Legebesøk

Desemberspire

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Hei :)

Var hos legen idag, en helt grusom opplevelse. Fastlegen min var på ferie, så fikk en vikar som for det første ikke sjekket utrinprøven jeg hadde med, nektet å ta blodprøve for å sjekke HCG-nivået, da hun mente dette ikke måtte gjøres før i uke 12, og hun himlet bare med øynene da jeg ba om henvisning til sykehuset og tidlig UL pga tidligere XU. Men, nok om det. Spørsmålet mitt er: legebesøk i forbindelse med graviditet, er ikke de gratis, eller har jeg missforstått? :p
 
De er gratis ja. Var hos legen og hentet sykemeld og fikk tatt en urinprøve der idag og slapp å betale.
 
For en vikar , hadde krevd å fått en annen neste gang skal ikke være sånn !
 
Herregud, det skal ikke være sånn! Jeg har ikke betalt siden jeg sa jeg var gravid på 4+1. Da hadde hun ikke noe bevis, bare mitt ord på det. Hun stråler med hele seg og ser virkelig glad ut på våre vegne, og har gladelig sykmeldt meg fordi jeg er så utslitt. Blodprøve fikk jeg også ta, enda jeg sa jeg hadde tatt en på sykehuset dagen i forveien.
 
Var hos legen i dag (vikar) ingen problem å få blodprøve for sjekk av hcg økning og tidlig henvisning pga MA i vinter. Kjedelig å måtte vente på svar da :( håper det ordner seg for deg, stå på ditt så går det nok bra. Jeg hadde nok fått hormonutbrudd hadde det vært meg :D
 
Var hos legen i dag (vikar) ingen problem å få blodprøve for sjekk av hcg økning og tidlig henvisning pga MA i vinter. Kjedelig å måtte vente på svar da :( håper det ordner seg for deg, stå på ditt så går det nok bra. Jeg hadde nok fått hormonutbrudd hadde det vært meg :D

Tro meg, hormonutbruddet kom, men først når jeg var kommet hjem. Stakkars kjæresten, han forsto pent lite når han ble brukt som klagemur idag :p
 
Huff, så utrolig dårlig! Det samme skjedde med meg den gangen jeg hadde SA. Den gangen hadde jeg en kvinnelig fastlege på min egen alder, og skulle tro hun visste bedre... Jeg fikk heller ikke ta blodprøver, og hun sa hun ikke var bekymret - enda jeg blødde.. Fikk tatt prøvene et annet sted, og de viste synkende hcg:-( god klem til deg.
 
Så utrolig dårlig! :mad:
Selv møtte jeg en ekstremt kritisk legesekretær på telefon når jeg ringte for å bestille legetime.
Først sa hun nei, og ba me om å vente til uke 12.
Når jeg sa at jeg ville ha en time for å få en henvisning til tildlig UL så fikk jeg til svar: "Hmmm, jaha?? Hvorfor det?"
Det har da vel ikke en legesekretær noe med???
Så etter å ha dradd på den litt for lenge satte hun meg til slutt opp på en time.
 
Hadde time hos fastlegen min for å få svar på nåken røntgen bilder av foten min, og gadd ikkje bestille ny/ekstra time bare for å få resept på blodfortynnande som eg må gå på under graviditeten. Når eg fortalte at eg var gravid og trengte resept så blei han bare kjempe glad, skreiv ut resept og fiksa henvisning til sjukehuset. Og så sa han, denne timen trenger du ikkje betale for. Blei litt sjokka, for eg regna jo med at eg måtte betale siden eg hadde time for nåke som ikkje hadde med svangerskapet å gjera i det heile. Men nei da, var bare å reise heim:) kjempe fornøgd eg! :) hadde virkeleg klaga på den legen der, kan ikkje oppføre seg slik!!!:mad:
 
Uff for en lege!
Du skulle ikke betale noe, det kan du klage.
Hcg er bare viktig i begynnelsen av graviditeten og er ubrukelig senere for eksemple uke 12.
 
Huff så kjedelig å bli møtt på den måten da .
Jeg tok test hos legen og noen prøver og jeg måtte betale hele 280kr! Jeg også trodde det var gratis
 
Back
Topp