Legetime

Oj, det tok da lang tid? Min lege søkte fødeplass 23. februar og jeg fikk brev i posten allerede 1. mars med info om fødeplass og oul

Uææ, håper det kommer snart! Hvor skal du føde? Jeg er i Oslo, mulig det har noe å si?

Jeg skal til legen 8 mars. Usikker på om jeg skal gå til jordmor i tillegg, eller bare ta kontrollene hos fastlegen :confused013
Min erfaring er at det er veldig fint å gå til jordmor i tillegg! Et annet fokus der enn kun det medisinske, pluss bedre tid.. :)

Uææ, håper det kommer snart! Hvor skal du føde? Jeg er i Oslo, mulig det har noe å si?

Jeg bor også i Oslo, søkt inn på Rikshospitalet og fikk plass der.. Ville nesten ha dobbeltsjekket om legen din faktisk har sendt søknaden. Du kan jo bare sende en selv evt. Hvilket sykehus ønsker du?

Jeg bor også i Oslo, søkt inn på Rikshospitalet og fikk plass der.. Ville nesten ha dobbeltsjekket om legen din faktisk har sendt søknaden. Du kan jo bare sende en selv evt. Hvilket sykehus ønsker du?

Jeg har søkt Ullevål, vanlige avdelingen der (mannen ville ikke abc selv om jeg er litt nysgjerrig [emoji85] første barnet så jeg aaaner ikke hva jeg går til!) Var jordmor som sa hu sendte søknad, kan ringe i morgen og spørre! Spennende med flere Oslomødre :)

Jeg har søkt Ullevål, vanlige avdelingen der (mannen ville ikke abc selv om jeg er litt nysgjerrig [emoji85] første barnet så jeg aaaner ikke hva jeg går til!) Var jordmor som sa hu sendte søknad, kan ringe i morgen og spørre! Spennende med flere Oslomødre :)

Jeg hadde ingen ønsker egentlig. Bor nærmest Ahus faktisk, men siden jeg er tjukk ønsket legen min å søke meg inn på noe som heter adipol -ekstra oppfølging for overvektige som kun er på Rikshospitalet. Og med venner og bekjente so mener riksen er bra med tanke på barneintensiv om noe skulle gå galt, så er jeg veldig fornøyd.

Førstegangs her også forøvrig

Så hvis man søker fødeplass for sent i Oslo hva risikerer man da? Dra til Drammen? Føde hjemme?

Så hvis man søker fødeplass for sent i Oslo hva risikerer man da? Dra til Drammen? Føde hjemme?
Dette skriver de på nettsidene til Rikshospitalet

Alle gravide i Helse Sørøst kan benytte seg av «Fritt sykehusvalg» og søke fødeplass hos oss, men når ventelistene våre er fullbooket rundt den gravides termindato kan vi gi avslag og videresende henvisingen til et annet sykehus/fødeavdeling. Hvis det ikke er skrevet i henvisningen en annen prioritet av sykehusønske, vil vi videresende henvisningen til sykehuset/fødeavdelingen nærmest den gravides bostedsadresse.

https://oslo-universitetssykehus.no/avdelinger/kvinneklinikken/fodeavdelingen

jøss. Jaggu glad jeg bor på vestlandet. Aldri hørt at SUS blir fullt. Optimalt sett hadde jeg foretrukket Flekkefjord men blir så stress når jeg bor 10 min fra SUS. Fødte i Flfjord med nr2. Var helt fantastisk!

jøss. Jaggu glad jeg bor på vestlandet. Aldri hørt at SUS blir fullt. Optimalt sett hadde jeg foretrukket Flekkefjord men blir så stress når jeg bor 10 min fra SUS. Fødte i Flfjord med nr2. Var helt fantastisk!

Her har de vel slitt de siste årene når alle skal rekke å føde i juli og august og mtp ferieavvikling. Vet ikke hvor reelt det er at det evt blir fullt

Jeg hadde ingen ønsker egentlig. Bor nærmest Ahus faktisk, men siden jeg er tjukk ønsket legen min å søke meg inn på noe som heter adipol -ekstra oppfølging for overvektige som kun er på Rikshospitalet. Og med venner og bekjente so mener riksen er bra med tanke på barneintensiv om noe skulle gå galt, så er jeg veldig fornøyd.

Ringte Ullevål, de hadde sendt brev 10.02 som jeg aldri fikk, så hurra, fikk dato for oul og hu skulle sende brevet en gang til! [emoji173]️

Sender ikke inn søknad om fødeplass før i uke 12! Men regner med det går fint å få plass på ahus egentlig :)

Back
Topp