Leggerutiner natt

Katrine92

Glad i forumet
Julimammaer 2016
*Aprilbaby 2018*
Hva er deres rutiner (hvis dere har) når dere skal legge babyene for natten?

Vi har baby oppe med oss, så må jeg legge meg med han som oftest i 23-tiden. Da ammer og bysser jeg han i søvn, kan fort ta en time, så må samboer flytte han over i sin seng når han legger seg.. Da må han helst være i dyp søvn for at han ikke bare skal våkne etter 15 min.

Syns det er ganske slitsomt og skulle gjerne lagt han inn på rommet tidligere slik at vi fikk litt voksentid, men han skriker om vi legger han ned alene. Umulig å roe ved å bare sitte ved sengen og synge/prate.

Håper noen har god tips :)
 
Stort sett ammes han i søvn i 21-23 tiden litt avhengig av hva vi har gjort på kvelden.
Går stort sett greit å legge han over i egen seng. Om kl er 21 får vi litt voksentid.
 
Han blir klar til å legge seg ca 19-20, så legger jeg han etter han er ammet og jeg har sjekket at bleia er tørr. Også sovner han selv, men faktisk kan han ligge urolig i en times tid. I kveld var det det at han skulle bæsje en gang til. Han tar smokken så den er med oftest. Men tingen er at storesøster var ikke sånn, hun ble ammet i søvn og da var det sånn det var:p husker det var mye amming av og på hele dagen med henne, mens nå er det mer avgrensede måltider. Jeg tror ikke det kan styres så veldig jeg. Du kan jo prøve om han vil legge seg tidligere, gå inn på rommet og amme og prøve, men det har dere vel prøvd. Storesøster var generelt mye mer våken på dagen og.
 
Legger han samtidig med meg ca 22-23, da ammes det, så legger jeg han i egen seng før han sovner, slik at natten hans alltid starter der. Etter første amming om natten samsover vi :)
 
Legger han samtidig med meg ca 22-23, da ammes det, så legger jeg han i egen seng før han sovner, slik at natten hans alltid starter der. Etter første amming om natten samsover vi :)
Ganske likt som her da, utenom at han må sove tungt før vi legger han i egen seng. Etter første nattamming samsover vi og :)
 
Legger han i senga.

I går sov han i slyngevugga fra 19 til 22, løfter han over i sengen og sov til 0230.
 
Ammes på siste måltiden mellom 22 og 24 og legges da i egen seng på rommet vårt. Sover der til nattmåltid og legges tilbake i egen seng.
 
For øyeblikket, amme så gråter vi begge to fordi han er så tett at han ikke klarer å hverken spise eller sove, eller puste skikkelig.
 
Rutiner? Hva er det? :p
Hehe neida, hun legger seg som oftest når vi legger oss, men sover i stua sammen med oss før det. Har prøvd noen ganger å legge henne i senga på soverommet, og det går bra det... når hun sover allerede ;)
 
Sovner selv rundt 20 tiden.Bytter bleie når jeg legger meg rundt 22.Så våkner hun rundt midnatt for mat,og fortsetter jevnt utover natta:p
 
Jeg legger en gang mellom 20.00-23.00. Jeg tar kveldsstellet før han er trøtt så det blir en hyggelig stund :) Han sier i fra når han er trøtt. Så tar jeg han med meg i senga og ammer i søvn. Vi samsover.
 
Storesøsteren legger seg kl 20. Etter å ha sagt god natt til henne så er det inn på badet for å ta på nattbleie, gi dvitaminer, evt rask runde med klut og litt massasje for kos. Så er han oppe litt til med oss før amming så prøver å legge i seng inne på rommet rundt 21-22 alt ettersom.
 
Den siste uka har jeg begynt å legge han samtidig som brødrene, dvs i åttetida. Steller på badet sammen med brødrene etter at de har spist kveldsmat. I det siste har han vært så varm og klam pga. 30 grader ute så han har badet hver kveld, virker som han blir rolig av det. Ammer så på mørkt soverom,til han slipper puppen, legger han deretter i egen seng ved siden av vår. Så går jeg ut, hører da på babycall at han er våken alt fra fem min til en time, men uten å gråte. Så sovner han, og sover da mye lengre før neste måltid enn han gjorde før jeg begynte med denne rutinen.
 
De tre siste nettene har jeg lagt baby i sin seng fra starten av mens han er våken, men søvnig. Må sitte ved sengen 40-90 min med litt rolig musikk og vugging, men når han endelig sovner kan han sove 5-6 timer før mat! Utrolig deilig :) selv om det tar lang tid før han sovner..
 
Den siste uka har jeg begynt å legge han samtidig som brødrene, dvs i åttetida. Steller på badet sammen med brødrene etter at de har spist kveldsmat. I det siste har han vært så varm og klam pga. 30 grader ute så han har badet hver kveld, virker som han blir rolig av det. Ammer så på mørkt soverom,til han slipper puppen, legger han deretter i egen seng ved siden av vår. Så går jeg ut, hører da på babycall at han er våken alt fra fem min til en time, men uten å gråte. Så sovner han, og sover da mye lengre før neste måltid enn han gjorde før jeg begynte med denne rutinen.
Du er heldig! Min kan ikke ligge for seg selv :(
 
Jeg legger en gang mellom 20.00-23.00. Jeg tar kveldsstellet før han er trøtt så det blir en hyggelig stund :) Han sier i fra når han er trøtt. Så tar jeg han med meg i senga og ammer i søvn. Vi samsover.

Det gjør vi også ☺️ Men har funnet ut at snuppa trenger å ta kvelden kl 18-19- senest 20. Ammer i søvn i senga, sniker meg ut og så har jeg et par timer voksentid med mannen. Vasker klær eller tar oppvask. O.l☺️
 
Her har vi kommet inn i veldige gode rutiner! Vi legger lillesøster i egen seng på eget rom (vegg i vegg med vårt og rett ved stua) Ca kl 19! Vi legger henne våken, og hun finner søvnen fint selv! Stort sett må vi inn et par tre ganger mellom 18-21 og finne smokken som har falt ut av munnen! Så sover hun frem til kl 04-06 før hun vil ha mat! Hun er 11 uker og vi er vel på fjerde uken nå hvor hun har lagt seg kl 19 og sovet hele natten!
Det var vel egentlig da vi fant en smokk hun likte og hun knakk smokkekoden at hun begynte å sove så lenge!
Storebror som er 2,5 år var helt lik! Fra han var 6-7 uker sov han også 10-12 timer om natten på eget rom!
Jeg måtte sjekke med helsesøster at det var greit at babyen sov så lenge uten mat, og det var det! Så lenge de legger på seg som de skal, så trenger jeg ikke vekke babyen for å gi mat om natten!
 
Back
Topp