og ligger å roper på mamma og pappa. Vi har prøvd å legge henne litt senere men det funket ikke, da var hun bare overtrøtt. Har også prøvd og kuttet ned på duppen på dagtid, men funket ikke akkurat nå :-) spent på hvor godt hun sover i natt, da vi gikk en lang tur etter middag :) hun går ikke selv enda uten støtte. Mn holdt I vogna til lillebror og skulle absolutt gå selv :)

Har dere prøvd å kutte ned litt på duppen på dagtid :-)?

Nå er gutten her akkurat blitt tre. Står opp 7, og legger seg ca 20. Sover ikke på dagen. Han sluttet omtrent da han var på jenta di sin alder :-)

Jenta vår på 1 år har ganske lik legging og dupp som deres. Hun våkner også en del og ligger å roper på mamma og pappa. Vi har prøvd å legge henne litt senere men det funket ikke, da var hun bare overtrøtt. Har også prøvd og kuttet ned på duppen på dagtid, men funket ikke akkurat nå :-) spent på hvor godt hun sover i natt, da vi gikk en lang tur etter middag :) hun går ikke selv enda uten støtte. Mn holdt I vogna til lillebror og skulle absolutt gå selv :)

Har dere prøvd å kutte ned litt på duppen på dagtid :-)?

Vi har kuttet fra 2.5-2t til 1.5t, men i morgen prøver vi 1t.

Problemet er at de dagene hun våkner kl 06, kan hun sove 3t i bhg..de har en søvnpolitikk som sier at de ikke skal vekkes..

Vår begynte å tulle da han var 2 år. Varte i noen måneder, men nå er vi tilbake til det normale. Jeg prøvde alt mulig, men jeg tror det bare var en fase. Han er 2,5 år nå og sover lenge i bhg. Får lov til å sove så lenge han vil uten at det blir tull med legging. Hjemme går det litt opp og ned om han sover på dagen.

Vi har kuttet fra 2.5-2t til 1.5t, men i morgen prøver vi 1t.

Problemet er at de dagene hun våkner kl 06, kan hun sove 3t i bhg..de har en søvnpolitikk som sier at de ikke skal vekkes..
Er det sant? Hvis det går utover søvn til barnet på natters tid , kan de virkelig bare la barnet sove så lenge det vil ?

Min blir 2 år om litt over 1 mnd. Han våkner rundt halv 7, 7. Legges halv 12 (sovner som regel innen 10 minutter), og sover da 40-50 minutter. Noen ganger slår han til og sover 1 time, men det er sjeldent. Vi vekker han ikke.
Så legges han 18.30 og sovner før klokka rekker å bli 19.00 :)

Vår blir 2om en snau mnd. Han har ca samme rutine som dere, varierer litt når han blir lagt for dupp bare. Og det funker veldig fint her enda!

Står opp mellom 8 og 9. Sover lur fra 12-14. Legger seg kl 19.
I det siste har vi merket at hun ikke har behov for dagsluren. Da dropper vi den den ene dagen, men da må hun sove på dagen etter for da er hun sliten :)
Merket det fordi det tok så lang tid før hun sovnet om kvelden.

Nå for tiden så legger han seg 19.30-20.15, sover til 6.30-8. Sover den time på dagen fra ca.11.30.
:)

Back
Topp