Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg var hos legen for noe annet I uke 4. Vi gjore det da![]()
Her fikk jeg ikke ha første kontroll før uke 12, fordi at sykehuset ikke vil risikere å analysere prøver fra damer som mister. Jeg syntes det var aldeles dustete. Første kontroll skal jo være mellom 8-12, men den regelen gjør at vi ikke får ha den før etter 12. Jeg skal ha den 12+2.
Åja !ja har veldig snill legeSå grei lege som gjorde det samtidig da, og ikke minst tidligJeg fikk bare beskjed om å bestille ny time når jeg var der for noen uker siden og målte stoffskiftet og i dag når jeg vsr der sa hun det samme. Så ble litt usikker på når det var vanlig
![]()
Har jo vært hos legen 3 ganger fra jeg fant ut at jeg var gravid ( pga andre graviditetsting ) men min lege nekter å fylle ut og gjøre disse tingene før uke 12, så har satt opp en time til meg når jeg er 12+3 som alle de tingene skal gjøres....
Hun er nok litt av typen som ikke ser på deg som ordentlig "gravid" før man er forbi 12 uker og ikke har så stor sjangs for SA lenger...
Jeg skal på første legetime i uke 10sist graviditet var jeg i uke 8 tror jeg. Blir spennende å se forskjellen på denne og sist graviditet og utvikling
![]()
![]()
Sorry, sto ikke på helsekortet. Det sto i svangerskapsboken jeg fikk av legenJeg var hos legen idag! Er 7+1, men jeg har risikosvangerskap da.
Det sto på helsekortet at første kontroll vanligvis er i uke 10-12![]()
Ja det blir spennendeVeldig spent på om magen og målene blir større enn sist eller om de blir store
![]()
Da jeg avtalte første kontrollen så sa jeg først bare at jeg skulle ha en time da-og-da, og da hun hørte hva det gjaldt måtte jeg få en annen, for det måtte settes av lang tid. Så det kan hende du trenger en egen time for første svangerskapskontroll. Kan iallfall være lurt å ringe legekontoret og høre om du evt iallfall må ha en dobbeltime.Min lege er også litt slik tror jeg, så få håpe hun ikke avviser meg når jeg kommer på neste stoffskifte måling (er da 11+3). Litt kjedelig å bli sendt hjem da og bestille ny time til uken etter da jeg trossalt må ha den i uke 11. Blir spennende å se hva hun sier![]()
Da jeg avtalte første kontrollen så sa jeg først bare at jeg skulle ha en time da-og-da, og da hun hørte hva det gjaldt måtte jeg få en annen, for det måtte settes av lang tid. Så det kan hende du trenger en egen time for første svangerskapskontroll. Kan iallfall være lurt å ringe legekontoret og høre om du evt iallfall må ha en dobbeltime.
Ja, når du først er der er det jo fint hvis de kan slås sammen.Godt poeng! Får ringe legen å høre om det er mulig å utvide timen.
Må hver 14 dag ta blodprøver så håper inderlig at jeg kan få ordnet det sammen dag. Kjempe stress å dra til legen flere ganger i uken :/