Leggerutiner?

Her er det i seng 19.30 etter amming. Også våkner han fot pupp i 23.00 eller så. Velkernjegbhn hvis jeg går å legger meg før dette. Han våkner vær 3 time for å få Mat sover til 06-07. Skal sies at vi har hatt en unge som fra fødsel har sovet hele natt. Vi vant vist jackpot med poden denne gang. For storesøster var et Hel**** å få Til å sove.
 
Her prøver vi å legge klokken 20, men kan fort bli 19 eller 23, avhengig av dagsovong og hvor vanskelig leggingen er. Bruker stort sett bæresele og så amming. Hun våkner deretter hver eneste time for mat frem til vi står opp i 8 tiden. Har begynt såvidt med grøt uten at det har hjulpet...
 
Vi lagde leggerutiner tidlig. Først la vi henne med oss i 22/23 tiden, så la vi henne tidligere og tidligere og nå er det i 19/20 tiden og hun sover til 5/6 blir ammet og da våkner vi i 9-tiden. Hvis hun ikke er særlig trøtt på kvelden så tar vi å bader henne uansett om det er planlagt eller ikke, blir alltid litt ekstra trøtt av det :) Hun sover lite på dagen og vi har aldri satt eksakt klokkeslett etter når hun skal sove. Vi har alltid gitt flaske med morsmelk som siste måltid - da får hun i seg mer enn ved amming, tror det også hjelper på :)
 
Rutinen viser seg tydelig nå. Han legges rundt 18-19, sover da en halvtime-time. Våkner og er våken en times tid ca før han legges igjen rundt 2030 for natta.

Håper etterhvert han hopper over oppvåkningen og sover fra 19ish.

Som regel mating rundt 0130 og 0430
 
Men, hva er rutinene deres på selve leggingen? Legger dere ned barnet og så sovner han/hun? Vugger/bærer dere? Vårt barn varierer veldig, har ingen rutiner enda og det blir amming mange mange ganger ila natta... skulle ønske vi kunne få en rutine og kun amme hver tredje time men når jeg er så trøtt og det er så mye hyling blir det bare sånn. Noen tips?
 
Men, hva er rutinene deres på selve leggingen? Legger dere ned barnet og så sovner han/hun? Vugger/bærer dere? Vårt barn varierer veldig, har ingen rutiner enda og det blir amming mange mange ganger ila natta... skulle ønske vi kunne få en rutine og kun amme hver tredje time men når jeg er så trøtt og det er så mye hyling blir det bare sånn. Noen tips?
Rutinen for selve leggingen her er amming på sengekanten før jeg legger han i sprinkelsengen. Noen ganger sovner han med en gang, andre ganger ligger han å tyter litt for seg selv før han sovner. Der varierer veldig hvor mange amminger vi har ila natten, men føler at jeg får nok søvn. Sovner igjen etter amming på natta.

Har egentig ikke noen tips, men synes leggingen har gått bedre etter at han klarte å sovne av seg selv på dagen (oftere), i starten var det mye amming og så sovney han på brystet, nå kan han fint ligge noen minutter i vugga for seg selv før han sovner. Tror det er lurt (om de trives) å la de få sovne uten at man bysser, ammer ol hver gang. Tror det er god trening til natta. Men selvfølgelig alle barn er forskjellige, så det som funker for oss trenger ikke nødvenigvis å funke for andre. Håper du får mer søvn snart og at leggingen blir lettere etterhvert :)
 
Men, hva er rutinene deres på selve leggingen? Legger dere ned barnet og så sovner han/hun? Vugger/bærer dere? Vårt barn varierer veldig, har ingen rutiner enda og det blir amming mange mange ganger ila natta... skulle ønske vi kunne få en rutine og kun amme hver tredje time men når jeg er så trøtt og det er så mye hyling blir det bare sånn. Noen tips?

her er rutinen pysj, melk i sofaen før hun legges i egen seng sammen med bamse og smokk. Sier natta, stryker over hode og går ut. Hun sovner i løpet av 5-10 min. Gjør det samme på dagtid, utenom når vi triller tur .
 
Rutinen her er kveldstell med vask eller bad, kler på pysj, går på soverommet og ammer til hun sovner. Har en sånn bamse med white noise som er på.
 
Rutinen her har nå blitt: Flaske 18:00-18:30, så kveldsstell med vask/bading, på med pysj så i seng med sutt og bamse. Sovner som regel etter 5-10 minutter. Sover hele natten og våkner mellom 05-06. Får en flaske melk så sover hun en time til:)
 
Back
Topp