Legetime?

Mammatil.

Glad i forumet
Augustlykke 2015
Snøkrystallene2021❄️
Jeg er jo bare 6+1 men kvalmen og oppkast har tatt helt overhånd nå, har ikke fått i meg mat eller vann i dag. Har prøvd, men alt kommer opp igjen :( Tenkte jeg skulle bestille time hos legen? Men burde kanskje vente litt? Og vet ikke hvordan jeg skal komme meg dit, klarer jo såvidt å levere vesla i bhg og det er bare noen hundre meter unna. Noen råd og tips mot kvalme/oppkast? Også skal jeg egentlig på jobb i kveld, vet ikke hvordan det skal gå...

Kan det være du har fått hypermesis?
høres veldig ille ut, vet ikke om legen får gjort så mye enda? du må jo i alle fall ikke bli dehydrert!! Prøvd å f.eks spise yoghurt og ta en skje, vente til du føler deg trygg på å ta en skje til?

Først av alt, ring jobben og si at du ikke kan komme ❤️
Så ville jeg nok bestilt en legetime, jeg skal til legen i morgen og da er jeg 5+1 bare, men greit å få kartlagt alt mamma spiste masse sterk tyggis når hun var kvalm med alle 5 barna, det hjalp henne gjennom det værste, og alkoholfritt øl leste jeg at kunne være greit å drikke om man kastet mye opp og var kvalm, var noe med at det inneholdt mye næring i væskeform, men jeg har ikke prøvd det. Saltstenger eller salte kjeks går jo også igjen, og farris med eplemos/juice skal vist fungere.

Har prøvd å spise en ritz kjeks og en munn med vann og det gikk 5 min så kom det opp igjen. :( Tror jo selvfølgelig dette er et godt tegn på at spiren sitter godt inni der, men jeg får jo ikke meg folat engang så må kanskje til legen å få litt medisiner, tok afipran sist svangerskap og da fikk jeg iallefall i meg litt mat. Må ringe til legen nå tror jeg, men han er ikke på jobb i morgen så må uansett vente til neste uke.
Skal prøve å finne tyggis her, tror jeg har det et eller annet sted :) Alkolfritt øl har jeg IKKE lyst på, blir kvalm av tanken jo.

Ingefær øl, kokt vann og vørterøl var det eneste som hjalp meg igjennom kvalmen med første :) føler virkelig med deg! Kvalme og oppkast er det verste som finnes.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tror jeg må skrive handleliste til mannen så kan han kjøpe inn litt forskjellig jeg kan prøve. :) Husker ikke det var så ille sist, men det var det nok :(

Snoker fra Juli. Jeg ble sykemeldt 5+5 grunnet kvalme. Kunne ikke fungert på jobb. Er nå 9+1 og er fortsatt sykemeldt. Viktig å ta vare på seg selv! Mulig du har fått hyperemesis og det er ikke noe kjekt! Ring legen og hold deg hjemme fra jobb. Håper du har en mann/familie som kan hjelpe deg gjennom dette!

Snoker fra Juli. Jeg ble sykemeldt 5+5 grunnet kvalme. Kunne ikke fungert på jobb. Er nå 9+1 og er fortsatt sykemeldt. Viktig å ta vare på seg selv! Mulig du har fått hyperemesis og det er ikke noe kjekt! Ring legen og hold deg hjemme fra jobb. Håper du har en mann/familie som kan hjelpe deg gjennom dette!
Mannen og familien stiller opp (de tror jeg har omgangssyka) så er heldig sånn :) må kanskje fortelle de at jeg er gravid snart, kan jo ikke være syk helt til jul :p ringte legekontoret i dag og fikk time, hadde ikke ledig før 15.des da.

Jeg var sånn sist, har dessverre ikke så mye råd:(. Eneste jeg ikke prøvde er akupunktur. Vet at de som skikkelig slitt sier det letter noen timer så man klarer å spise.
Jeg var ikke til legen sist, men vet vis jeg blir så dårlig igjen over så lang tid uten mat og drikke skal jeg snakke med legen. Tenkte ikke over det da, men skulle sikkert ha hatt noe "tilskudd" pga lite mat og drikke.

Lykke til og håper du blir bedre snart :Heartred:Heartred

Eg hadde hypermesis sist, blei sjukemeldt tidlegt og var det fram til ho kom. Men eg fekk eit tips om å prøve akupunktur, og prøvde dette i all desperasjon. Og dette hjalp faktisk. Blei ikkje heilt kvitt det, men hjalp ein heil del. Klarte å fungere litt bedtre. Prøvde dette seint i svangerskapet. Kan hende det hadde hjulpet enda meir om eg hadde prøvd tidlegare. Fekk å tips frå jordmor å prøve å kjøpe næringsdrikker på apoteket å se om eg fekk i meg litt av det om dagen. Sånn at eg kanskje fekk litt næring.
Blei innlagt på sjukehuset 3 gonger for avlastning og observasjon.
Håper det roer seg for deg og du ikkje har/får hypermesis! Masse god bedring og lykke til!! Stoooor klem!!

Back
Topp