Lar du barnet sove ute når det er sykt?

Babynrto

Forumet er livet
Febbisbebbis'18
Marsboerne 20 18
Har en ettåring som er dårlig på fjerde dagen. Har hatt veldig høy feber, men den er borte, og nå er det tett nese, rennende øyne og hoste igjen. Har hatt han sovende inne de siste dagene, spesielt pga feber, men han sover så kort og dårlig! Har lyst til å prøve han på en dupp i vogna i stedet, men er dette dumt? Er -4 grader ute og jeg kan sette han i garasjen.
 
Frisk luft er bra tenker jeg. Mine har sovet ute også ved sykdom, har bare passet på at de er gode og varme, og ikke står i noen form for trekk.
 
Frisk luft er bra tenker jeg. Mine har sovet ute også ved sykdom, har bare passet på at de er gode og varme, og ikke står i noen form for trekk.

Takk! :) da prøver jeg det i dag. Synes det var litt ekkelt da han hadde høy feber, men nå er jo ikke det noe problem. Hadde min bestemor her i går, og hun syntes virkelig ikke han kunne ligge ute, så da ble jeg usikker :p
 
Jeg har hatt mine ute i vogna når de har hatt feber og vært forkjølet :)
Hvis barnet sover lenge har jeg bare gått ut å sjekket temperaturen innimellom
 
Takk! :) da prøver jeg det i dag. Synes det var litt ekkelt da han hadde høy feber, men nå er jo ikke det noe problem. Hadde min bestemor her i går, og hun syntes virkelig ikke han kunne ligge ute, så da ble jeg usikker :p
Kan fint logge ute selv med høy feber. For barnet er det nok lettere å sove ute med feber enn inne. At bestemoren din sa det er ikke sjokkerende. Hørt mange historier. Når min mormor fikk barn så kunna man ikke gå ut av huset med babyen på 3 mnd. Min mor ble født i desember og hu sov ute selv om mormor fikk beskjed om at det var farlig. Når min svigermor fikk mannen min så var jordmor på besøk, da fikk svigermor beskjed om å putte bomull i nøkkelhull fordi trekk var livsfarlig for babyer. Denne jordmoren var gammel. Heldigvis veit vi bedre i dag.
 
Kan fint logge ute selv med høy feber. For barnet er det nok lettere å sove ute med feber enn inne. At bestemoren din sa det er ikke sjokkerende. Hørt mange historier. Når min mormor fikk barn så kunna man ikke gå ut av huset med babyen på 3 mnd. Min mor ble født i desember og hu sov ute selv om mormor fikk beskjed om at det var farlig. Når min svigermor fikk mannen min så var jordmor på besøk, da fikk svigermor beskjed om å putte bomull i nøkkelhull fordi trekk var livsfarlig for babyer. Denne jordmoren var gammel. Heldigvis veit vi bedre i dag.

Ja, det ante meg jo at det var litt bestemorsnakk :p men tenkte jeg måtte høre hva dere andre gjør :) Skal sies at han hadde feber på 40,3 den ene dagen, og selv om den gikk ned med Paracet syntes jeg at jeg hadde bedre kontroll på feberen når han lå på soverommet vårt. Der er det også kaldt og kjølig :)
 
Jeg har hatt mine ute i vogna når de har hatt feber og vært forkjølet :)
Hvis barnet sover lenge har jeg bare gått ut å sjekket temperaturen innimellom

Da blir det vognsoving etterpå! Håper han kan få sove litt lenger :)
 
Ja, det ante meg jo at det var litt bestemorsnakk :p men tenkte jeg måtte høre hva dere andre gjør :) Skal sies at han hadde feber på 40,3 den ene dagen, og selv om den gikk ned med Paracet syntes jeg at jeg hadde bedre kontroll på feberen når han lå på soverommet vårt. Der er det også kaldt og kjølig :)
De har ikke feber sånn sett når de sover uansett. Her sover de kaldt med feber og da er bedre og sover bedre. Når de har sovet kjølig eller varmt så blir feberen høyere og de sover dårligere. Noen sier man askla kjøle ned feber og andre sier man skal kle på ved feber. Bedre med en mellomting tenker jeg og gjøre som man pleier. Her har barna vært på hyettturer og trilleturer i flere kuldegrader med feber.
 
Frisk luft er bra tenker jeg. Mine har sovet ute også ved sykdom, har bare passet på at de er gode og varme, og ikke står i noen form for trekk.
Samme her. Tenker at det gjør bare godt. Men passer på temp før og etter leggingen
 
Om mine barn var vant til å sove ute så hadde jeg gjort det.Jeg har alltid latt mine barn sove i sena si hjemme.
 
Selv hadde jeg ikke sovet ute da,så det gjør heller ikke unga mine
 
Jeg lot yngste sove ute, men hun hostet litt mer da så da fikk hun sove inne dagen etterpå. Man må bare se det an. Jeg tar henne med på trilleturer, men når hun har sovnet så setter jeg vogna i gangen og passer på at det er kjølig der.
 
Har en ettåring som er dårlig på fjerde dagen. Har hatt veldig høy feber, men den er borte, og nå er det tett nese, rennende øyne og hoste igjen. Har hatt han sovende inne de siste dagene, spesielt pga feber, men han sover så kort og dårlig! Har lyst til å prøve han på en dupp i vogna i stedet, men er dette dumt? Er -4 grader ute og jeg kan sette han i garasjen.

Jeg blir selv dårligere og mer tett om jeg har det for kaldt på soverommet og i tillegg har forkjølelse og hoste - så nei, hadde ikke lagt ungene mine ut i kaldt vær for søvn om de var syke...tenker bare på hvor vanskelig det selv er å regulere kroppstemperatur når man er syk med feber, hadde heller lagt i senga på soverommet, til tross for dårligere søvn. Det er jo ikke snakk om mange dagene før ungen kan ligge ute igjen når den er frisk tenker jeg...
 
Når man legger barnet ut så legger man det vel ikke ut på benken i pysjen? Ligger vel og sover i en pose, som som regel gjør at man blir varmere enn man blir inne under dyna. Også ligger man lunt, ikke med vinden rett i ansiktet.

Hadde ikke hatt noen problemer med å legge barnet ut i vogna. :)
 
Back
Topp