Leggerutiner?..

Vår jente på 4 mnd har alltid hatt lange lurer på dagen (lengste på 3-4 timer) i vogn. Sovnet så for kvelden 21-22 ish. Plutselig snudde det for noen uker siden, og sover bare 30 min av gangen. Opplever at hun rett og slett ikke er trøtt lenger. Om vi er ute og går og vognen er i bevegelse sperrer hun øynene opp etter halvtime nesten på sekundet. Legger seg nå ca 18.30-19.30 på kvelden. Har tidligere brukt laaang tid på legging med pupp, byssing, osv.. Nå går det superraskt! Noen ganger bare 5-10 min. For oss hjelper deg å holde bestemt på armene i det vi legger henne i sengen, slik at hun ikke kaver så veldig. Kombinasjon med white noise lampe, hysjing og smokk. Må gjerne sitte «smokkevakt» en liten stund. Men når hun først faller i dyp søvn har hun nå kunnet sove i opptil 12 timer i strekk!! Hurra! Opplever at mange sliter med legging og søvn rundt 4 mnd, når de får såkalt «voksensøvn» og må lære seg å sovne. Ønsker dere masse lykke til! :Heartred

Her er dagene ganske like som deres, kun 30 min søvn ca 4 ganger om dagen. Vi må alltid amme i søvn på kveldstid, og lurer på hvordan dere gikk frem for å "avvenne" det? :dummy::)
 
Her er dagene ganske like som deres, kun 30 min søvn ca 4 ganger om dagen. Vi må alltid amme i søvn på kveldstid, og lurer på hvordan dere gikk frem for å "avvenne" det? :dummy::)
Kan ikke si vi har gjort noe spesielt for å avvenne det.. Har alltid en lengre ammesession på kvelden, men i det jeg skjønte at hun faktisk ikke var sulten men bare hadde lyst på så var det «cold turkey». Tror kanskje hun bare har skjønt at det ikke er noe mer pupp å få :p
 
Back
Topp