Legetimer og kontroller

Jeg var hos jordmor i uke 10 og skal ikke tilbake før i uke 24. Svangerskapsoppfølgingen mellom der er vel TOUL og OUL.
Åh, ja da stresser ikke jeg med å ringe dit. For hvis neste er i uke 24, så blir det ikke jordmor da heller for da skulle jeg til fastlegen og ta glukosebelastningstest.

Ja alle her må vise frem dokumentasjon på legetimer og lignende. Vil jo helst vente med å fortelle det til jeg kan fortelle alle det etter ultralyd, men må vel kanskje bare fortelle henne det :rolleyes:
Er det verste... spør om en dokumentasjon som ikke sier noe om hvorfor du er der, det bør de kunne gi deg. Er leder selv, og arbeidsgiver har ingenting med hvorfor du er hos legen eller sykehus/spesialist. Dokumentasjon på fastlegetime og på gynekologi på sykehuset kan jo være så mangt.

Åh, ja da stresser ikke jeg med å ringe dit. For hvis neste er i uke 24, så blir det ikke jordmor da heller for da skulle jeg til fastlegen og ta glukosebelastningstest.
Det står litt om de ulike kontrollene her: https://www.helsenorge.no/gravid/sv...i-svangerskapsuke-11-til-14-fosterdiagnostikk

Jordmor sa til meg at vi får tilbud om kikhostevaksine i uke 24 så hvis du tenker å ta den så kan det være greit å sjekke om du får gjort det hos legen. Legen min synes det var best om jeg tok den hos jordmor.

Jeg har ikke bestilt noe legetime / kontroll enda, men bør vel kanskje få ut fingeren snart :bag: 9+5

Hadde første time hos jordmor i dag, var da 8+6. Jeg hadde jo med et uhell klart å ta første kontroll hos fastlege (var der for noe annet ifbm graviditeten, men fastlege gjennomførte da like greit første kontroll). Heldigvis gikk det helt fint for jordmor. Hadde masse å prate om mtp min historikk med traumatisk fødsel og MA, så var veldig fint å møte en jordmor jeg fikk god kjemi med. Føler meg så mye bedre i psyken nå. Jordmor er noe annet enn fastlege altså :Heartred

Ja alle her må vise frem dokumentasjon på legetimer og lignende. Vil jo helst vente med å fortelle det til jeg kan fortelle alle det etter ultralyd, men må vel kanskje bare fortelle henne det :rolleyes:
Helseopplysninger er konfidensielt, så kan ikke tenke meg at det skal måtte stå avdeling?!

Kan ikke bare be om å få generell dokumentasjon på oppmøte?
Stemplet fra sykehuset, "bekreftet oppmøte til time kl **.** "?
Til jordmor er jeg litt usikker dog, for stempelet vil vel i så fall beskrive helsestasjon....

Jeg har ikke bestilt noe legetime / kontroll enda, men bør vel kanskje få ut fingeren snart :bag: 9+5
I alle fall om du bor på et større sted, du skal jo henvises til TOUL :bag:

Når har dere første jordmor time? Jeg var hos fastlegen forrige uke 10+3, for blodprøve og div. Neste nå er vel toul i uke 12, også blir det vel en kontroll hos jordmor etterhvert, men hvilken uke gjør vi det?

Screenshot_2025-08-18-23-18-47-72_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Her er det fra Helsenorge, det som regnes som et minimum. Dvs, etter første kontroll i første trimester, så er det to stykk UL, og så i uke 24 ish.
Bor du på et sted med sprengt kapasitet, så får du neppe noe mer enn det....

Hos oss, derimot, pleier de ha time hos jm ca en gang i mnd ut svangerskapet. Men gjerne annen hver uke fra sånn uke 34, og så overtidskontroll evt.

Legetime i morgen. Henvisning til TOUL!!
Men gubben hadde litt lyst til å bestille enda ny UL til helga. Da er jeg 11+0 og kan ha organrettet UL. Så vi kan slappe av 100%.

Men altså. Det er jo fort 1500-2000 kr , PLUSS hotell og kjøring..! Så er jo fort oppe i 10.000 bare der. :p

Ja det jeg også kom på :smiley-ashamed004
Jeg bor på et veldig lite sted, så skal vel gå greit uansett, men legen sendte i alle fall henvisning til TOUL nå. Sa han, så da håper jeg det blir gjort :smiley-ashamed004

Jeg bor på et veldig lite sted, så skal vel gå greit uansett, men legen sendte i alle fall henvisning til TOUL nå. Sa han, så da håper jeg det blir gjort :smiley-ashamed004
Spennende :shy: Det går nok fort til du får henvisning på helsenorge(?) tenker jeg :)

Spennende :shy: Det går nok fort til du får henvisning på helsenorge(?) tenker jeg :)
Ja, henvisningen er inne, så nå venter jeg bare på timen. Har bestilt privat UL i mens, til neste tirsdag. Da er jeg 11+4, og burde kunne få en god pekepinn på om baby er levedyktig og relativt frisk. :)
NIPT var jo ok, men den ser jo ikke etter nevralrørsdefekter eller manglende/defekte organer.
Kan avbestille privat UL om timen blir allerede neste uke. :p

Fant ut at de hadde ledig time i byen jeg bor ved, så da slipper jeg unna med litt over tusenlappen, istedenfor å bruke en formue på hotell og sånt.

Ja, henvisningen er inne, så nå venter jeg bare på timen. Har bestilt privat UL i mens, til neste tirsdag. Da er jeg 11+4, og burde kunne få en god pekepinn på om baby er levedyktig og relativt frisk. :)
NIPT var jo ok, men den ser jo ikke etter nevralrørsdefekter eller manglende/defekte organer.
Kan avbestille privat UL om timen blir allerede neste uke. :p

Fant ut at de hadde ledig time i byen jeg bor ved, så da slipper jeg unna med litt over tusenlappen, istedenfor å bruke en formue på hotell og sånt.

Herlig. Kanskje du kan se selv at det er en liten gutt da , om det ikke akkurat er for tidlig enda :love017

Når har dere første jordmor time? Jeg var hos fastlegen forrige uke 10+3, for blodprøve og div. Neste nå er vel toul i uke 12, også blir det vel en kontroll hos jordmor etterhvert, men hvilken uke gjør vi det?
Jeg var hos jm først, i uke 8. Lege i morgen, 10+3

Herlig. Kanskje du kan se selv at det er en liten gutt da , om det ikke akkurat er for tidlig enda :love017

det er jo mulig, nub kan jo ha reist seg! Men om vi i alle fall får sett at de viktigste organene er der de skal, så kan jeg tørre gå mer åpen om svangerskapet ❤️

Legen min sendte henvisning 1. august. Ringte til sykehuset i stad fordi jeg ikke hadde hørt noe. Fikk time 11. september, og det jeg da tror er 13+4. Synes det var litt vel sent, men var lange køer…

Legen min sendte henvisning 1. august. Ringte til sykehuset i stad fordi jeg ikke hadde hørt noe. Fikk time 11. september, og det jeg da tror er 13+4. Synes det var litt vel sent, men var lange køer…
SKal være innen 13+6, så er jo da akkurat innafor :dead:

Back
Topp