Legevakt og ul?

Siden du er over 1. trimester, ville jeg tro at de tar det mer på alvor nå. Er redd Føden ikke tar imot før etter oul, slik jeg har forstått det, men legevakten (med eller uten ul) eller gynmottaket (med eller uten henvisning) burde gjøre det. I verste fall ville jeg ha bestilt privat ul - her i Oslo får man lett time på dagen. Det er ihvertfall uaktuelt å arbeide, og jeg ville i tillegg holdt meg mest mulig i ro. To kjerringråd: Ta 1000 mg C-vitamin daglig så lenge du blør og 300 mg x 3 ganger daglig med magnesium så lenge du har kramper, murringer eller annet ubehag (roer ned livmoren). Krysser alt jeg har!
 
Siden du er over 1. trimester, ville jeg tro at de tar det mer på alvor nå. Er redd Føden ikke tar imot før etter oul, slik jeg har forstått det, men legevakten (med eller uten ul) eller gynmottaket (med eller uten henvisning) burde gjøre det. I verste fall ville jeg ha bestilt privat ul - her i Oslo får man lett time på dagen. Det er ihvertfall uaktuelt å arbeide, og jeg ville i tillegg holdt meg mest mulig i ro. To kjerringråd: Ta 1000 mg C-vitamin daglig så lenge du blør og 300 mg x 3 ganger daglig med magnesium så lenge du har kramper, murringer eller annet ubehag (roer ned livmoren). Krysser alt jeg har!
Takk for tips! Fått legetime klokken 13:25 i dag. Ba spesifikt om om han kunne iallefall lytte etter liv. Kan hende jeg får en gu også så han kan se om blødning kommer fordi livmorhalsen begynner å åpne seg. Får bare ta det derfra. Ligger på sofaen og kjenner på alt mulig rart så lenge [emoji6]
 
Begge gangene jeg har blødd uten smerter har jeg ringt legevakten og fått UL. Sist måtte jeg vente til dagen etterpå, heldigvis ble det et lykkelig besøk da i
motsetning til gangen før da vi fant MA.

Håper alt er bra! Synes du burde få UL
 
Takk for kryssing av fingre! Ligger nå her på vent på sofaen.. glad jeg ringte og sa jeg ikke kom til å jobbe i helga.. ingen jevne smerter foreløpig. Litt stikking er det nå og da, men det er jo ganske normalt. Pfff.. dette er jo rene thrilleren... Blir nervevrak til slutt [emoji23] vurderer å lage en film som heter se grantreet gro, minutt for minutt... utsikten min fra sofaen [emoji23]
 
Hvordan går det med deg? Håper alt er bra med både deg og spiren, og at det kun var litt uskyldig blødning.

Selv var jeg på legevakta pga. blødninger ved par tidligere svangerskap. De hadde ikke UL på legevakta, men den ene gangen ble jeg sendt opp til KK med en gang, med litt ventetid. Den andre gangen fikk jeg henvisning til gyn.poliklinkk dagen derpå for UL.

Håper du blir henvist videre av legen og blir godt i varetatt i dag! :Heartred
 
Dette var ikke gøy lesning. Håper det går bra med deg, og at du får de undersøkelsene som kan gi svar idag. Virkelig ikke gøy å gå å vente og være så usikker.
Krysser fingrene for deg [emoji173]️
 
håper du har fått høre hjerteslag og at alt er gret med mor og baby[emoji173]️
 
Hei! Tok sin tid dette. Jeg må nok melde meg ut. Ble henvist gyn/føde av fastlegen og fikk komme dit med en gang. Kunne konstatere at fosteret hadde sluttet og vokse i uke 8 ca. Så rett etter tidlig ultralyd. Så nå har jeg fått ei pille og venter på at ting skal ta av. Kjenner allerede effekten. Men da må jeg bare takke for meg og ønske dere alle Lykke til videre frem mot mars! Håper ikke flere må melde frafall nå..
 
Å huff, dette var trist lesing ! Har vært igjennom det selv! Ta vare på hverandre. Sender deg en klem[emoji173]️
 
Hei! Tok sin tid dette. Jeg må nok melde meg ut. Ble henvist gyn/føde av fastlegen og fikk komme dit med en gang. Kunne konstatere at fosteret hadde sluttet og vokse i uke 8 ca. Så rett etter tidlig ultralyd. Så nå har jeg fått ei pille og venter på at ting skal ta av. Kjenner allerede effekten. Men da må jeg bare takke for meg og ønske dere alle Lykke til videre frem mot mars! Håper ikke flere må melde frafall nå..
Å, Migica, det var kjempeleit å høre :( Tenker på dere :(
 
Hei! Tok sin tid dette. Jeg må nok melde meg ut. Ble henvist gyn/føde av fastlegen og fikk komme dit med en gang. Kunne konstatere at fosteret hadde sluttet og vokse i uke 8 ca. Så rett etter tidlig ultralyd. Så nå har jeg fått ei pille og venter på at ting skal ta av. Kjenner allerede effekten. Men da må jeg bare takke for meg og ønske dere alle Lykke til videre frem mot mars! Håper ikke flere må melde frafall nå..

Huff. Så utrolig trist å lese. Sender deg en kjempestor klem[emoji173]️
 
Det går egentlig helt greit. Hadde jo mannet meg opp til å få beskjeden. Men tusen takk for gode tanker [emoji4] plutselig er jeg tilbake i en annen terminklubb. Men vi prøver ikke aktivt. Bare koser oss og skjer det så skjer det igjen [emoji4]
 
Så trist å høre, men høres også ut som at du tar det fint [emoji177] Lykke til, og plutselig sitter en ny spire.. [emoji177]
 
Back
Topp