Legetime 8+3

Demeter

Glad i forumet
Junibarna 2015
Da har jeg fått legetimen allerede neste uke, da jeg er 8,5 uker på vei. Er ikke det fryktelig tidlig? Litt redd legesekreteren ikke visste helt når det var vanlig å gi time, og at legen bare synes det er bortkastet å ha meg inn...

Her er det normalt i uke 12, og jeg ville også vente til uke 12 og det er litt sikrere.
For meg blir alt mye virkeligere når jeg blir innskrevet, få time til OUL osv. og da hadde tapet vært ekstra tungt å bære om det skulle skjære seg.
Men det er jo flere damer her inne som har legetime lenge før uke 12 :)

Har ikke så mye å si for meg sånn sett, for må søke sykehusplass i uke 7 for å være sikret i Oslo, så det har jeg allerede fylt ut skjema for. Sånn sett har jeg allerede blitt "skrevet inn" lenge før uke 12 :)

Men kan godt være de ikke gir meg noe svangerskapskort i uke 8, og det er helt greit å vente med tenker jeg.

Tenkte mer om legen blir irritert på å få meg inn så tidlig og bruker opp ressursene sine. Fikk nemlig "kjeft" av min ex-fastlege under forrige svangerskap for å komme med for kort mellomrom mellom to kontroller en gang, og bruke opp ressursene hennes for betalende kunder, siden man går gratis som gravid (og det var fordi hun hadde satt det opp sånn da hun skulle på ferie....) Så har litt dårlig erfaring med fastleger.

Men har en ny nå, så får krysse fingrene format det går fint.

Jeg skal i neste uke når jeg bare er 6+5! Det var vanlig å få det mellom uke 8-10 egentlig, så mulig jeg får en litt senere også :)

Hvis du allerede har søkt om sykehusplass ogsånt så syns jeg timen er litt tidlig. Jeg hadde første time 8+2 men det var for å søke sykehusplass siden sommertid i Oslo er veldig kritisk med plass. Men må tilbake i uke 12 for å ta blodprøvene. For de er enbefalt å ta i uke 11-13.

Jeg får vel gå til timen, og si at jeg allerede har søkt sykehusplass.

De ville teste urinen, så de får vel gjøre det, så får jeg heller en ny tine en måned senere:)

Jeg har jo sagt hvor langt jeg er på vei, og ba om en time om "noen uker", så ble litt overrasket over time om en uke - så får satse på at de ikke kjefter på meg for å komme tidlig ;)

Jeg har legetime neste uke, og er da 9 uker på vei:) Her må man ringe flere uker på forhånd da det er lang ventetid hos lege. Forrige svangerskap hadde jeg første kontrolltime til lege rundt uke 6. Alt er vel normalt:)

Jeg tok blodprøver og var hos legen i uke 9+1. Gikk helt fint. Synes det var greit å gå så tidlig siden jeg har vært veldig dårlig.

Da jeg var hos fastlegen sa sekretæren at første kontroll skulle være mellom uke 8 og 12, så jeg fikk når jeg skal være 9+0.
Vært og søkt overvekts poliklinikken forrige uke, da får jeg automatisk fødeplass på Riksen om jeg får plass der.
Legen min sa blodprøver i uke 16. Syns det hørtes seint ut.

Jeg skal neste onsdag, og jeg er da på 8+1. Det var legen selv som satte opp timen. Men det er kanskje fordi jeg går på hjertemedisin, og må søkes inn til tidlig ultralyd.

jeg var første gang i uke 6 :P fikk beskjed om å komme tilbake i uke 10 :)

Nå har jeg vært en hel del syk og har derfor også gått på antibiotika, så har allerede vært hos legen en del ganger og nå på mandag den 3 nov skal jeg få UL slik at vi får se om alt står bra til med spiren og samtidig finne ut litt mer sikkert hvor langt jeg er på vei.

Kan også legge til at ettersom jeg har diabetes så vil jeg ha ekstra oppfølging i forholdt til det som er vanlig under svangerskapet.

Jeg var hos legen når jeg var 8+0 og hun syns det var litt tidlig. Eller rett innafor som hun sa. Vanlig å ha første kontroll mellom uke 8 og 12.
Men det var jo like greit at jeg var så tidlig som jeg var for urinprøven var visst positiv for både det ene og det andre....Så jeg gikk derfra med to henvisninger og en resept :)

Føler at det er normalt med første time alt fra uke 8 til uke 12 :)

Har ikke så mye å si for meg sånn sett, for må søke sykehusplass i uke 7 for å være sikret i Oslo, så det har jeg allerede fylt ut skjema for. Sånn sett har jeg allerede blitt "skrevet inn" lenge før uke 12 :)

Men kan godt være de ikke gir meg noe svangerskapskort i uke 8, og det er helt greit å vente med tenker jeg.

Tenkte mer om legen blir irritert på å få meg inn så tidlig og bruker opp ressursene sine. Fikk nemlig "kjeft" av min ex-fastlege under forrige svangerskap for å komme med for kort mellomrom mellom to kontroller en gang, og bruke opp ressursene hennes for betalende kunder, siden man går gratis som gravid (og det var fordi hun hadde satt det opp sånn da hun skulle på ferie....) Så har litt dårlig erfaring med fastleger.

Men har en ny nå, så får krysse fingrene format det går fint.
Nå ble jeg stresset over fødeplass, har ikke søkt , men skal dit i uke 10! Hvor har du søkt?

Da har jeg fått legetimen allerede neste uke, da jeg er 8,5 uker på vei. Er ikke det fryktelig tidlig? Litt redd legesekreteren ikke visste helt når det var vanlig å gi time, og at legen bare synes det er bortkastet å ha meg inn...

Æ ska i uke 8+5 syns ikke det e tidlig, e jo ``bare`` før å bli meir rolig sånn at man ikke treng vær nærvevrak 1 måne til liksom :) Å hør hjerte e jo fantastisk og kanskje man slappe av meir etterpå, evt e det noe galt får man ``rydda`` det av veien fort å slipp vent te uke 12 å bli sååå skuffet :S

Æ ska i uke 8+5 syns ikke det e tidlig, e jo ``bare`` før å bli meir rolig sånn at man ikke treng vær nærvevrak 1 måne til liksom :) Å hør hjerte e jo fantastisk og kanskje man slappe av meir etterpå, evt e det noe galt får man ``rydda`` det av veien fort å slipp vent te uke 12 å bli sååå skuffet :S

Ja, det er sant det:)

Hjerte får man nok ikke høre. Legen min sa ved forrige graviditet at det ikke var sikkert hun kunne finne den i uke 12 heller (men det gjorde hun), men uke 8 blir i tidligste laget. Så blir bok bare urinprøve og kanskje blodprøve i første omgang tenker jeg.

Ja, det er sant det:)

Hjerte får man nok ikke høre. Legen min sa ved forrige graviditet at det ikke var sikkert hun kunne finne den i uke 12 heller (men det gjorde hun), men uke 8 blir i tidligste laget. Så blir bok bare urinprøve og kanskje blodprøve i første omgang tenker jeg.

Aha æ ska ditt før å se hjerte slå :) Derfør æ har fått time. Om ikke hadde æ nok venta te ue 12. Mene e jo innvendig ultra da :) Regna æ me

Back
Topp