Lege eller jordmor?:)

Her er det satt opp sånn liste over når eg skal til lege og når eg skal til jordmor.. Sånn standard alle får i kommunen trur eg

Hadde første kontroll i uke 14 hos lege og den neste kontrollen i uke 24 hadde jeg hos jordmor. Tror jeg kommer til å fortsette hos jordmor med unntak av de gangene det skal tas blodprøve:)

Jeg går bare til lege. Jeg synes ikke jeg trenger å gå til jordmor, fordi jeg uansett må så ofte på legekontroller.

Begge. Eller har bare vært på 1.svangerskapskontroll foreløpig, det var hos lege. Skal til jordmor neste uke :)

Bare lege siden vi ikke har jordmor i kommunen. Men har ekstra oppfølging på sykehuset hos jordmor.

Vært til lege frem til nå, skal begynne å gå på kontroller på sykehuset for mer oppfølging pga min vekt og fare for svangersksps diabetes..

Kun til jordmor på kontroll. :)

Var hos lege fyrste kontrollen, jordmor etter det :) spent på korleis dei siste kontrollane blir da, midt i ferien!

Foreløpig kun lege. Vet ikke om eg kommer til å bry meg med jordmor denne gangen. (Barn nr4)

Får se etterhvert, syns det er greit å slippe å forholde meg til flere denne gangen. Hadde det vært barn nr 1 el 2, så hadde jeg garantert gått til jordmor også.

Eg går til jordmor for det meste. Liten kommune, so ikkje altfor stor pågang. Har vore den nesten annenkvar veka siden veke 15 for å høyre hjertelyd. (Overnervøs etter og ha mista tidligare)
Er innom lege dersom det trengs.

Var hos legen i uke 12, så jordmor uke 15 og hver fjerde uke etterpå. Hun har bedre tid og jeg liker henne godt. Liker legen min også, men der får man jo bare et kvarter. Skal til legen snart for nye blodprøver.

Dere som sier man får så liten tid hos legen. Hvor lenge er dere hos jm og hvor lang tid får dere hos legen?

Her har jeg nemlig ikke noe problem med at jeg får liten tid hos legen. Vi starter alltid med en prat om hvordan jeg har hatt det siden sist. Hvordan jeg føler meg, hvordan plagene mine er. Hva jeg tenker om fremtiden og om det er noe spesielt. Så er det jo vekt, blodtrykk, symfysemål, kjenne litt på magen og en liten prat og selvfølgelig høre hjertelyden. Så skriver han på skjemaet og gir meg resultater av blod/urinprøve. Så lurer han på om jeg har noe mer jeg vil ta opp, sånn tilfelle det er noe som jeg har glemt underveis. Jeg har hvert der i alt fra 10-40 min og aldri følt han kaster meg ut. Så kan jo være derfor jeg lurer, men blir jo litt nysgjerrig på hvordan de andre legene er da hehe

Back
Topp