Ja, selvfølgelig. Tenkte ikke på ultralydene som kontroller, men de er så absolutt kontrollJeg var hos jordmor i uke 10 og skal ikke tilbake før i uke 24. Svangerskapsoppfølgingen mellom der er vel TOUL og OUL.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, selvfølgelig. Tenkte ikke på ultralydene som kontroller, men de er så absolutt kontrollJeg var hos jordmor i uke 10 og skal ikke tilbake før i uke 24. Svangerskapsoppfølgingen mellom der er vel TOUL og OUL.

Åh, ja da stresser ikke jeg med å ringe dit. For hvis neste er i uke 24, så blir det ikke jordmor da heller for da skulle jeg til fastlegen og ta glukosebelastningstest.Jeg var hos jordmor i uke 10 og skal ikke tilbake før i uke 24. Svangerskapsoppfølgingen mellom der er vel TOUL og OUL.
Er det verste... spør om en dokumentasjon som ikke sier noe om hvorfor du er der, det bør de kunne gi deg. Er leder selv, og arbeidsgiver har ingenting med hvorfor du er hos legen eller sykehus/spesialist. Dokumentasjon på fastlegetime og på gynekologi på sykehuset kan jo være så mangt.Ja alle her må vise frem dokumentasjon på legetimer og lignende. Vil jo helst vente med å fortelle det til jeg kan fortelle alle det etter ultralyd, men må vel kanskje bare fortelle henne det![]()
Det står litt om de ulike kontrollene her: https://www.helsenorge.no/gravid/sv...i-svangerskapsuke-11-til-14-fosterdiagnostikkÅh, ja da stresser ikke jeg med å ringe dit. For hvis neste er i uke 24, så blir det ikke jordmor da heller for da skulle jeg til fastlegen og ta glukosebelastningstest.

Helseopplysninger er konfidensielt, så kan ikke tenke meg at det skal måtte stå avdeling?!Ja alle her må vise frem dokumentasjon på legetimer og lignende. Vil jo helst vente med å fortelle det til jeg kan fortelle alle det etter ultralyd, men må vel kanskje bare fortelle henne det![]()
I alle fall om du bor på et større sted, du skal jo henvises til TOULJeg har ikke bestilt noe legetime / kontroll enda, men bør vel kanskje få ut fingeren snart9+5

Når har dere første jordmor time? Jeg var hos fastlegen forrige uke 10+3, for blodprøve og div. Neste nå er vel toul i uke 12, også blir det vel en kontroll hos jordmor etterhvert, men hvilken uke gjør vi det?

Ja det jeg også kom påI alle fall om du bor på et større sted, du skal jo henvises til TOUL![]()

Jeg bor på et veldig lite sted, så skal vel gå greit uansett, men legen sendte i alle fall henvisning til TOUL nå. Sa han, så da håper jeg det blir gjortJa det jeg også kom på![]()

SpennendeJeg bor på et veldig lite sted, så skal vel gå greit uansett, men legen sendte i alle fall henvisning til TOUL nå. Sa han, så da håper jeg det blir gjort![]()
Det går nok fort til du får henvisning på helsenorge(?) tenker jeg Ja, henvisningen er inne, så nå venter jeg bare på timen. Har bestilt privat UL i mens, til neste tirsdag. Da er jeg 11+4, og burde kunne få en god pekepinn på om baby er levedyktig og relativt frisk.SpennendeDet går nok fort til du får henvisning på helsenorge(?) tenker jeg
![]()
Ja, henvisningen er inne, så nå venter jeg bare på timen. Har bestilt privat UL i mens, til neste tirsdag. Da er jeg 11+4, og burde kunne få en god pekepinn på om baby er levedyktig og relativt frisk.
NIPT var jo ok, men den ser jo ikke etter nevralrørsdefekter eller manglende/defekte organer.
Kan avbestille privat UL om timen blir allerede neste uke.
Fant ut at de hadde ledig time i byen jeg bor ved, så da slipper jeg unna med litt over tusenlappen, istedenfor å bruke en formue på hotell og sånt.

Jeg var hos jm først, i uke 8. Lege i morgen, 10+3Når har dere første jordmor time? Jeg var hos fastlegen forrige uke 10+3, for blodprøve og div. Neste nå er vel toul i uke 12, også blir det vel en kontroll hos jordmor etterhvert, men hvilken uke gjør vi det?
Herlig. Kanskje du kan se selv at det er en liten gutt da , om det ikke akkurat er for tidlig enda![]()
Legen min sendte henvisning 1. august. Ringte til sykehuset i stad fordi jeg ikke hadde hørt noe. Fikk time 11. september, og det jeg da tror er 13+4. Synes det var litt vel sent, men var lange køer…SpennendeDet går nok fort til du får henvisning på helsenorge(?) tenker jeg
![]()

SKal være innen 13+6, så er jo da akkurat innaforLegen min sendte henvisning 1. august. Ringte til sykehuset i stad fordi jeg ikke hadde hørt noe. Fikk time 11. september, og det jeg da tror er 13+4. Synes det var litt vel sent, men var lange køer…