lavt stoffskifte

mammsa

Blir kjent med forumet
Er det noen her som har lavt stoffskifte?
har dere økt levaxindosen?

har ikke vært hos legen enda, men leste nå at man ofte økte dosen med 50-100%.
Håper ikke det har noe å si for utviklingen:anyone

Ja. Jeg har hypotyreose.

Jeg har økt dosen fra dagen jeg fant ut at jeg var gravid. Egentlig skal man øke dosen før man blir gravid, om det planlegges. Ville tatt meg en tur til legen ASAP om jeg var deg. Stoffskiftet mitt gikk fra 0,5 før jeg ble gravid til 9-noe i uke 5.

Jeg gikk på en kombo av armour+levaxin når jeg ble gravid, hvor jeg tok 25mcg Levaxin daglig. Så gikk jeg på 100mcg daglig fra uke 5. Nå tar jeg 150mcg daglig.
Stoffskiftet mitt ble så lavt at jeg ble lagt inn på sykehuset delvis fordi jeg måtte ta hyppigere blodprøver og øke doseringen, i tillegg kastet jeg de opp.

Det var visst kritisk viktig å ha så stabilisert stoffskifte som mulig hele første trimester, da fosteret ikke produserer disse hormonene selv i denne perioden, og det derfor dessverre kan hemme utviklingen av fosteret.
Jeg gruer meg til UL i uke 13 for å si det slik, siden jeg har slitt med å få i meg medisin og hatt såpass lavt stoffskifte..

Jeg har også lavt stoffskifte.
Jeg spurte legen angående dette da jeg fikk vite at jeg var gravid. Var da i uke 8, men da sa legen at jeg skulle ta blodprøver i slutten av november og sjekke da.
Jeg har også lest at man skal øke dosen, men jeg venter med å høre hva legen sier. Foreløpig så går det greit her..

uff, kjipt å ikke lese seg opp om sånt før:(
jeg tar 100 mikrogram hver dag, men har de siste ukene blitt så utrolig trøtt og en del av de symptomene jeg hadde før har dukket opp, så var først da jeg tenkte å søke på det..
Da får jeg dra til lege i morgen å håpe det ikke er alt for lavt.

uff, kjipt å ikke lese seg opp om sånt før:(
jeg tar 100 mikrogram hver dag, men har de siste ukene blitt så utrolig trøtt og en del av de symptomene jeg hadde før har dukket opp, så var først da jeg tenkte å søke på det..
Da får jeg dra til lege i morgen å håpe det ikke er alt for lavt.
Det er veldig kjipt med de symptomene, men det er bra du skal til legen i morgen:)
Håper du føler deg bedre snart igjen :)

Lykke til! Dessverre kan de fleste fastleger altfor lite om denne sykdommen. Selv går jeg til endokrinolog.

Her kan du lese litt: http://legeforeningen.no/Fagmed/Nor...yreoideasykdommer-under-graviditet-og-fodsel/ og http://www.stoffskifte.org/documents?id=72899

Dosen skal økes så snart det foreligger positiv graviditetstest :) Håper du får raskt svar på blodprøvene!

Ja, har vurdert endokriolog jeg også, utrolig lite legen vet om sykdommen.
Takk, pleier å få svar dagen etter :)

Ja, har vurdert endokriolog jeg også, utrolig lite legen vet om sykdommen.
Takk, pleier å få svar dagen etter :)

Jeg ble veldig dårlig av levaxin også, så kjipt at det er eneste medisinen man kan bruke i svangerskapet..
Jeg ble et helt nytt menneske når jeg startet på Armour :)

Back
Topp