Lano-Michael

©Miss Fat

Gift med forumet
Var på en butikk idag og såg store bilder av Michael som vant Lano-ungene 2010.

IKKE på selve refillen, men på store plater like ved. Var ikke det endel av premien? Eller har de bestemt seg om??

Han er avbildet på reklamen på tv og.. Var vel heller at de skulle gi noe penger til Norges Handicap Forbund, noe med antall solgte flasker..

Syntes ikke det var det beste lanobilde, langt i fra. De kunne i det minste anstrengt seg å tatt av han LUA?

Dette tenkte jeg også på da jeg så reklamen på tv..
Skulle han ikke være avbildet på refillen som en del av premien?
Kansje di ikke syns han er fin nok![>:]
Syns han er skjønn jeg!

ORIGINAL: Søta!

Desverre kan man ikke alltid følge hjertet når man skal selge et produkt.
Er det så vanskelig å forstå?
Nå tror dere sikkert jeg synes han er ekkel og frastøtende, men det får bare være.
Jeg synes på ingen måte han er det, men i markedsføringsverden så er det ikke noe sjakktrekk å ha en handicapet som varemerkets ansikt utad, desverre.

Men på en annen side så synes jeg Lano er et såpass anerkjent merke, at de burde ikke være redd for å miste kunder.
Så de kunne godt hatt han på refillen. Mener nå jeg...

Jeg er så enig, så enig :)

ORIGINAL: Søta!

Desverre kan man ikke alltid følge hjertet når man skal selge et produkt.
Er det så vanskelig å forstå?
Nå tror dere sikkert jeg synes han er ekkel og frastøtende, men det får bare være.
Jeg synes på ingen måte han er det, men i markedsføringsverden så er det ikke noe sjakktrekk å ha en handicapet som varemerkets ansikt utad, desverre.

Men på en annen side så synes jeg Lano er et såpass anerkjent merke, at de burde ikke være redd for å miste kunder.
Så de kunne godt hatt han på refillen. Mener nå jeg...

Ja, tenkte det samme...

Og en annen ting jeg reagerer på er hvordan Lano/Lilleborg "bruker" han ved å si de støtter handicapforbundet og bladibla. Liksom enda en ting de kan selge på

jeg tror faktisk heller de mister kunder ved å ikke gjøre som de har sagt.
alle barn er da barn, uansett utseende. kjære vene.
om noen blir støtt av at ungen på refillen er handicapet så mener jeg problemet ligger hos kunden.
jeg selv hadde følt jeg hadde støttet en god sak jeg, men tåler desverre ikke lano så...

Jeg tror ikke folk føler seg støtt av at han er handikappet, poenget er vel at det var langt i fra det beste bilde i konkurransen, handikappet eller ikke.

ORIGINAL: Sjakkruta

Jeg tror ikke folk føler seg støtt av at han er handikappet, poenget er vel at det var langt i fra det beste bilde i konkurransen, handikappet eller ikke.

Må si meg enig!

ORIGINAL: ~kaos~

Må si meg enig!

Det værste med greia, synes jeg da[:o], er at han vant for at han er handikappet. DET synes jeg er helt feil...

Men jeg tror nok at de som kjøper lano til vanlig kjøper det uansett, og de som bruker andre merker fortsetter med det samme hvem det er bilde av.

ORIGINAL: Tanntrollet09

Men jeg tror nok at de som kjøper lano til vanlig kjøper det uansett, og de som bruker andre merker fortsetter med det samme hvem det er bilde av.

Ja selfølgelig, det tviler jeg ikke på. Jeg har aldri kjøpt lano, og kommer ikke til å gjøre det heller. Og det har ingenting med hvem som er på pakken å gjøre, men med at jeg synes lano lukter fjøs.

ORIGINAL: inamaria

jeg tror faktisk heller de mister kunder ved å ikke gjøre som de har sagt.
alle barn er da barn, uansett utseende. kjære vene.
om noen blir støtt av at ungen på refillen er handicapet så mener jeg problemet ligger hos kunden.
jeg selv hadde følt jeg hadde støttet en god sak jeg, men tåler desverre ikke lano så...
bra skrevet

uansett om han vant fordi han er handicappet eller ikke så er de jo folket som har stemt han fram..det er jo vi i gata som mener han fortjente å vinne..alle stemmer jo på et bilde av en grunn ikke sant.. om det er masse skum, ei dritkul lue, et fint smil..forskjellsbehandling blir det jo uansett med en gang man velger et bilde framfor et annet..så det blir jo feil å si..

og jeg tror lano kommer til å tjene STORE penger på å ha en handicappet på bildet og at en krone går til handicapforeningen..dette er en sak mange kommer til å støtte tror jeg..så jeg håper Mikael og moren får mange flere penger enn vinneren i utgangspunktet skulle ha for at di får jo lov å bruke bildet på dette....fra handicapforeningen eller lano...

GO mikael! syns det var kempeflott å se han på tv jeg [:D]

Jeg var jo forresten MOT at han skulle vinne i det hele tatt. Ikke fordi at han er funksjonshemmet, men fordi jeg er overbevist at han vant PÅ GRUNN AV at han er den han er. Og det synes jeg blir feil.

Men, var ikke derfor jeg startet denne tråden. Det var for å si at jeg tross at det var han synes det var rart at han ikke var på refillpakkene slik jeg trodde han skulle være. Og høre om andre visste det.

ORIGINAL: siljegulli

Det værste med greia, synes jeg da[:o], er at han vant for at han er handikappet. DET synes jeg er helt feil...

enig![:-]

Var nok noe juks med hele avstemminga der!
Er jeg bombesikker på...
Fikk jo 7000 stemmer på ei natt! Altså mellom kl 2 og 5[8|]

Men er ikke noen lano-unge i mine øyne desverre..[:-]

ORIGINAL: Miss Fat

Jeg var jo forresten MOT at han skulle vinne i det hele tatt. Ikke fordi at han er funksjonshemmet, men fordi jeg er overbevist at han vant PÅ GRUNN AV at han er den han er. Og det synes jeg blir feil.

Men, var ikke derfor jeg startet denne tråden. Det var for å si at jeg tross at det var han synes det var rart at han ikke var på refillpakkene slik jeg trodde han skulle være. Og høre om andre visste det.

det kan godt være, men så er det noe som heter sjarm også.
jeg blir veldig sjarmert av feks barn med down syndrome.
Er noe spessielt med dem som jeg bare faller helt for, og da handler det ikke om medlidenhet eller noe.
Hadde mikael hatt down syndrome (selvfølgelig da sett annerledes ut også) hadde jeg stemt med en gang, og ikke fordi jeg hadde syntes synd på ham, men fordi jeg rett og slett syns at barn med downs har et helt spessielt og sjarmerende utseende [:)]

må bare legge til at ved neste lano konkuranse så stemmer jeg likevell ikke på en unge med downs, for jeg er helt enig i at det kommer til å bli en konkuranse mellom foreldre med handicapede barn.
rett og slett en prinsippsak. hadde det vært i år hadde jeg gjort det..

syns det var fint han vant...
Flott at mora meldte på sønnen sin, selv om han er annerledes. Det viser at man ikke bare skal "gjemme bort" slike barn.
Så mye sykdom og plager den gutten har hadd, så syns jeg premien var vel unt !

Back
Topp