Legen ringte meg ista

Jeg er også i tvil.. Klarer ikke helt å bestemme meg [:(]

Men skal til jm på tisdag, så da tar jeg den om hun anbefaler meg det! (tror jeg) uff!

ORIGINAL: Thea85

Jeg har lyst å ta den! Men vet ikke om det er kommet hit enda...? Noen som har tatt den i akershus/oslo område?

De sa på nyhetene i går at Oslo/akershus kommer til å være en av de siste regionene der vaksinasjonsprogrammet kommer i gang...
Jeg kommer ikke til å ta den, da jeg tidligere har blitt skikkelig syk av vanlig influensavaksine. Og når et av de argumentene de bruker FOR vaksinen er at den er laget på samme måte som alle andre influensavaksiner, så tar jeg ikke sjangsen...

Jeg skal ikke ta vaksina.. Har snakka med både legen min og jm om det.. Og begge mener at det ikke er så stor sjanse for at jeg skal bli smitta.. Er jo ikke så lenge til jeg skal føde, så de syntes ikke det var så viktig at jeg tok den..

ORIGINAL: milla1989

Jeg skal ikke ta vaksina.. Har snakka med både legen min og jm om det.. Og begge mener at det ikke er så stor sjanse for at jeg skal bli smitta.. Er jo ikke så lenge til jeg skal føde, så de syntes ikke det var så viktig at jeg tok den..

Legen min sa også at vi er i risikogruppa hele barseltiden også... [8|]

ORIGINAL: awenka

ringte han til deg på en søndag???????

Ja han gjor det... fra legekontoret faktisk...
Blei paff selv jeg når det sto bogafjell legesenter på tlf min da den ringte klokka 20.30[:-]

ORIGINAL: Shauri

ORIGINAL: nattiis

ORIGINAL: Trico

jeg skal ikke ta den.. er allerede 3 personer som er daue etter å ha tatt vaksina så jeg tar ingen sjangser!!!

er sagt at det mest sannsynlig ikke var vaksinen de 3 døde av. disse var eldre alvorlig syke folk med "forventet" dødsfall.

men er jo litt rart at de døde etter å ha tatt vaksinen da.. men uansett.. når jeg hører slikt så blir jeg bare mer og mer skeptisk så jeg kommer nokk ikke til å ta den.. men for all del.. skjønner jo at folk ikke gidder å bli syke da..

Etter det jeg har lest så er det kun 70% som får beskyttelse gjennom vaksinen. Så er jo ingen garantier for at den virker...

hvor har du lest dette?

ORIGINAL: Drømmeren

ORIGINAL: milla1989

Legen min sa også at vi er i risikogruppa hele barseltiden også... [8|]

Sa ikke noe om det til meg.. Hmm.. Men skal ikke ta den ust.. Jeg har ikke hatt noen form for influensa siden jeg var liten, så tror ikke jeg får det nå selv med dårligere imunforsvar.. Men er jo litt mer forsiktig og passer på å vaske hendene ofte og holder meg unna syke mennesker osv..

Er jo folk som har død etter å ha tatt vaksina, og i Danmark anbefaler de ikke gravide å ta den.. Så velger å stole på kroppen og imunforsvaret mitt jeg [:)]

Det er litt rart ang vaksinen synes jeg.
Vi har en sønn som er i risikogruppa,så han skal ta i morgen.
Hans far og søster skal også ta den,men både helsesøster,fastlege
og legen til vår sønn på rikshospitalet sa at jeg ikke skulle ta den
pga at jeg er kommet så langt i svangerskapet.(uke 39)
Skjønner ikke helt hvorfor.

ORIGINAL: Drømmeren

[:o][:o][:o]

hvis du syns du bør ta den så syns jeg du skal ta den :) dette er helt opp til deg snuppa :) lykke til ivertfall :)

Vet jo ikke hva jeg syns jeg skal.. er jo det som er problemet[:o]
Men legen sier jeg skal , men mitt hode og andre rundt meg er skeptisk[:@][:'(]

jeg tror jeg må ta en tlf til jm i morgen og høre hva hun mener..[8|]

min lege og var like sta, følte egentlig ikke jeg fkk lov å tanoe annet valg enn å t den, selv om jeg ikke hadde tenkt

Da har jeg snakka med jm , og hun er enig med legen i at jeg bør ta den..
Det var det tryggeste valget for barnet mitt sa hun..
Hvis jeg tar den vaksina så vil barnet mitt få antistoffer mot denne influensaen gjennom meg..
Så da tror jeg valget er tatt...[8|]
Så lenge jm sier at det er det beste for barnet så bør jeg gjøre det synes jeg[8|]

Er fortsatt litt skeptisk , men når både lege og jm mener det samme så tror jeg at jeg gjør det[:-][8|]

Det var det legen sa til meg også! Når babyen blir født så får den de antistoffene som du har fått etter vaksinen. Jeg skal hvertfall ta den[:)] Men lykke til med det du evt velger å gjøre!![:D]

Ingen tvil . Jeg hadde tatt den!! venter bare på at den kommer, så forferdelig å måtte vente [:o] du er heldig som har fått tilbudet alt!

Her må man velge å stole på helsepersonell, noe annet mener jeg blir uforsvarlig. Viktig at mini får beskyttelse den første tiden, tenk bare på alle som vil komme å hilse på den lille, og infulensaen eskalerer voldsomt om dagen....

Jeg tørr ikke la være.

helt enig! så jeg skal ta den på torsdag.

Jeg skal ta den på torsdag. Det er overleger og spesialister som har forsket på dette ut og inn som går ut og anbefaler dette så jeg velger å stole på dem. Legen min også sa at det var minimal sjanse for at det skulle gå utover lillegutt da vi i november har kommet såpass langt at det ikke vil ha noen innvirkning på utvikling av organer o.l.

Jeg har tatt i dag så nå håper jeg at lille gutt holder seg i magen lenge nok til at han får fullt utbytte av antistoffene..

Back
Topp