Ikke en kontroll kanskje, men privat UL idag morgen (igjen). Hadde legetime i går, og burde jo bestille time til jordmor, men har jo følt på å skulle belaste det offentlige mens det enda er ganske stor sjanse for at det går galt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg holder med gubben dinLegetime i morgen. Henvisning til TOUL!!
Men gubben hadde litt lyst til å bestille enda ny UL til helga. Da er jeg 11+0 og kan ha organrettet UL. Så vi kan slappe av 100%.
Men altså. Det er jo fort 1500-2000 kr , PLUSS hotell og kjøring..! Så er jo fort oppe i 10.000 bare der.![]()

Jeg fant ultralyd i nærheten til 1200,-, på neste tirsdag (11+4).Jeg holder med gubben din
Har alt bestilt organrettet UL i uke 11 til meg selv, og det er flere uker til![]()
Det frister!!! Er 11+2 nå, og er 15 dager til TOUL.. Men jeg har allerede hatt 3 private og 1 offentlig ultralyd, må kanskje roe nedJeg fant ultralyd i nærheten til 1200,-, på neste tirsdag (11+4).Da blir det billigere!
![]()

Jeg har hatt 2 private til nåDet frister!!! Er 11+2 nå, og er 15 dager til TOUL.. Men jeg har allerede hatt 3 private og 1 offentlig ultralyd, må kanskje roe ned![]()

Hun som tok blodprøven i dag.. tok den skikkelig vondt...For en håpløs fastlege! Kan du høre om du kan få ny time hos jordmor som kan hjelpe deg med søknad?Var hos fastlegen idag for å spørre om svangerskapspenger etter anbefaling fra jordmor vikar i sommer. Fastlegen mente dette var helt unødvendig og at jeg har godt av å gå på jobb. Jobber som sykepleier i hjemmetjenesten og vært sykemeldt fra august-juni pga dårlig stressmestring og overspisningslidelse som blir verre ved mye stress.
Fastlegen mente at det å bli utsatt for passiv røyk innimellom ikke er skadelig og at man må slutte å krisemaksimere alt. Jeg ønsker IKKE å utsette fosteret mitt for passiv røyk uansett hva fastlegen sier. Hun mente heller ikke det var så farlig at jeg ikke fikk i meg mat og drikke på jobb da jeg spiser når jrg kommer hjem. Ja, da spiser jeg alt jeg kommer over og overspisningsepisodene mine har blitt flere etter jeg begynte i jobb igjen. Føler meg egentlig bare dum etter timen.
Huff så leit å høre. Kan ikke jordmor hjelpe deg med å søke om svangerskapspenger?Var hos fastlegen idag for å spørre om svangerskapspenger etter anbefaling fra jordmor vikar i sommer. Fastlegen mente dette var helt unødvendig og at jeg har godt av å gå på jobb. Jobber som sykepleier i hjemmetjenesten og vært sykemeldt fra august-juni pga dårlig stressmestring og overspisningslidelse som blir verre ved mye stress.
Fastlegen mente at det å bli utsatt for passiv røyk innimellom ikke er skadelig og at man må slutte å krisemaksimere alt. Jeg ønsker IKKE å utsette fosteret mitt for passiv røyk uansett hva fastlegen sier. Hun mente heller ikke det var så farlig at jeg ikke fikk i meg mat og drikke på jobb da jeg spiser når jrg kommer hjem. Ja, da spiser jeg alt jeg kommer over og overspisningsepisodene mine har blitt flere etter jeg begynte i jobb igjen. Føler meg egentlig bare dum etter timen.
Jordmor kan også skrive det skjemaet, så ville fått henne til å fikse.Var hos fastlegen idag for å spørre om svangerskapspenger etter anbefaling fra jordmor vikar i sommer. Fastlegen mente dette var helt unødvendig og at jeg har godt av å gå på jobb. Jobber som sykepleier i hjemmetjenesten og vært sykemeldt fra august-juni pga dårlig stressmestring og overspisningslidelse som blir verre ved mye stress.
Psientene røyker ikke når vi er der, men enkelte røyker så mye ellers at det kjennes ut som om jeg har røyket masse etter å ha vært inne hos dem. Det ligger jo i luftaHuff så leit å høre. Kan ikke jordmor hjelpe deg med å søke om svangerskapspenger?
Når det gjelder røyking inne hos pasienter, kan ikke hjemmetjenesten minne pasientene på at det ikke er ønskelig å røyke mens hjemmetjenesten er innom? Vi hadde slike regler når jeg jobbet der, og dersom noen fyrte av en røyk så ble de påminnet at dette ikke var ønsket. De aller fleste tok dette fint og slukket fort røyken. Det er jo viktig for alles helse og ikke bli utsatt for passiv røyking.

Er 11+5 da. Har ikke hatt privat ultralyd tidligere så aner ikke hvordan det står til der inne i magen
Føler jeg er den eneste som ikke har hatt ekstra ultralyder
Det er helt greitI dag er det 1 uke til TOULEr 11+5 da. Har ikke hatt privat ultralyd tidligere så aner ikke hvordan det står til der inne i magen
Men har symptomer og føler at magen har vokst litt så krysser fingrene for at alt ser bra ut
Har heller ikke vært hos jordmor, bare fastlegen. Ringte jordmor for en stund siden og de sa at det ikke var noe vits i å komme til dem også siden jeg hadde vært hos fastlegen til første kontroll. Det er vel greit det… eller..?
Mange har ikke første kontroll hos jormor før uke 24. Men om du føler du vill komme inn før og snakke med jordmor så er det bare å ringe dem å si fra. Forrige gravditet hadde jeg første time hos jormor i uke 6. Denne graviditeten sa de at jeg ikke trengte time før uke 24, men da ba jeg om tettere oppfølging grunnet mye bekymring for om det går bra, samt at jeg hadde en noe traumatisk fødsel på lillemor. Så jeg har time hos jordmor neste mandag da er jeg 11+2I dag er det 1 uke til TOULEr 11+5 da. Har ikke hatt privat ultralyd tidligere så aner ikke hvordan det står til der inne i magen
Men har symptomer og føler at magen har vokst litt så krysser fingrene for at alt ser bra ut
Har heller ikke vært hos jordmor, bare fastlegen. Ringte jordmor for en stund siden og de sa at det ikke var noe vits i å komme til dem også siden jeg hadde vært hos fastlegen til første kontroll. Det er vel greit det… eller..?

Det er godt å høreDet er helt greitdet er få kontroller i starten, så blir det hyppigere timer hos jordmor etter ultralyden i uke 18, gjerne. Husker ikke om det var noen kontroll mellom OTUL og ultralyden i uke 18/19. Men uansett, helt greit at du "bare" har vært hos fastlegen hittil.

Bra du blir hørt når du ønsker tettere oppfølging på grunn av tidligere traumatisk fødselMange har ikke første kontroll hos jormor før uke 24. Men om du føler du vill komme inn før og snakke med jordmor så er det bare å ringe dem å si fra. Forrige gravditet hadde jeg første time hos jormor i uke 6. Denne graviditeten sa de at jeg ikke trengte time før uke 24, men da ba jeg om tettere oppfølging grunnet mye bekymring for om det går bra, samt at jeg hadde en noe traumatisk fødsel på lillemor. Så jeg har time hos jordmor neste mandag da er jeg 11+2![]()
Det setter jo spor, og er det noen som bør være forståelsesfulle så er det vel jordmødre
Kommer til å be om en time tidligere hvis jeg føler jeg trenger det på grunn av bekymring.