Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Blodprøvene skal helst taes mellom uke 10-16 uansett, så er helt innaforJeg har første svangerskapskontroll imorgen. Da er jeg 7+2. Det var kun vikarjordmor tilgjengelig, så er litt usikker på hva jeg tenker om det. De kunne heller ikke ta blodprøver av meg før i kalenderuke 33 pga ferieavvikling.
Hvordan gikk det på ultralyd nr2?Nå har jeg nesten legetime 20. August,
Første jordmor time 21. August
Første offentlige tidlig ultralyd 22. August
Som alle går som min uke 12
Hehe hadde egentlig ikke trengt den. Men jeg blir satt tilbake et par dager til typ 7+5 slik jeg forventet. Hadde 2 dager forsinket eggløsning den måneden jeg ble gravid og tenkte dagene mine ville bli korrigert etterhvertHvordan gikk det på ultralyd nr2?
Morkaken har festet seg mot myomet, så kan jo være risiko for at myomet stjeler næring og blod som skal gå til fosteret etterhvert. Eller tidlig morkakeløsning. Så litt spent på å se hvor mye mer oppfølging jeg kommer til å få?Blir spennende og se da hvor mye ekstra oppfølging du får. Tenker det burde være ofte mtp risikoen pga myomet ditt!Hehe hadde egentlig ikke trengt den. Men jeg blir satt tilbake et par dager til typ 7+5 slik jeg forventet. Hadde 2 dager forsinket eggløsning den måneden jeg ble gravid og tenkte dagene mine ville bli korrigert etterhvertPå ultralyden målte maskinen 7+4, men da måtte jeg ha testet positivt 6 dpo. Det er jo litt +/- i størrelsen i forhold til dag, og er litt tidlig å måle helt sikkert enda. Men OTUL i uke 12 så regner jeg med at det blir helt bestemt
Så tenker jeg bare fortsetter å telle fra første dag i siste mens slik alle appene viser frem til da
Men ja, skikkelig tydelig og fin hjerterytme på 155 slag i minuttet
Hadde litt fokus på myomet mitt da siden hun ikke har sett noen med så stort myom før. Hun trodde jeg ville få en del ekstra ultralyd timer pga den
Morkaken har festet seg mot myomet, så kan jo være risiko for at myomet stjeler næring og blod som skal gå til fosteret etterhvert. Eller tidlig morkakeløsning. Så litt spent på å se hvor mye mer oppfølging jeg kommer til å få?

Vet du at du skal ha utvendig UL? For det vanligste er innvendig og da bør du ha tom blære.I dag er jeg 7+2 og skal på ultralyd på ivf-klinikken. Aldri vært på sånn før og aner ikke hva jeg kan forvente, så det blir jo spennende
Chatgpt anbefaler full blære ved utvendig ultralyd, stemmer det? Noe spesielt jeg bør huske å spørre om?
Ja, skulle drikke en halv liter med vann 1 time føre fikk jeg beskjed om.I dag er jeg 7+2 og skal på ultralyd på ivf-klinikken. Aldri vært på sånn før og aner ikke hva jeg kan forvente, så det blir jo spennende
Chatgpt anbefaler full blære ved utvendig ultralyd, stemmer det? Noe spesielt jeg bør huske å spørre om?
Jeg hadde utvendig, og hvis man tilfeldigvis skal ha innvendig så kan man bare gå på do og tømme seg derVet du at du skal ha utvendig UL? For det vanligste er innvendig og da bør du ha tom blære.
Jeg må alltid ta jern i svangerskapene mineNoen som har fått påvist vitaminmangel hos fastlegen?
Jeg må ta mer B12 og jern. Begge deler skal jo ha med energi nivået å gjøre, så håper jeg får sånn mega energi boost nå, for i det siste har jeg måttet avbestille litt gruppetreninger pga jeg har trengt en powernap etter jobb i stedet
Fikk resept på B12 mens jern bare er noe man kjøper på apoteket.
Wow det var mye oppfølging tidlig! Så bra6. august: UL på sykehuset (uke 7+3)
14. august: Første svangerskapskontroll hos jordmor (uke 8+4)
21. august: Legetime, utvendig UL (uke 9+4)
25. august: UL privat (uke 10+1)

Du skal sannsynligvis ta innvendig ultralyd, har vært det som praktiseres ved begge mine ivf-klinikker ihvertfall. Trenger ikke full blære. Spør om størrelse og hjerteslageneI dag er jeg 7+2 og skal på ultralyd på ivf-klinikken. Aldri vært på sånn før og aner ikke hva jeg kan forvente, så det blir jo spennende