Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
12 om dagen mente jeg! Crap. 12 i uka hadde jeg aldri klart :/Sannheten skrev:
LisseUmmaNuddeAteJam skrev:
12 om dagen mente jeg! Crap. 12 i uka hadde jeg aldri klart :/Sannheten skrev:
Da er det jo snakk om et ketogent kosthold da, får man i seg unger 20 karber for dag er det et ketogent kosthold, selv om karbene kommer fra rent sukker omså. Men skjønner ikke helt at du orker å legge om så mye, når du ikke kutter sukker i samme slengen, litt av poenget er jo å bli sunnere. Men så lenge det funker for deg så :-)
Jeg gikk på ketolyse, og raste jo ned i vekt, men det er ikke en diett jeg vil anbefaler.toneany skrev:
Jeg går på vektklubben nå, DET anbefaler jeg. Går ned jevnt og trutt. 3,2 kg på 4 uker nå.
EFM skrev:
Jeg gikk på ketolyse, og raste jo ned i vekt, men det er ikke en diett jeg vil anbefaler.toneany skrev:
Jeg går på vektklubben nå, DET anbefaler jeg. Går ned jevnt og trutt. 3,2 kg på 4 uker nå.
Åssen funker ketolysekuren? Er det dyrt?
krisak skrev:
Enig med deg!
Gikk på lavkarbo, og gikk ned mange kg i uken, og la på meg en del i helgene igjen... Var skikkelig jojoslanking for min del værtfall. Desverre fikk jeg for høyt kolesterol av den kuren (fett er IKKE bra for kolesterolet), og legene mente det var farlig og fortsette.
Så fikk jeg tips om vektklubben! Det funket døds bra for meg. Gikk ned flere kg i uka, hadde noen uker med stopp, og gikk ned igjen. Fulgte denne i kanskje 3mnd, og så gikk det av seg selv. Oppdaget at jeg hadde lagt om kostholdet til et mer sunnere og bedre uten å tenke over det engang, og spiste mye mindre enn før. Hadde også klart meg med brus og godteri kun i helgene, og det fungerte som bare det.
Gikk ned 25kg på et halvt år ca, og holdt vekten uten problemer i etterkant (og ja, har hatt mange helt vanlige utskeielser, spiste godteri og drakk brus/alkohol i helgene osv). Var på min idealvekt og super fornøyd helt til jeg ble gravid så klart.. Nå ser jeg sårt på vekta at den går opp, selvom jeg vet det er en god grunn..
krisak skrev:
Enig med deg!
Gikk på lavkarbo, og gikk ned mange kg i uken, og la på meg en del i helgene igjen... Var skikkelig jojoslanking for min del værtfall. Desverre fikk jeg for høyt kolesterol av den kuren (fett er IKKE bra for kolesterolet), og legene mente det var farlig og fortsette.
Så fikk jeg tips om vektklubben! Det funket døds bra for meg. Gikk ned flere kg i uka, hadde noen uker med stopp, og gikk ned igjen. Fulgte denne i kanskje 3mnd, og så gikk det av seg selv. Oppdaget at jeg hadde lagt om kostholdet til et mer sunnere og bedre uten å tenke over det engang, og spiste mye mindre enn før. Hadde også klart meg med brus og godteri kun i helgene, og det fungerte som bare det.
Gikk ned 25kg på et halvt år ca, og holdt vekten uten problemer i etterkant (og ja, har hatt mange helt vanlige utskeielser, spiste godteri og drakk brus/alkohol i helgene osv). Var på min idealvekt og super fornøyd helt til jeg ble gravid så klart.. Nå ser jeg sårt på vekta at den går opp, selvom jeg vet det er en god grunn..
Utbredt feiloppfatning, også blandt leger. Kolesterolet øker ved lavkarbo, ja. Men det er det gode kolesterolet HDL. Og HDL fortrenger det skadelige LDL fra åreveggen. Ved en vanlig kolesterolprøve vil man kun se nivå av kolesterol, ikke hva slags kolesterol. Det er faktisk svært gunstig å ha høyt koleserol, så lenge det er av rett sort. Forøvrig skal man ikke legge på seg i helgene av lavkarbokosthold, for et lavkarbo kosthold innebærer at man samtidig gjennomgår en livsstilsendring. Nytter fint lite å kutte ris og pasta mandag-fredag, om man eter smågodt, grandis og boller i helga.
Jeg forsøkte også vektklubb.no. Og det var da vektoppgangen min starta (+5 kg på 3 mnd, når jeg egentlig skulle ned 10). Kroppen min (og de fleste andres) er ikke skapt for å leve på grøt, kornblandinger og pasta, uansett hvor grov den måtte være.
Jeg ser dere prater mye om sankekurer her, eller omleggging av kostholdet osv.. Dere er forberedt på å gjøre dette resten av livet? å alltid telle hva dere puttet i magen? Har et bedre tips:) 30 min joggetur/rask spasertur hver dag, et glass juice og en skive mindre om dagen, og mindre snoper og sukkerting:P Sleng gjerne på mer trening for helsas skyld. Det er en vinnvinn situasjon, og du slipper å leve livet ditt etter en slankekur...Mywicked skrev:
Jeg spiser det jeg vil når jeg vil uten så mye å tenke på en halv karbohydrat engang. Om jeg går over "idealvekta" dropper jeg litt sukker og juice/xtra skive til lunch:)
krisak skrev:
krisak skrev:
Enig med deg!
Utbredt feiloppfatning, også blandt leger. Kolesterolet øker ved lavkarbo, ja. Men det er det gode kolesterolet HDL. Og HDL fortrenger det skadelige LDL fra åreveggen. Ved en vanlig kolesterolprøve vil man kun se nivå av kolesterol, ikke hva slags kolesterol. Det er faktisk svært gunstig å ha høyt koleserol, så lenge det er av rett sort. Forøvrig skal man ikke legge på seg i helgene av lavkarbokosthold, for et lavkarbo kosthold innebærer at man samtidig gjennomgår en livsstilsendring. Nytter fint lite å kutte ris og pasta mandag-fredag, om man eter smågodt, grandis og boller i helga.
Jeg forsøkte også vektklubb.no. Og det var da vektoppgangen min starta (+5 kg på 3 mnd, når jeg egentlig skulle ned 10). Kroppen min (og de fleste andres) er ikke skapt for å leve på grøt, kornblandinger og pasta, uansett hvor grov den måtte være.
Hmm, jaja, mulig jeg ble feildiagnosert, men jeg valgte å følge legens råd likevel. Hvis du ser på andre land så rister de jo på hodet av Norge og lurer på hvorfor de henger sånn etter. Er over 15 år siden lavkarbohysteriet var i USA feks, og de har droppa den kuren for lengst..
Er sikkert meget mulig at lavkarbo er bra for helsen, så fremst man gjør det riktig. Problemet idag er jo at de aller fleste tror at lavkarbo betyr kutte ut karbohydrater og så blir man tynn uten å gjøre noe mer for det, og det er jo ikke sånn kroppen fungerer!
Jeg for min del gikk over på lavkarbo, nærmere bestemt Atkins dietten, for å gå ned i vekt kjapt og uten å gjøre noe særlig for det, og det funka veldig dårlig fordi jeg rett og slett ikke klarte å holde meg til så lite karbo hver dag..
Det du sier her om vektklubben, da tenker jeg at du har misforstått kraftig? Mulig det har forandret seg på vektklubben den siste tiden, men når jeg meldte meg inn der så var det ikke stort fokus på at kroppen skulle leve på grøt, kornblandinger og pasta, kan faktisk ikke huske at jeg spiste noe særlig av det i det hele tatt. Fokuset der var kalorier, begrense inntaket av kalorier. Bytte ut fet mat med lettere, spise mye mindre porsjoner, og bevege seg mer. Kutte ut søtsaker, men samtidig ha en dag i uken hvor man unnet seg noe ekstra, fordi det er viktig for motivasjonen.
Jeg følte ikke at jeg gikk på en diett i den forstand, fordi jeg spiste akkurat det samme som før, bare lettere varianter, mindre porsjoner og holdt meg vekke fra godt og brus. Jeg brukte vektklubben som en veiliedning, og som en varsel når jeg hadde spist for mye. (Da stod jo tallene og nærmest blinket mot meg og skyldfølelsen tok meg..) Beveget meg også mye mer, fordi det var moro og legge inn alle aktivitetene man hadde gjort per dag og faktisk se resultatene.
Men dette var meg, skjønner jo at andre ikke syns det er like enkelt!