Legetimer og kontroller

Wow det var mye oppfølging tidlig! Så bra :happy:
Ja, kjenner det er godt å ha et system rundt som fungerer! Når jeg var på sykehuset for MA sist så sa de at jeg skulle få mye tettere oppfølging neste graviditet, så det kjennes godt. Vet ikke hvor mange flere kontroller da, foreløpig kun satt opp den tidlige i uke 7+3 også skulle det planlegges videre fra det.
Og fastlegen har utvendig UL som hun ønsker jeg skal komme innom å sjekke jevnlig når hun er tilbake fra ferie.
Også har jeg bestilt èn privat UL rett før jeg reiser på ferie, bare for å være sikker på at alt er good før jeg drar ut av landet :love2

Noen som har fått påvist vitaminmangel hos fastlegen?

Jeg må ta mer B12 og jern. Begge deler skal jo ha med energi nivået å gjøre, så håper jeg får sånn mega energi boost nå, for i det siste har jeg måttet avbestille litt gruppetreninger pga jeg har trengt en powernap etter jobb i stedet :smiley-ashamed004

Fikk resept på B12 mens jern bare er noe man kjøper på apoteket.
Ganske sikker på at blodprøvene jeg skal ta i uke 9 viser jernmangel. Hadde det i graviditeten med lillemor og måtte stå på den hestekuren med jerntabletter. Merket ingenting på energinivået når jeg startet :p

Jordmor nevnte ingenting om henvisning til TUL og TOUL igår på timen. Heller ingenting om fødeplass. Er det vanlig? Har jo ikke time hos jordmor igjen før i uke 17.

Jordmor nevnte ingenting om henvisning til TUL og TOUL igår på timen. Heller ingenting om fødeplass. Er det vanlig? Har jo ikke time hos jordmor igjen før i uke 17.
Ganske sikker på at det gjøres på første kontroll. Kanskje hun tenkte du hadde vært hos fastlegen allerede? Hvis du ikke skal til legen snart ville jeg ringt å bedt om en time/henvisning.

Jeg hadde egentlig tenkt til å gå til bare jordmor jeg pga jordmor er sånn 200 meter å gå mens det tar 45-60 min med pendling til legekontoret (og enda lengre nå på sommeren når bybanen stenger stopp og masse omkjøringer). Men så fant jeg jo ut at legen har ultralyd, så nå vurderer jeg å ta de fleste timene der. Hun har jobbet på kvinneklinikken tidligere også, så føler hun kan svangerskap :)

Nå har jeg nesten legetime 20. August,
Første jordmor time 21. August
Første offentlige tidlig ultralyd 22. August

Som alle går som min uke 12
6. august: UL på sykehuset (uke 7+3)
14. august: Første svangerskapskontroll hos jordmor (uke 8+4)
21. august: Legetime, utvendig UL (uke 9+4)
25. august: UL privat (uke 10+1)
Bare jeg som lurer på hvordan jeg skal få tid til å jobbe de neste månedene? Ser på oppfølgingen deres, og selv har jeg også fått timer strødd utover hele august....skjønner bare ikke hvordan jeg skal få gjort jobben min når det ukentlig, og noen ganger daglig, er oppfølging av svangerskapet...noe som selvfølgelig er myyye mer spennende enn jobb, og dermed stjeler alt fokus både før og etter timen :smiley-angelic006 :laughing002 og dette på et tidspunkt hvor det enda er litt tidlig å fortelle arbeidsgiver.

Bare jeg som lurer på hvordan jeg skal få tid til å jobbe de neste månedene? Ser på oppfølgingen deres, og selv har jeg også fått timer strødd utover hele august....skjønner bare ikke hvordan jeg skal få gjort jobben min når det ukentlig, og noen ganger daglig, er oppfølging av svangerskapet...noe som selvfølgelig er myyye mer spennende enn jobb, og dermed stjeler alt fokus både før og etter timen :smiley-angelic006 :laughing002 og dette på et tidspunkt hvor det enda er litt tidlig å fortelle arbeidsgiver.
Haha jaaa det er voldsomt! Kommer til å fortelle det til arbeidsgiver i uke 10 pga de skal sette opp offshore rotasjon for høsten (kan ikke reise offshore fra november og ut). Så kan jo fortelle sjefen at jeg skal ha legetimer da og da, men tenkte ikke å fortelle det til de andre kollegaene mine før midten av september når jeg er tilbake fra familieferien der min familie får vite at jeg er gravid. Kan liksom ikke si at jeg hsr legetime 3 dager på rad, hvem har det? Haha

Haha jaaa det er voldsomt! Kommer til å fortelle det til arbeidsgiver i uke 10 pga de skal sette opp offshore rotasjon for høsten (kan ikke reise offshore fra november og ut). Så kan jo fortelle sjefen at jeg skal ha legetimer da og da, men tenkte ikke å fortelle det til de andre kollegaene mine før midten av september når jeg er tilbake fra familieferien der min familie får vite at jeg er gravid. Kan liksom ikke si at jeg hsr legetime 3 dager på rad, hvem har det? Haha
Omtenksomt av deg å fortelle det til arbeidsgiver før de setter opp rotasjonsplanen, det setter de sikkert pris på!
Ja nettopp, vanskelig å skulle snike seg ut hele tiden. Jeg får vurdere hvor tidlig jeg skal fortelle det på jobben. Misstenker sjefen for å ikke være helt tett, så jeg må fortelle det til hen omtrent samtidig som til andre kolleger jeg ønsker å fortelle det til selv.

Omtenksomt av deg å fortelle det til arbeidsgiver før de setter opp rotasjonsplanen, det setter de sikkert pris på!
Ja nettopp, vanskelig å skulle snike seg ut hele tiden. Jeg får vurdere hvor tidlig jeg skal fortelle det på jobben. Misstenker sjefen for å ikke være helt tett, så jeg må fortelle det til hen omtrent samtidig som til andre kolleger jeg ønsker å fortelle det til selv.
Ååååå det er kjipt da hvis sjefen forteller det videre. Jeg har 3 sjefer siden jeg jobber i en stor bedrift, og tror en av de kunne fortalt nyheten videre som et uhell, men kollegaene mine er ikke sånne som sladrer mye siden jeg jobber på en veldig mannsdominert arbeidsplass, så tror at hvis noen får vite det uten at det er meningen, så hadde jeg aldri fått høre om det eller fått mistanke om det uansett :hilarious:

Ååååå det er kjipt da hvis sjefen forteller det videre. Jeg har 3 sjefer siden jeg jobber i en stor bedrift, og tror en av de kunne fortalt nyheten videre som et uhell, men kollegaene mine er ikke sånne som sladrer mye siden jeg jobber på en veldig mannsdominert arbeidsplass, så tror at hvis noen får vite det uten at det er meningen, så hadde jeg aldri fått høre om det eller fått mistanke om det uansett :hilarious:
Haha, da er der jo enkelt å bare fortelle det til en av de som er tette.

Back
Topp