Lansering av nytt forum!

Det nye er knallbra! *tommel opp*
 
Gleder meg.. skal ærlig innrømme jeg blei veldig skuffa da vi fikk dette formuet så blei veldig lite aktiv i forhold til hva jeg hadde vært satser på det nye får meg mer tilbake =) hehe
 
Gleder meg utrolig mye. Desverre vært litt lite aktiv den siste mnd, men skal nok ta seg opp igjen. Har hatt en liten kolikk baby og alene ansvar for 3 barn og samboer m gips og brekt ben. Så vært for sliten til og være her. Gleder meg så mye til og teste det mye forumet.
 
selve innholdet i forumet er greit, men layout osv er ikke tilrettelagt svaksynte. skrifttypen, og skrift med bakgrunnsfarge gjør at jeg dessverre ikke klarer å lese.
 
Hei!
Savner en liten ting i forumet. Når man trykker på en person inne på forumet og får opp den lille tekstboksen som forteller litt hvem de er, så hadde det vert artig og sett hvilken kategori de tilhører. Feks: bli gravid- gravis(med uketall) eller har barn(med alder)..Så kan det vere lettere å finne hverandre her inne :)
 
Hei:):)

Jeg synes dette ser supert ut!

men, jeg har to ting.... Det er veldig tungvint å lese innlegg, de blir så laaaaaaangt bortover, utstrekt, så jeg må sitte å bla frem om tilbake for å lese en og en setning... Skal sies at jeg bruker iPad. Kanskje det er annerledes på pc... Men ihvertfall veldig kjedelig, gidder liksom ikke å lese..

Ting 2. Jeg savner litt den lille annonsen på forsiden om siste kommenterte "sak"....

Men ellers så ser det jo flott ut!:):):)
 
selve innholdet i forumet er greit, men layout osv er ikke tilrettelagt svaksynte. skrifttypen, og skrift med bakgrunnsfarge gjør at jeg dessverre ikke klarer å lese.

Hei mayaen80.

Takk for tilbakemelding! Kan du utdype hvordan vi bedre kan tilrettelegge forumet for svaksynte? Vi har valgt mørk skrift på lys bakgrunn, en skrifttype (Arial) som er kjent for å være blant de mest lesbare på skjerm i en skriftstørrelse som kan justeres etter behov i nettleseren. Den er satt til 14px som standard, men du kan benytte zoom i din nettleser for å gjøre teksten i innlegg større eller mindre. Hvis det er noe mer vi kan gjøre for å bedre leseopplevelsen, tar vi selvfølgelig imot alle innspill med takk. Det er vår oppgave å tilrettelegge for at forumet blir best mulig for alle og enhver :)

Forresten: benytter du pc/mac, nettbrett eller mobil? Vi vil om litt lansere en egen forum app for nettbrett og mobil, som vil oppfattes som mer brukervennlig enn versjonen som ligger ute i dag.

Ole Fredrik
Designer
 
Hei mayaen80.

Takk for tilbakemelding! Kan du utdype hvordan vi bedre kan tilrettelegge forumet for svaksynte? Vi har valgt mørk skrift på lys bakgrunn, en skrifttype (Arial) som er kjent for å være blant de mest lesbare på skjerm i en skriftstørrelse som kan justeres etter behov i nettleseren. Den er satt til 14px som standard, men du kan benytte zoom i din nettleser for å gjøre teksten i innlegg større eller mindre. Hvis det er noe mer vi kan gjøre for å bedre leseopplevelsen, tar vi selvfølgelig imot alle innspill med takk. Det er vår oppgave å tilrettelegge for at forumet blir best mulig for alle og enhver :)

Forresten: benytter du pc/mac, nettbrett eller mobil? Vi vil om litt lansere en egen forum app for nettbrett og mobil, som vil oppfattes som mer brukervennlig enn versjonen som ligger ute i dag.

Ole Fredrik
Designer

Jeg bruker nettbrett da jeg ikke har fått tilpasset pc til synshemmingen enda. For mitt vedkommende er det vanskelig å lese skrift med farget bakgrunn, i tillegg har jeg sett blå skrift på gul grunn og det er umulig å lese. Farget bakgrunn tar veldig mye av synsoppmersomheten, og blender, og gjør det vanskelig å lese tekst. De skrifttypene som er litt fetere er lettest å lese. Så sånn som forumet er nå, klarer jeg dessverre ikke bruke det.
 
Back
Topp