Lavkarbo snacks!!

Hot*Mama

Gift med forumet
Leste en blogg i går kveld, der innehaveren drev med lavkarbodiett- hun var så sjesken og hadde piska seg kremfløte og hadde bringebær oppi!

Mmmm, det så jo kjempe godt ut!![:D]

Er det noen som har flere sånne lavkarbo-snackstips på lur?[:D]

ORIGINAL: snuppis!

Gulrott, stangselleri, eller noe lignende dyppet i seterømme blandet sammen med salatdressing (pulver) [:)]

e' det ikke ganske mange karbo i gulerøtter?

den kremen nevnt over e' nydelig.
gele laga på fun light og gelatin e' å godt ;)

Dytt!!![:D]

Cottagecheese med sukkerfritt syltetøy[:)]

Sjokoladefondant

25 g smør
25 g mørk sjokolade fra sukkerfritt, evt annen sukkerfri sjokolade
1 egg
1 ts sukkrin, evt annen søtning.
1-2 ts glutenmel evt soyamel, kokosmel, eller vist det ikke er så farlig vanlig hvetemel

Smelt smøret, skru av varmen og knekk opp i sjokoladen, rør om til sjokoladen er helt smeltet.

Pisk egg og sukkrin luftig, ikke til eggedosis.

Bland sjokoladesmøret og egget visp god.

Sikt i melet.

Hell det i en ildfast liten form evt bruk 2 små muffinsformer. Kan sette de i kjøleskapet 1 time, men må ikke.

Stek de på nederste hylle i oven på 220 grade i 5.min vist du bruker små muffinsformer, 8-9.min vist du bruker en større form.

De skal være flytende inn i. Spis med bringebær. Noen har pisket krem eller is til, men disse er mektige nok syns jeg.[:D]

Hva er lavkarbodiett for noe??

ORIGINAL: Mesaana

Sjokoladefondant

25 g smør
1 egg
1-2 ts glutenmel evt soyamel, kokosmel, eller vist det ikke er så farlig vanlig hvetemel

Smelt smøret, skru av varmen og knekk opp i sjokoladen, rør om til sjokoladen er helt smeltet.

Sikt i melet.

Hell det i en ildfast liten form evt bruk 2 små muffinsformer. Kan sette de i kjøleskapet 1 time, men må ikke.

Stek de på nederste hylle i oven på 220 grade i 5.min vist du bruker små muffinsformer, 8-9.min vist du bruker en større form.

De skal være flytende inn i. Spis med bringebær. Noen har pisket krem eller is til, men disse er mektige nok syns jeg.[:D]

Mmmmmmmm, SKAL prøves!![:D]

ORIGINAL: Hot*Mama

ORIGINAL: Mesaana

Sjokoladefondant

25 g smør
1 egg

Sikt i melet.

Mmmmmmmm, SKAL prøves!![:D]

De er kjempe gode!

Men aner ikke hvordan de smaker med kokosmel eller soyamel. Men vet at kokosmel trenger du bare halv mengde av.

Selv bruker jeg glutenmel, kjøper det på helsekost.[:)]

På lavkarbo/ketolysekur er det også lov å spise jordbær og fløte, eller krem da..[:)] Her går det MYYE jordbær om dagen[:D]

ORIGINAL: lelo

På lavkarbo/ketolysekur er det også lov å spise jordbær og fløte, eller krem da..[:)] Her går det MYYE jordbær om dagen[:D]

Lov og lov, med 6.6 g karbs pr 100 g, så kan du ikke spise så mye jordbær før kvoten din er oppbrukt.

Back
Topp