Legetime idag..

MammaAnette

Forelsket i forumet
Er så oppgitt... Endelig fått meg time til sjekk idag pga blødningen jeg hadde før vi dro på ferie, så er fastlegen min ute i permisjon pga studier.. Viser seg at han er den eneste med ul-apparat her, og den var hans private.. Så ingen ul på meg! Må vente en uke på svar på blodprøver... Tok urinprøve også, den viste ingenting.. Men hun sa at som regel så sent i svangerskapet (8+2 idag), så gjorde det ikke nødvendigvis utslag på urinen lengre.. Med andre ord er jeg IKKE noe klokere idag heller!

Jeg pines av å måtte vente så lenge på svar.. Nå grudde jeg meg skikkelig til idag, for jeg trodde ENDELIG jeg skulle få se om spiren er i live, eller om den egentlig har vært borte hele tiden... Så må jeg jaggu vente nesten en uke til før jeg får vite noe!

Dagens utblåsning fra meg!
 
Jeg hadde bare dratt på privat UL ja. De fleste ganger får man jo time på svært kort varsel.
 
Skjønner veldig godt at du blir oppgitt :( Er grusomt å gå i uvissheten og hvertfall når man er innstilt på å få svar :/ håper dagene går fort frem til du får svar!
 
Forferdelig når det ikke går som man hadde forventet altså. Slikt stresser og frustrerer meg ofte også. Jeg ville nok gjort som de over nevner og kostet på meg en privat ul. De får man ofte på dagen.
 
Hva var det urinprøven ikke viste? Fikk du ikke utslag på test av den?

Nei fikk ikke utslag på den, men fikk beskjed om at man ikke alltid fikk utslag på urinen så langt uti graviditeten.. Det var heller ikke lenge før timen jeg var på do hjemme, siden jeg regna med å få ul og ikke urinprøve..
 
Skjønner veldig godt at du blir oppgitt :( Er grusomt å gå i uvissheten og hvertfall når man er innstilt på å få svar :/ håper dagene går fort frem til du får svar!

Ja og nå har jeg allerede gått 4 uker uten å vite.. Så det er forferdelig :(

Håper dagene går fort.. Fikk heldigvis besøk av søsteren min, så får tilbringe tid med dem og håpe dagene går fort unna.

Privat ul, hva koster det?
 
Forferdelig når det ikke går som man hadde forventet altså. Slikt stresser og frustrerer meg ofte også. Jeg ville nok gjort som de over nevner og kostet på meg en privat ul. De får man ofte på dagen.

Ja det er lite kjekt :( Hva koster det om man tar privat ul?
 
Kan du ikke ringe sykehuset og be om en sjekk på poliklinikken der pga blødninger og testen. En blodprøve vil jo vise hcg som har begynt å stabilisere seg men syns det er rart at en test ikke viste noe som helst utslag, men kan være den viste utslag etter du hadde dratt. Jeg opplevde at legen sin tok lang tid før den viste positiv og de ringte meg opp for å fortelle det etter jeg hadde vært der.
 
Men ei uke på blodprøvene ?? Her får jeg svar på hcg prøver dagen etter. Ring legekontoret og hør i dag. De har nok fått svar på den
 
Jeg å synes det er veldig merkelig at en urinprøven viste negativ?? Den skal vel ikke gjøre det i uke 8? Stabilisere seg ja, men ikke vise negativ?
 
Jeg mener jeg leste i pakningsvedlegget til en gtest at hvis man hadde svært mye hcg (som man jo har et stykke ut i svangerskapet) kunne testen vise falsk negativ
Har ingen gtester liggende nå, så får ikke sjekket. Noen andre som har? Tror det var A1 sin.
 
Jeg mener jeg leste i pakningsvedlegget til en gtest at hvis man hadde svært mye hcg (som man jo har et stykke ut i svangerskapet) kunne testen vise falsk negativ
Har ingen gtester liggende nå, så får ikke sjekket. Noen andre som har? Tror det var A1 sin.

Mener å ha lest det jeg også, men prøver å ikke få for høye forhåpninger.. Redd jeg blir skuffet :(

Fikk beskjed om å ringe de på mandag for å høre om prøvesvarene har kommet, så får bite tennene sammen i 3 dager til tenker jeg.
 
Søren altså, er HELT sikker på at jeg leste i A1 sitt pakningsvedlegg at svært høy hcg kan gi negativt resultat. Ingen som har en A1 liggende og kan sjekke??
 
Hcg er på sitt høyeste mellom uke 8-10 til deretter stabilisere seg. Man har hcg i kroppen under hele svangerskapet og jeg vil da tro at man også tester positivt under hele og. Jeg tror nok at det er for tidlig å vise negativ test i 8. Vet om folk som har fått positiv helt i uke 18. Får virkelig håpe at dette går veien for deg.
 
Hcg er på sitt høyeste mellom uke 8-10 til deretter stabilisere seg. Man har hcg i kroppen under hele svangerskapet og jeg vil da tro at man også tester positivt under hele og. Jeg tror nok at det er for tidlig å vise negativ test i 8. Vet om folk som har fått positiv helt i uke 18. Får virkelig håpe at dette går veien for deg.
Hcg synker etter uke 12, ikke slik at det blir borte, men gjerne fra rundt 250 000-300 000 til rundt 80 000. Så fullt mulig at nivået er for høyt til å detektere rundt uke 8, men innenfor igjen i uke 18 :) Avhengig av hvor grensa går, mente det var rundt 100 000, men absolutt ikke sikker. Nesten så jeg må kjøpe meg en A1 test for å få svaret, det står i pakningsvedlegget der ;)
 
Her er bilde fra Brukerhåndbok i Medisinsk Biokjemi som inneholder norske referanseområder på alle mulige blodprøver. Veldig brede referanseområder for hcg, men man ser hvertfall at det synker fra uke 12.
 

Vedlegg

  • 1437143506283.jpg
    1437143506283.jpg
    48,3 KB · Visninger: 48
Back
Topp