Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Ingenting vi må gjøre, tror jeg... har egentlig store utfordringer knyttet til søvn og legging, så vi har prøvd ut litt forskjellig (ca. 1mnd med hver nye ting før vi bestemmer om vi må endre). Så nå er rutinen:
- rydde stua for leker
- grøt halv seks
- kveldsstell (bad hver tredje kveld pga. Eksem)
- kos på fanget i sofaen med ei flaske melk
- lese bok
- i egen seng halv syv (eller før hvis han er veldig trøtt) der får han drikke vann og tutt
- mamma eller pappa henger over sengen til han sovner (10-60min)
Har ikke nødvendigvis noe som MÅ gjøres. Her varierer det litt. Begynner ofte leggerutiner kl 18:30, gir mat, skifter bleie og over til pysj. Deretter tannpuss. Det hender på kveldene at vi dusjer henne og da dusjer vi henne rett etter mat, så tar vi kos og tannpuss i dusjen så er det en klem/kyss og natta
Spise kveldsmat( brødskiver), pysj, bleie og tannpuss. Leite gjennom stua for å finne kose og smokken. Så gi alle kos og suss. Legges ned og setter på uro, går ut med en gang. All form for grøt og flaske er utelukket her, han blir sint
Ingen ting vi må gjøre, men vi har følgende rutiner:
- Ettermiddagsbad
- Kveldsmat
- Barnetv (10min sangfoni)
- Tannpuss
- Synge trollmor på tur inn på soverommet og ned i sengen, avsluttet med ett stryk i håret og kyss på kinnet og "drøm mange fine drømmer, skatten vår - mamma/pappa er glad i deg"[emoji5]
Blir helt feil for meg om jeg ikke får sagt det til lillingen før han legger seg[emoji5]