Lav hcg stigning, er alt håp ute?

Da var dagens sjekk unnagjort. Det var fortsatt ikke tegn til liv der inne... og legen uttrykte at han har sterk mistanke om at dette vokser på utsiden av livmorene. Han kan heller ikke se noe på eggledere, så han var enig med meg i at vi avventer. Har ny time på tirsdag med en annen gynekolog, så får vi håpe på et mirakel ❤
Ånei :-( Det var vel ikke det du ville høre akkurat :-( Håper på bedre resultat til tirsdag!!! Sender deg en klem.
 
Tusen takk jenter :Heartred
Godt å ha et sted man kan "tømme" seg litt når situasjonen er som den er. Er ikke så mange rundt meg som vet hvor tøft jeg har det, heldigvis... så kjenner jeg er ganske deprimert. Gråter for den minste ting, klarer liksom ikke ta meg sammen heller. Skikkelig frustrerende for jeg ser at det går inn på gutten min på 7 år. Han forstår jo ikke noe av hvorfor mamma er så lei seg. Uff... håper alt er over snart.

Snakket med gynekologen på telefon i går kveld.
Han mente han skimtet noe på høyre eggstokk, men var ikke sikker. Deretter sa han at dersom det er noe på eggstokken, så må den fjernes. Jeg hadde kommet for langt i prosessen til at vi kunne ordne dette med tabletter, så han vil inn og lete. Blir helt kvalm av tanken....

Fjerning av eggstokk er jo i normale tilfeller ikke noe problem, men for meg er det værre. Har bare 1 eggstokk til hver livmor jeg, og det er kun den høyre som er stor nok til å bære frem et barn. Så nå surrer alle slags tanker i hodet mitt... vet ingenting om assistert befruktning osv. Så bruker myyyye tid på googling, må liksom ha et lys og gå etter så ikke jeg begraver meg her.

Tusen takk for all støtte, er veldig glad jeg meldte meg inn her :Heartred
 
Last edited:
Tusen takk jenter :Heartred
Godt å ha et sted man kan "tømme" seg litt når situasjonen er som den er. Er ikke så mange rundt meg som vet hvor tøft jeg har det, heldigvis... så kjenner jeg er ganske deprimert. Gråter for den minste ting, klarer liksom ikke ta meg sammen heller. Skikkelig frustrerende for jeg ser at det går inn på gutten min på 7 år. Han forstår jo ikke noe av hvorfor mamma er så lei seg. Uff... håper alt er over snart.

Snakket med gynekologen på telefon i går kveld.
Han mente han skimtet noe på høyre eggstokk, men var ikke sikker. Deretter sa han at dersom det er noe på eggstokken, så må den fjernes. Jeg hadde kommet for langt i prosessen til at vi kunne ordne dette med tabletter, så han vil inn og lete. Blir helt kvalm av tanken....

Fjerning av eggstokk er jo i normale tilfeller ikke noe problem, men for meg er det værre. Har bare 1 eggstokk til hver livmor jeg, og det er kun den høyre som er stor nok til å bære frem et barn. Så nå surrer alle slags tanker i hodet mitt... vet ingenting om assistert befruktning osv. Så bruker myyyye tid på googling, må liksom ha et lys og gå etter så ikke jeg begraver meg her.

Tusen takk for all støtte, er veldig glad jeg meldte meg inn her :Heartred
Åå, får helt vondt av å lese...! Når man ønsker seg barn og det er så mye som går imot er det helt klart utrolig vanskelig. Kan bare sende deg en klem og håpe legen tar feil.
 
Etter en lang og smertefull uke, så er det nå på tide å oppdatere denne tråden... selv om jeg ikke har så lyst.

Jeg tviholdt lenge på det lille håpet om at legene tok feil, og at den lille spira bare gjemte seg. Da jeg på tirsdag begynte og få stikkende smerter gikk det opp for meg, at det var noe som ikke stemte i magen. UL viste blødning i buken, men ingen av legene kunne finne noe fosteranlegg. Etter mange lange samtaler om risikoen ved å vente, gikk jeg gråtkvalt med på at vi måtte operere.

HCG-nivået steig plutselig voldsomt og blodtrykket sank utover natten (natt til onsdag). Operasjonen ble fremskyndet, og klokka 8 på morgenen ble jeg hastet inn på slakterbenken.

Våknet 2 timer senere, og følte meg forferdelig tom... Legen kom og forklarte meg hvordan det gikk, men jeg var ikke mottagelig for info etter at han sa de fant fosteret i egglederen. Senere på ettermiddagen da narkosen hadde gitt seg litt fikk jeg med meg hva de hadde gjort med meg. Og fikk faktisk også gode nyheter!

Fosteranlegget var stort, i alle fall 8 uker mente han. Det fylte hele egglederen, og hadde laget stor skade også på eggstokken. Han måtte selvfølgelig fjerne egglederen, men hadde "reddet" eggstokken.

Som jeg tidligere har nevnt så har jeg 2 livmorer, med hver sin eggstokk og eggleder. Jeg har alltid fått beskjed om at venstre anlegg er for lite for at det kan bæres frem et barn.. så nå når legen fjernet høyre "anlegg" var jeg ganske sikker på at jeg ikke kunne få barn naturlig. Vi snakket om muligheten for å hente egg på venstre side, og sette inn i høyre livmor... så håpet var ikke helt ute.

MEN... legen hadde tatt seg tid til å gi meg en ordentlig sjekk mens han hadde meg åpen på operasjonsbordet, og han kunne gi fantastiske nyheter. Det venstre "anlegget" var mye finere enn det høyre. Stor og fin livmor, og glatt fin eggleder. Mye bedre forhold der enn på høyre side. Jeg ble så glad! Helt i ekstase! Han sa så fort jeg er på beina igjen, så er det bare å prøve igjen på venstre side. Selv om vagina er litt for trang på den siden, så sex er ikke så godt... men det er verdt det!

Tusen takk for all støtte gjennom denne forferdelige tiden. Dere er en flott gjeng!
 
Leit det gikk den veien, men så utrolig bra med de gode nyhetene oppi alt!
Håper dere lykkes snart med terminspire!
 
Leit å høre at det gikk sånn, men godt de sjekket ordentlig når det først gikk slik da! Tenk at det var enda finere på venstre side, der hadde dere vel ikke tenkt å prøve en gang regner jeg med, siden det både er vondere OG du trodde anlegget der ikke var skikket til baby... Lykke til med videre prøving!! Og skriv gjerne her hos oss hvis du lykkes snart igjen da, hadde vært moro å høre. Bare for nysgjerrighetens skyld da jeg heller ikke hadde hørt om dette før; er det slik at hvis dere (før operasjonen nå da vel og merke) hadde hatt sex "på begge sider" kunne fått tvillinger, bare i hver sin livmor? Evt unnfanget forskjellige mnd? Siden de var helt separate.. Ikke svar hvis du synes spm er for dumt da. Sender deg en klem nå, og håper du kommer deg veldig fort igjen!!
 
Uff så utrolig dumt at det gikk som det gikk! Men så utrolig fint med den fine nyheten! Lykke til videre i prøvingen! Håper det snart sitter ordentlig for deg [emoji173]️
 
Back
Topp