Lar dere barna arve sko?

Nei men har gitt bort brukte sko til andre ☺

Skisko og pensko så lenge de er hele og ikke slitt. Hu har og arvet noen støvler som vi har hatt i reserve liggende i bilen til pappa på sommeren når vi har hvert på tur. Og i vinter har hun sko vi har arvet, skikkelig gode vikingsko som ei annen hadde brukt 1 gang. Men ellers så er jeg nøye på dette med sko og foretrekker å kjøpe de skoene hun trenger selv.

Hvorfor går det bra å Arve skisko? Hvilken alder snakker vi om da? Jeg brukte opp mine skisko fra jeg var ca fem år.

Sent from my iPhone using BV Forum

Det har vært noen gummistøvler som har gått i arv. fordi de blir lite brukt. Kjøper bare en ny ullsåle.
Skisko og bunadsko går også i arv.

Nei. Kun skisko/finsko.
Minstemann har arvet de første støvlene storebror hadde, men de er utrolig lite brukt, og blir nok ikke mye brukt av minstemann heller før de er for små ;p

Kun skisko (lite brukt),skøyter og pensko(lite brukt)

Det er ikke bra for en fot uansett voksen eller barn å benytte sko andre har brukt. Årsaken er at alle mennesker går forskjellig og sliter skoene forskjellig. En sko blir preget i innersålen etter brukers fot. Dette kan medføre at dersom en har gangfeil en ikke vet om tvinges neste bruker til å ha skoen slik som forrigemann.

Han bruker arvede finsko, men sko som har blitt brukt og skal brukes en del arves ikke.

Back
Topp