Lavt blodtrykk.

Lill1985

Forelsket i forumet
Var på sentret i dag å plutselig bare svimte jeg av. Kommer så til en lege som sier jeg har lavt blodtrykk. Han ringte også for å høre om jeg trengte ultralyd men det gjorde jeg ikke. Blodtrykker er 107/60 er fremdeles svimmel.og nå vondt i hodet. Noen tips til hva jeg kan gjøre legen og gyn sa det ikke er noe fare med den lille. Noen tips ? Fler som har det sånn ?

Og ikke reis deg brått, tenk også over det når du er varm - ut av dusjen f.eks. Da merker jeg det lave BT ved å svimle veldig.. Når jeg bøyer meg å slenger hue opp med håndkleet :p

I tillegg til å si meg enig i rådene over, vil jeg legge til en ting: Om du trener, eller er i fysisk aktivitet, bør du ikke avslutte for brått. Musklene, spesielt i bena, er med på å pumpe blodet tilbake til hjertet. Hvis du plutselig stopper opp, vil det bli mye blod i underkroppen, og for lite blod som strømmer til hodet. Kan være derfor du besvimte?

Er veldig vanlig med blodtrykksfall når man er gravid. Opplevde selv og svime av et par ganger ved forrige svangerskap, ironisk nok på venterommet hos legen begge gangene:p var altfor varmt der og jeg reiste meg for fort rett og slett

Tror det var noe sånn dom skjedde i dag under julegave shoppingen. Ble brått varm så kaldsvetta jeg hel kroppen ble tung då ble jeg borte. Håper det blir bedre er slapp å veldig sliten enda

Du vil føle deg litt uvell samme dagen, men så går det over:) jeg måtte bli liggende et par timer på legekontoret så måtte svigerfaren min komme å hente meg for legen ville ikke at jeg skulle kjøre

Jeg har fått mye hjelp av å gå med støttestrømper.

Har selv lavt blodtrykk (90/50), så svimmelheten, trøtthet og uvellhet melder seg ganske daglig! Som sagt over, drikk masse! Ikke anstreng deg for mye, spes ikke på tom mage (etter mine erfaringer). Ellers ta det med ro og du kan berolige deg med at det er bedre for mor og barn med lavt blodtrykk enn høyt :) dette skal gå bra ;)

Tusen takk vakre jenter. :) håper bare det kan stabilisere eg. så jeg slipper å være trøtt og sliten :) og ikke minst svimmel.

Spis bittelitt lakris hver dag. Ekte lakris øker blodtrykket! Samt drikk 1 glass farris da det også kan hjelpe :)

Håper du får en bedre dag idag! :) lurer på om legen min er litt vimsete da.. har vært litt svimmel og hatt litt hodepine og lurte på om det kunne skyldes blodtrykket. . Blitt målt til 110/60 begge ganger og fått beskjed om at det er perfekt :P

Håper du får en bedre dag idag! :) lurer på om legen min er litt vimsete da.. har vært litt svimmel og hatt litt hodepine og lurte på om det kunne skyldes blodtrykket. . Blitt målt til 110/60 begge ganger og fått beskjed om at det er perfekt :P

110/60 er ikke "ikke-perfekt" :) Standaren er 120/60, så du er innafor perfekt ;)

Jeg hadde 95/60 - er det lavt? Og kan det forklare hvorfor jeg er så trøtt? :p. Hadde vært deilig med en forklaring! Hehe :)

Back
Topp