Legevakt

K.L#

Forumet er livet
Septembermødre <3
Marsmellows-15
Da blir d en runde på legevakten har følt meg så rar i kroppen. Og da jeg var på do i ste var det blod på papiret. En del!!! D har vært misfarget utflod siden . Og nå mens jeg sitter på legevakten virker d som d kanskje hat stoppet litt igjen. Men får høre hva de sier, siden gyn sa i uke 9 at jeg har morkaken liggende foran åpningen . Så kaaan vvære der det ble fra men fader så ekkelt d er uansett!

Uff.. det høres overhode ikke noe allright ut!
Krysser fingre og tær for deg!

Takk... jeg tror og håper alt er bra . Men er jo så nervøs. Har grått en del i dag kan man si...

Ble ikke klokere. Kk tar meg ikke inn siden eg er så kort på vei. Så må bestille privat ul på mandag hvis eg enda engster meg . Så skal jeg prøve bare slappe av og ikke gjøre så mye i helgen for å se at jeg ikke blø mer. Jaja.

Kan være du har prøvd det alt, men du kan sende melding til sentrumslegene og forklare. Når vi har gjort det har vi fått time på dagen

Håper på og satser på det går bra :)

Huffda.. Rart at de ikke vil sjekke deg når du er over 12 uker !! Håper det går bra med deg og at du klarer å slappe av litt.. Krysser fingrene for deg og babisen! :)

Det går nok fint skal du se! Skjønner du bekymrer deg. Kjenner mange som har blødd i perioder gjennom hele svangerskapet. Trøsteklem sendes din vei :)

Da blir d en runde på legevakten har følt meg så rar i kroppen. Og da jeg var på do i ste var det blod på papiret. En del!!! D har vært misfarget utflod siden . Og nå mens jeg sitter på legevakten virker d som d kanskje hat stoppet litt igjen. Men får høre hva de sier, siden gyn sa i uke 9 at jeg har morkaken liggende foran åpningen . Så kaaan vvære der det ble fra men fader så ekkelt d er uansett!
Merkelig at du ikke fikk en sjekk... Jeg har gått rett opp til gynekologisk avdeling på sykehuset og bedt om å få tatt ultralyd for å sjekke at alt var iorden, noe jeg også har fått til når jeg har hatt blødning. (var da 12 uker på vei). Forklarte at jeg var redd for spontanabort, og ville få bekreftet at alt var greit (ettersom jeg har en fæl historikk med massevis av SA/MA). Og da har jeg fått det sjekket der. Skjedd to ganger på sykehuset.

Men så lenge blodet ditt er brunt, betyr jo det at det er gammelt. Jeg også blør hele veien brunt blod. (blør faktisk akkurat nå). Synes det er helt forferdelig, men trøster meg ihvertfall med at rødt friskt blod hadde vært mye verre.

Merkelig at du ikke fikk en sjekk... Jeg har gått rett opp til gynekologisk avdeling på sykehuset og bedt om å få tatt ultralyd for å sjekke at alt var iorden, noe jeg også har fått til når jeg har hatt blødning. (var da 12 uker på vei). Forklarte at jeg var redd for spontanabort, og ville få bekreftet at alt var greit (ettersom jeg har en fæl historikk med massevis av SA/MA). Og da har jeg fått det sjekket der. Skjedd to ganger på sykehuset.

Men så lenge blodet ditt er brunt, betyr jo det at det er gammelt. Jeg også blør hele veien brunt blod. (blør faktisk akkurat nå). Synes det er helt forferdelig, men trøster meg ihvertfall med at rødt friskt blod hadde vært mye verre.
Du bare mødte opp å ba om det? Hvilket sykehus var det?

Du bare mødte opp å ba om det? Hvilket sykehus var det?
Haugesund.

Jeg hadde svært sterke blødninger også da vi var 6 uker på vei, og da gikk vi til legevakten hvor de var hjelpsomme og hvor vakthavende lege ville ha meg til UL for å sjekke hva som skjedde. Hun ringte da til sykehuset og de ville ikke ta meg inn til UL. Derfor da det skjedde igjen i uke 12, gikk vi bare rett opp til gynekologisk avdeling på sykehuset, forklarte situasjonen og satt oss ned og ventet. Da fikk vi en UL iløpet av 1/2 time....

Jeg har vel vent meg til at når jeg forklarer den medisinske forhistorien min til leger, så får jeg stort sett gehør for det jeg ber om.

Uff. Jeg hadde også blødning litt tidligere i svangerskapet og syns det var kjempe ekkelt. Synd de ikke er mer forståelsesfulle på legevakten da :( Krysser fingre og tær for at alt ser bra ut på Mandag.

Forklarte du at du har fått beskjed om at morkaken ligger foran åpningen? Jeg synes de burde sjekket deg.

Forklarte du at du har fått beskjed om at morkaken ligger foran åpningen? Jeg synes de burde sjekket deg.
Jada. Men nei. Det skulle de sjekke på oul. Jaja. Jeg fant No hjertelyden nettopp så satser på en god natt søvn ☺

Back
Topp