Legebesøk

Somine

Glad i forumet
Var hos fastegen min i dag. Litt spesielt kan man si. Får helt nervøst sammenbrudd når jeg snakker om barnløshet [&:] og muligheter vi har for at det skal gå bra. Bare jeg skriver så blir jeg helt rar. Nå har samboer funnet ut at hvis ikke hans er brukbare så kunne vi finne donor i utlandet. Kjemperart. Blir liksom mer og mer klar over hva vi må gå igjennom for at vi skal få barn.

Det legen forklarte meg ang hans prosess så skulle de ta en test til på KK og sentrifugere de for å hente ut noen løpere om virker. Om ikke de finner så går de inn kirurgisk etter de [&:][&:] Ikke noe kult for samboer nei. Men han må jo bidra med sitt uansett [8D][8D]

Men jeg må visst utredes uansett [:o]. Noe legen mente ikke var nødvendig siden alle prøver og slikt var i orden. Håper ikke jeg må "blåses" opp innvendig. Huffa [&:]

Noen som vet ?? Hvor langt jeg må utredes ??

Så vi kommer nok ikke i gang før etter sommerferien uansett. Laaang ventetid [:'(][:'(]

Men det skjer jo noe ihvertfall [:)]

ORIGINAL: smygel 78

ORIGINAL: Somine

Var hos fastegen min i dag. Litt spesielt kan man si. Får helt nervøst sammenbrudd når jeg snakker om barnløshet [&:] og muligheter vi har for at det skal gå bra. Bare jeg skriver så blir jeg helt rar. Nå har samboer funnet ut at hvis ikke hans er brukbare så kunne vi finne donor i utlandet. Kjemperart. Blir liksom mer og mer klar over hva vi må gå igjennom for at vi skal få barn.

Det legen forklarte meg ang hans prosess så skulle de ta en test til på KK og sentrifugere de for å hente ut noen løpere om virker. Om ikke de finner så går de inn kirurgisk etter de [&:][&:] Ikke noe kult for samboer nei. Men han må jo bidra med sitt uansett [8D][8D]

Men jeg må visst utredes uansett [:o]. Noe legen mente ikke var nødvendig siden alle prøver og slikt var i orden. Håper ikke jeg må "blåses" opp innvendig. Huffa [&:]

Noen som vet ?? Hvor langt jeg må utredes ??

Så vi kommer nok ikke i gang før etter sommerferien uansett. Laaang ventetid [:'(][:'(]

Men det skjer jo noe ihvertfall [:)]

Hei har vært der selv.
Det er en del utredninger som gjøres før de kan sette igang noe som helst,men det er ikke noe å bekymre seg for. det med ballongen har jeg også gjort og det må de gjøre for å sjekke om du har tette eggledere,hvis det er tilfellet blir det ivf forsøk.

Når det gjelder sæddonasjon så gjøres dette lovlig i norge så ,man må ikke til utlandet for å gjøre det.
Det gjelder kun de som er enslige eller er av homoseksuell legning,som må til utlandet.

Det kan ta litt tid før alt er kommet på plass, men noen ganger så er det slik livet er og det du skal vite er at det er mange som har ventet lenge,Vi statret med vår første samtale på aleris i oslo januar 2007.

Velkommen i køen sammen med alle oss andre

ønsker deg lykke til videre [:)]

Vi startet utredningen sommeren 06 og venter nå på oppstart til vårt først IVF forsøk, en må desverre belage seg på at ting tar tid noen ganger..

Men smygel 78, jeg håper det ordner seg for dere snart, litt "morsomt" det du skriver om hva mannen din skal igjennom før du avslutter med at han må bidra med sitt uansett [:)] det er liksom en "selvfølge" alt vi jentene må igjennom for å få spiren til å sitte, men når det faktisk også er ganske omstendig for mannen denne prosessen også, synes man brått litt mer "synd" på de. Tror mennene selv føler det også, mannen min var kjempe nervøs for å få svar på sædprøvene sine, mente det var mer undergang om han ikke hadde gode svømmere enn at det var noe "galt" med meg. Menn er rare sier nå bare jeg[;)][8D] Som sagt smygel så håper jeg det ordner seg raskt for dere. Masse lykke til!

Tusen takk for at dere tok dere tid til å svare. Mange tusen takk. Vet dere hvos donasjon finnes i Norge da ? [:-][8|]

Trodde det var ulovlig jeg !!??

Men godt å vite. Ja venting er kjiipt... Men som legen sa, vi er enda unge.. [:)][:)]

Noen som  har noen fler råd å gi. Hva vi kan vente oss [8|][8|] ????

Men uansett så ser jeg egentlig lyset i tunnelen...sånn innimellom... Vi har begynt å prate litt mer åpent sammen om dette her, men det er dager der jeg kunne tenkt meg laaaangt vekk [:o][:o]. Er det en unormal følelse ??

Bare flykte litt [&:]

Hi hi møter meg selv i døren igjen uansett [8D]

Ønsker dere jenter masse lykke til, verden er urettferdig, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Dere kommer sterkt ut av dette, med nydelig baby alle sammen

Back
Topp