Lege og jordmorbesøk

Her vil de heller ha en fersk prøve så sent på dag. Men de anbefaler å ikke drikke så mye før, så den blir litt konsentrert og lik morgenurin. Og et lite tips til de som vil ungå glukosebelastnings test. Unngå sukker før urinprøve.

Føler meg skikkelig dum nå. For første gang på en evighet fikk jeg voldsomt lyst på sjokolade i kveld. Heiv i meg alt for mye. Kontroll hos legen i morgen tidlig...:meh:
 
Føler meg skikkelig dum nå. For første gang på en evighet fikk jeg voldsomt lyst på sjokolade i kveld. Heiv i meg alt for mye. Kontroll hos legen i morgen tidlig...:meh:

Ikke tenk på det en gang! Det går helt fint. Litt sjokkis ikveld gjør nok ingenting for prøvene dine imorgen tidlig. Jeg åt hvertfall en haug av lakris med andre mann, og en haug av is med førstemann, og urinprøvene viste aldri for høyt innhold av sukker [emoji4][emoji1303]
 
Skal man ha med urinprøve til jordmor??
Jeg skal på første sjekk hos jordmor om to dager ..
 
Jeg var hos fastlegen på første kontroll i uke 8, men da tok han ingen blodprøver fordi laben var stengt. Han var ny for meg, og jeg kan ikke si jeg likte han så veldig godt. Har ringt helsestasjonen for å bestille time, men fikk i posten den ene datoen jeg er borte denne høsten. Har prøvd å kontakte dem for å endre den, men får ikke noe svar :( Ønsker veldig å komme til jordmor snart og få størsteparten av oppfølgingen der.
 
Jeg var på kontroll idag, i uke 13. Tok alle blodprøver og sånt.
Videre sa legen at neste kontroll er oul, så jordmor uke 20. Stemmer dette?
 
Den "kontrollen" jeg var på i går var ihvertfall helt meningsløs. Legesekretæren hadde glemt å bestille dobbelttime IGJEN (gjorde det samme da jeg var gravid første gangen) på tross av at jeg spesifiserte at dette var første kontroll og at jeg skulle ta prøvene. Så det eneste legen egentlig gjorde var å gratulere meg.

I tillegg dukker jo disse nye blodprøverutinene opp. Det er visst bare en av prøvene som du nå må ta etter uke 12, og det er blodtyping... forstår ikke hvorfor den skal tas så sent.

Fikk nå tatt de fleste prøvene, me gjorde ingenting av det som en ellers pleier å gjøre på kontroll. Fikk med meg et tomt kontrollskjema hjem...
 
Kanskje denne tråden kan pinnes? Savner fremdeles fellestråder. Er så utrolig mange tråder om akkurat det samme og det er veldig uoversiktlig synes jeg...

Uansett! :D
Jeg skal til ultralyd på mandag. Veldig spent. Håper kanskje vi kan få se kjønn? Er da 15 uker på vei.
 
Back
Topp