Lege/jordmortime

Delia

Saman er ein mindre aleine
Desemberskatter 2016
Når er det vanlig å få jordmortime? Her fikk jeg beskjed at for andregangsfødende var det i uke 24. For det første er det 10 år siden, jeg hadde en del komplikasjoner og endte med hastekeisersnitt :-/

Denne gangen er det ivf, jeg er konisert og meget redd for lille spiren som vi måtte jobbe så hardt for. Endte opp med time i uke 16.

Men lurer egentlig på hva som er vanlig??? :-)

Når er det vanlig å få jordmortime? Her fikk jeg beskjed at for andregangsfødende var det i uke 24. For det første er det 10 år siden, jeg hadde en del komplikasjoner og endte med hastekeisersnitt :-/

Denne gangen er det ivf, jeg er konisert og meget redd for lille spiren som vi måtte jobbe så hardt for. Endte opp med time i uke 16.

Men lurer egentlig på hva som er vanlig??? :-)
Jeg var på første jm time i uke 24 sist,var førstegangsfødende..tror det blir likens denne gangen, de har ett fast opplegg her..skal til første time hos lege i uke 14:)
Bor i Trondheim.

Du kan jo velge? Med første var jeg hos legen kun første timen for blodprøvene. Alle andre kontroller gjorde jeg hos jordmor.

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne bestemme selv om jeg skulle til lege eller jordmor på de faste kontrollene. Jeg valgte lege i uke 10, for å få tatt blodprøvene og alt det der. Så blir det kanskje jordmor gangen etter :)

kan huske det var sånn rundt uke 18. Nå har jeg første jm time på torsdag, men nå har jeg privat jm:)

Står at jeg skal ta med urinprøve og papirer fra lege så det er vel forventet med legetime i forkant :-) Får ringe og snakke med dem i morgen og spørre om det jeg trenger ;-)

Jeg husker at jeg fikk velge selv om jeg ville gå til jordmor eller fastlege, første kontrollen i uke 12 var jeg hos legen, resten hos jordmor ;)

Uke 15 er vel normalt her for førstegangsfødene. Med nr to sa jeg selv at jeg ikke trengte "belaste" en allerede overbelastet jordmortjeneste her før uke 24. Får ikke gjort noe mer fra eller til før den uken uansett. Så tenker si jeg ikke trenger time før uke 24 denne gangen heller. Får jo oul i uke 18/19.

Uke 15 er vel normalt her for førstegangsfødene. Med nr to sa jeg selv at jeg ikke trengte "belaste" en allerede overbelastet jordmortjeneste her før uke 24. Får ikke gjort noe mer fra eller til før den uken uansett. Så tenker si jeg ikke trenger time før uke 24 denne gangen heller. Får jo oul i uke 18/19.

Nå føler ikke jeg at jeg belaster dem da jeg virkelig trenger noen svar. Konisering, sf sist, ekstrem lang navlestreng som lagde problemer, hastekeisersnitt og det at vi har vært gjennom ivf/icsi gjør at jeg føler at jeg trenger noe oppfølging :-)

Jeg skal når jeg er 9+1. Synes det hørtes veldig sent ut i uke 24! Men,noen synes sikkert ikke det er nødvendig. Synes kontroller er litt koselig jeg :)

Jeg maste meg til time nå om to uker, pga flere sa. Er da 9+1. Uke 24 hørtes lenge ut. Spesielt med din historie.

Oversikt svangerskapsomsorgen fra forrige graviditet i 2014, mine timer i (). Håper det ikke er noen endringer nå, dette var så perfekt husker jeg :D

Uke 8-12 - lege (ca 12 uker)
uke 12-16 - jordmor (ca 15 uker)
18 uker - OUL (ca 19 uker)
24 uker - Lege
28 uker - Jordmor
32 uker - Lege
34 uker - Jordmor
36 uker - Lege
38 uker - Jordmor
40 uker - Jordmor
41 uker - Jordmor /overtidskontroll bestilles

Hadde i tillegg oppfølgingstimer på sykehuset grunnet risikosvangerskap, følte oss veldig godt ivaretatt ❤️

Jeg kan velge fritt. Jeg skal ha flrste time på mandag 2 mai. Da e æ 7+0. Å da sku vi bestille TUL

Ja jeg kan jo sikkert velge litt... ble bare litt overrasket over at man ikke hade time før uke 24. Nå skal jo jeg på sykehuset7+3, og må få en legetime etter det til blodprøver etc., så jm uke 16 så da blir det jo grei oppfølging ;-)

Men da lurer jeg på en ting. Henvisning til OUL, hvem sender den hvis man ikke skal på kontroll før uke 16? Her sa legen at jeg ikke trengte komme inn før.. Men lurer da på oul..

Skal til lege på mandag. 8+1 og jordmor 8+2:)

Men da lurer jeg på en ting. Henvisning til OUL, hvem sender den hvis man ikke skal på kontroll før uke 16? Her sa legen at jeg ikke trengte komme inn før.. Men lurer da på oul..

Ja et møte bare for informasjon hadde vært greit ;-)

Nå føler ikke jeg at jeg belaster dem da jeg virkelig trenger noen svar. Konisering, sf sist, ekstrem lang navlestreng som lagde problemer, hastekeisersnitt og det at vi har vært gjennom ivf/icsi gjør at jeg føler at jeg trenger noe oppfølging :-)

Nei nei, det sier jeg ikke du gjør. Du spurte hva som var vanlig og du har jo tydeligvis ikke et "normalt" forløp, og jeg synes det er rart du ikke får oppfølging hos jordmor på sykehuset isåfall? Men uke 16 hos jordmortjenesten er jo en fin tid, så det er jo bra.

Back
Topp