Lege/jordmortime

Men da lurer jeg på en ting. Henvisning til OUL, hvem sender den hvis man ikke skal på kontroll før uke 16? Her sa legen at jeg ikke trengte komme inn før.. Men lurer da på oul..

Legen sender inn papirer til sykehuset når du tar blodprøvene en gang mellom uke 8-12.

Legen sender inn papirer til sykehuset når du tar blodprøvene en gang mellom uke 8-12.
Men fikk ikke time hos lege og blodprøver før uke 16 da sekretæren mente det var standard prosedyre.. Er det feil da? Med storebror var jeg hos legen i uke 8, dog en annen lege..

Jeg skal ha første legetime når jeg er 7+5, men det er fordi jeg er vektoperert og må få tatt en oppdatert blodprøve av vitaminverdiene mine :)

Rart, jeg er annengangs jeg også, har vert hos legen og har JM time 4 mai, nå er jeg 8+5.

Fødte i fjor sommer, som ente med ks.

Uansett hva som er vanlig, blir det feil hvis man opplever at første konsultasjon med jordmor er for lenge til. Med mindre det er veldig stor mangel på jordmødre i kommunen din, kan du selv ytre ønske om å få snakke med jordmor any time i et svangerskap.

For min del er det greit å vente,har ingen plager enda og er andregangs..tar kontakt med legen før hvis jeg får behov for det, men har ikke det akkurat nå:)

Gjør det du føler er rett for deg:)

Men fikk ikke time hos lege og blodprøver før uke 16 da sekretæren mente det var standard prosedyre.. Er det feil da? Med storebror var jeg hos legen i uke 8, dog en annen lege..

Virker som noen få (ikke mange) leger ikke har det travelt med første sv.kontroll. Retningslinjene sier
1 kontroll: 8-12 uker
2 kontroll: 16-20 uker (da offentlig oul)
3 kontroll: 24 uker
etc etc.
Så jeg hadde ringt å sagt jeg ville ha legetime mellom 8-12 uker, da det er det du skal og har krav på ;-)

Jeg fikk time kort tid etter jeg ringte og var inne da jeg var 6 uker og noe. Jeg må ha svangerskapspenger da, så det var mest for å snakke om det, men har fått beskjed om å bare ta kontakt om jeg trenger å prate med noen e.l.

Jeg har vert innom legen, pga sykemelding. Han ønsket jeg skulle komme innom igjen når den løp ut om to uker. Har bestillt jm time. Fikk i uke 13. Jeg er usikker på hvem jeg skal gå til. Liker veldig godt legen min:) ung, forståelsesfull og veldig engasjert lege. Han har ringt spesialister hver gang det er noe har er usikker på. Har også ringt meg opp på ettermiddagen, når han har fått hentet inn informasjon fra dem, dersom han ikke fikk tak i dem når jeg var der. Føler meg kjempe trygg med han:)
Jm har jeg bare hørt negativt om, hun er vist bare "glad i" dem små tynne og perfekt bmi gravide. Å hun er hard og negativ mot dem som ligger utenfor normalen når det gjelder kropp. Sååå, er spent der kan man si. Jeg skal vertfall møte henne og se om vi har god kommunikasjon. Hun har vist fått tilsnakk.

Back
Topp