Legetime?

LilleSpiren2018

Elsker forumet
Novemberlykke 2018
Januarlykke 2020
Er det nødvendig å bestille legetime/time hos jordmor allerede nå? Graviditetstestene er stigende og jeg har ingen blødninger. Det eneste er den murringen i magen:joyful:
I forrige svangerskap var jeg hos legen 4+1 (og ca annenhver uke etter det), og jordmor fra uke 10. Og ca annenhver uke etter det også. Var på så mange kontroller at jeg nesten mistet litt lysten, fordi ventetiden ble så lang når jeg alltid fikk de samme beskjedene. Var liksom som om svangerskapet hadde stoppet opp. Til tross for dette så "gikk det fort" fordi jeg prøvde å se det positive i alt, og alle kontroller. Følte meg så ivaretatt.. fram til lillegull kom ut dysmatur:wideyed:

har jeg rett på å kreve tettere oppfølging med flere ul på slutten av dette svangerskapet pga opplevelsen sist gang?

De jeg kjenner som har hatt problemer med morkake svik og lav fødselsvekt har blitt informert på sykehuset etter fødsel at det er ønsket tettere oppfølging i neste svangerskap.
Men ta det opp med legen din.

Hvis du er frisk så trenger du vel ikke å gå til legen før uke 8 ish?

De jeg kjenner som har hatt problemer med morkake svik og lav fødselsvekt har blitt informert på sykehuset etter fødsel at det er ønsket tettere oppfølging i neste svangerskap.
Men ta det opp med legen din.

Hvis du er frisk så trenger du vel ikke å gå til legen før uke 8 ish?
Nei, er vel strengt tatt ikke nødvendig før uke 12 og blodprøver? Jeg stresser ikke. Men må til legen med lillegutt 27/5, så da ba jeg de sette opp 15 minutter til meg også:hilarious:
Så bra! Skal si ifra den dagen. For det koster 1200,- her for ul. Blir dyrt å ta ekstra selv, men gjør det hvis jeg ikke får på sykehuset her:joyful:

Trenger ikke før uke 12 nei. Dra så ofte du selv er komfortabel med.

Back
Topp