Laparoskopi overstått

smurfen

Elsker forumet
Legen ville jo sende meg til Laparoskopi selvom mannen egentlig var problemet hos oss. men liksesågreit å sjekke meg også.. Operasjonen var igår, og de fant en blodfyllt cyste og endometriose bak livmoren. De fjernet cysten og skulle sende den til sjekk, og de brant bort det som var av endometriose. Det var jo kjipt men.. Så da blir det vel inseminering først tror jeg.. Men fikk inntrykk av at dette skulle være en enkel operasjon, men litt ubehag etterpå. men jeg har så vondt! Klarer så vidt å røre meg.helt forferdelig! Er det fordi de har brent og fjernet cyste der inne at det så vondt tro.. Hvor mange dager tok det før dere var oppgående igjen? Har en jente på 2,5. Og det er helt forferelig og ikke kunne være mamma.men har ikke noe valg heller. Må komme meg opp og stabbe meg avgårde.Helst vil jeg bare ligge i senga[&:] Hva skjer videre når man har funnet ut at man har endometriose? Må man fjerne dette mange ganger. Off orker ikke tanken på at jeg må gjøre dette igjen.. Og blir det bare værre og værre?

Uff så synd at du har så vondt og at dei fant endometriose[:(] Men samtidig så er det jo bra dei fant det då så kan dei tilpassa den vidare behandlinga rett.

Då eg hadde lap tok det eit par dagar å komma seg. Fjerna halvparten av den eine eggstokken. Var mest plaga av luftsmerter eg då, men var og rimelig støl i magen første døgnet.

Blir nok bra snart ska du sjå[:)]

Uff....så kjedelig, men godt de tok seg bryet med å sjekke deg da...For da får dere i allefall hjelpen dere trenger.

Tok selv lap fredag 5 desember 2008, i sandefjord. Etter operasjonen så kjørte sambo meg hjem (vi bor oppe ved gardermoen og pga dårlig føre den dagen så tok bilturen 2 1/2 time [:'(]....trodde ikke jeg skulle komme meg igjennom den turen ass...)
Jeg var skikkelig dårlig hele veien hjem....var vondt å sitte i bilen og det var vondt å ha på belte og alt var egentlig bare vondt med hele bilturen.

Når jeg kom hjem så la jeg meg i senga og sov noen timer, og på kvelden begynnte jeg å rydde huset, og fortsatte med det dagen etter også, fordi på søndagen skulle vi ha middagsgjester...[&o][&o]
Jeg hadde vel egentlig ikke så veldig vondt, men det var ømt...og det var ubehagelig å løfte og styre med ting...Og jeg var nok noe sløvere enn vanlig..

Mandagen var jeg tilbake på jobb....Men det var også første dagen etter operasjonen hvor jeg ikke hadde noen piller jeg skulle ta, så den dagen var jeg DRIT DÅRLIG...tror jeg fikk en reaksjon av et slag....trodde jeg skulle kaste opp hele den dagen....hadde hetetokter og kvalme om hverandre.....Tilslutt ble jeg sendt hjem av sjefen [8D]

GOD BEDRING!

Uff, så dumt at du føler deg så dårlig! Skjønner det er tungt når du har ei lita jente å ta vare på! Jeg ble operert for en mnd siden. Jeg hadde også store smerter i magen, og spesielt var luftsmertene i skuldra ubehagelig. Det ble litt bedre og bedre for hver dag, og var hjemme fra jobb ca 1 uke. Da var jeg så og si i tipp topp form igjen, kjente fortsatt litt ubehag når jeg reiste meg/ satte meg, men gikk fint å være på jobb. Ei og ei halv uke tok det vel fra operasjonen og til jeg ikke kjente noen ting lenger. Håper smertene går fort over hos deg også, og at dere lykkes snart med å få til et søsken til dattra di. [:)] Tror alle smerter er verdt det tilslutt! God klem fra meg

TRøste og god bedring

Så godt å være ferdig med lap! [:)]

Jeg hadde det nok som Ivara, mye endometriose, og var i dårlig form i nesten tre uker... Men ble jo gradvis bedre.. Sykemeldt i tre uker.

Det positive er jo at det fjernes endometriosevev under operasjonen, så utgangspunktet er jo mye bedre enn før!! [:)] Lykke til, og masse god bedring!!

Jeg hadde lap på denne tiden i fjor. De fant ingenting, bare "spylte" og gikk rett ut igjen. Allikevel hadde jeg JÆ..... vondt og ingenting av morfinen funket etterpå. Måtte legges inn på sykehuset og bli en natt med masse smertestillende. Tok et par uker før jeg var meg selv igjen. Smertene satt i livmor, kjentes helt likt ut som da jeg spontanaborterte.....

Så alle som sier at lap er en enkel operasjon; TULL! Mulig det er et for de fleste, men det er mange som får mye vondt også.

Trist at du også fikk en slik reaksjon, særlig med en toåring i hus. Ønsker deg god bedring videre!

Back
Topp