Lansering av nytt forum!

J

Janet

Guest
Kjære forumbrukere!

Etter testing i over to uker har vi nå fastsatt dato for lansering av nytt forum til torsdag 15. november. Testingen har gått over all forventning, det har kommet veldig mange svært positive tilbakemeldinger som:

«Jeg ELSKER det!!»
«Bedre en noe jeg kunne drømt om..»
«Jeg vil bare være her..»

Selv om det er kommet mye positivt har vi også selvsagt en liste med ting som må utbedres. Vi håper og tror at vi har fanget opp barnesykdommer til lanseringen. Men før lansering så må vi konvertere tusenvis og tusenvis av tråder og brukere til det nye forumet. Det er svært mye som kan gå galt i en konvertering.
Jeg vil forberede dere på at det  sannsynligvis  også vil dukke opp noen barnesykdommer ved lanseringen som må utbedres. Da er det VELDIG viktig at dere sender det som dukker opp til MEG på PM – slik at jeg kan sikre at vi får fanget opp alt og fikset det. Ikke opprett tråder rundt omkring i forumet hvis dere oppdager noe, da risikerer vi at vi ikke får fanget opp tilbakemeldingene og utbedret dem, i tillegg til at det skaper frustrasjon for andre. Dessuten vil jeg bruke tid på å utbedre eventuelle feil, fremfor å svare i en masse tråder.

Praktisk info:

Forumet vil være nede noen timer fra ettermiddagen på onsdagen/natt 14 nov til torsdag 15 nov. (Kommer tilbake med mer info i morgen og nøyaktig tidspunkt.)

Vi har fjernet underforumene:  Barnebøker og treff-forum da vi ikke ønsker å ha disse videre. Dessuten har vi bygget ny markedsplass som er enklere og mer oversiktlig.
Det er en rekke nye funksjonaliteter i det nye forumet som dere kan glede dere til!

Eksempler: 
- Varsel når noen har svart i en tråd, når noen har sitert deg, sendt pm, ratet innlegget ditt, eller følger deg
-    Markering mellom leste / uleste tråder
-    Dere kan enkelt følge tråder
-    Enkel opplastning av bilder og videoer
-    Rating av innlegg! Velg om du synes innlegget er: informativt eller morsomt, liker, liker ikke, uenig
-    Bedre utvalg av smileyer som også er enklere tilgjengelig

Ved lansering av nytt forum lanseres også en medlemsfordelsklubb:
-    Fast premiering av 3 stk på topp 100 hver måned (nye premier hver måned)
-    Dere får vite om salg på barnebøker i Gobokens nettbutikk før det blir annonsert ut til alle
-    VIP klubb for brukere som er aktive og har vært aktive over tid. VIPbrukere får være med og teste nye ting, påvirke forumets fremtid, delta i avstemminger om funksjonalitet, ideer ol.
-    For å få bli med i denne må du ha 20 000 poeng og rankingen «Forumet er livet». (Alle som har vært med og testet forumet får automatisk tilgang til denne + et eget skilt på profilen.)

Annen informasjon:
Det er mange som har kommentert oppbyggingen av forumet vårt, og det skal vi bygge om og slå i sammen rom. Men for at dere skal få en mest mulig MYK overgang har vi valgt å ikke gjøre noe med dette nå, (utenom fjerning av underforum: barnebøker og treff-forum samt ombygging av markedsplassen.) Vi synes det er viktig at dere «kjenner» dere igjen når dere kommer inn i det nye forumet.
Når det har gått litt tid og alle har fått mulighet til å bli kjent med og trygg på det nye forumet vil vi begynner å bygge det om og  slå sammen til større rom. Dere vil selvsagt bli fortløpende informert.
 
Jippi! Gleder meg :)
 
Gleder meg:-)
 
spennende :)
 
Det blir så fiint:)
 
Back
Topp