Lavt blodtrykk

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
Flere med lavt blodtrykk? Fikk beskjed av legen i morges om å drikke mer (drikker ca 3 liter vann til dagen:o), spise salt chips (heeelt ok :D) og saltstenger. Noen andre som andre råd?

Jepp lavt blodtrykk her! 95/50... Fikk ikke beskjed om å gjøre noe spesielt siden jeg ikke er svimmel! Men henger meg på her og tar til meg råd:)

Ja, jeg har også lavt blodtrykk. 95/60. Fikk bare beskjed om å drikke mer (tror ikke jeg får i meg mer men) og reise meg rolig :)

Og hvis du har blodtrykksfall ofte hjelper det å trippe med beina når man står lenge og reise seg rolig..

Ja samme problem her, på sist kontroll var det 90/50- og det kjennes faktisk ut som det er enda litt lavere nå. Jeg skal på kontroll i morgen så spennende å se hvordan det ser ut da. Jeg blir veldig lett svimmel når jeg står stille lenge, eller sitter stille lenge Og hvis jeg reiser meg opp for brått.

Jordmor gav meg ingen spesielle råd, men jeg har selv tenkt at det må være lurt med drikke. Har også hørt at lakris er bra (eller altså at de med høyt bt skal holde seg unna lakris), men det høres liksom litt rart ut for meg at rådet skal være å spise noe usunt.. hehe. Men jeg skal høre hva min jordmor sier.

Er ikke farlig med et BT på 90-tallet, men gjerne ubehagelig hvis man blir mye svimmel. Det eneste man kan gjøre er vel å drikke godt, og gjerne spise noe salt siden det binder væske. Og selvfølgelig ta det med ro når man reiser seg:)

Nei ikke farlig, bare slitsomt til tider. Men fikk heller ikke inntrykk av at noen i tråden her var redd for at det var farlig, eller har fått beskjed om det fra noen.

Det skal ganske mye til før lavt blodtrykk er direkte farlig i seg selv. Det farligste med det er vel strengt tatt de skadene man kan pådra seg ved å svime av i tide og utide :-)

Jeg har hatt lavt BT, synkende fram til uke 27 og en del plaget med plutselige BT-fall. Har nå satt en vannflaske på stuebordet og drikker av denne når jeg kommer på det. Det har hjulpet! Jeg drikker lite når jeg ikke er gravid, har på en måte ikke ordentlig tørstfølelse nesten noen gang. Så jeg måtte bli bevisst på å drikke!

Jeg har lavt hadde på siste kontroll blodtrykk på 90/50, jeg har vært veldig slapp, sliten, trøtt og svimmel. Men før jeg svimer av får jeg er slags forvarsel fordi der begynner å bli prikkete/skurrete når jeg ser, før jeg forsvinner. Så da måtte jeg bare sette meg ned til svimmelheten gikk over. Blodprosenten min var helt normal:happy: jordmor rådet meg til å kjøpe vitaminer for gravide, tok rådet. Bare ett par dager etterpå merka jeg stor endring, var mer opplagt og er ikke svimmel lengre :p:p

Jeg har lavt hadde på siste kontroll blodtrykk på 90/50, jeg har vært veldig slapp, sliten, trøtt og svimmel. Men før jeg svimer av får jeg er slags forvarsel fordi der begynner å bli prikkete/skurrete når jeg ser, før jeg forsvinner. Så da måtte jeg bare sette meg ned til svimmelheten gikk over. Blodprosenten min var helt normal:happy: jordmor rådet meg til å kjøpe vitaminer for gravide, tok rådet. Bare ett par dager etterpå merka jeg stor endring, var mer opplagt og er ikke svimmel lengre :p:p
Her er den på 95/48. Har knasket lakris nå i det siste, men kjenner ingen forskjell :( vet du hva som er i de vitaminene som eventuelt hjelper? Tar omega 3 multi og trio B til vanlig, men burde kanskje gå over på vitaminer for gravide :)

Her er den på 95/48. Har knasket lakris nå i det siste, men kjenner ingen forskjell :( vet du hva som er i de vitaminene som eventuelt hjelper? Tar omega 3 multi og trio B til vanlig, men burde kanskje gå over på vitaminer for gravide :)
Produktet heter Mamma av Nycopluss, er for gravide 2-3trimester og ammende. Er veldig mange vitaminer i pakken men ville trodd det var jernet som hjalp mest, men er sannelig ikke sikker ;) inneholder vitamin a, d, e, k, c, b1, b2, niacin, b6, b12, folsyre, biolin, plantotensyre, kalsium, magnesium, jern, sink, kobber, mangan, selen, krim, molyben og jod :)

Jeg ble anbefalt å ta b12 og d-vitamin for trettheten min..

Det er jo uansett ingen vitaminer, mineraler eller sporstoff som hjelper mot lavt blodtrykk. Men sikkert lurt å ta multivitaminer og omega 3 uansett. Drikke mye vann. Gjerne farris med kullsyre pga salter i vannet. Ellers kan man prøve støttestrømper som passer på at væske som skulle vært i blodomløpet ikke forsvinner ut i vevet og gir hevelser i legger.

Back
Topp