Langt sykehusopphold?

Håper å kunne føde hjemme, slik jeg har gjort med de to eldste. :) Har greid å pådra meg litt komplikasjoner denne gangen, så kanskje jeg må føde på sykehus likevel. Da drar jeg i så fall hjem så snart ting er greit med babyen. Sikkert etter ca 2 timer om barnet er frisk. Jeg har aldri trivdes på sykehus egentlig.

Blir så lenge som mulig. Bor så himmela langt unna sykehuset at jeg nok vil føle en ekstra trygghetsfølelse hvis jeg får være noen dager. Blir nok noen dager på hytta eller hos mine foreldre før vi kjører den 3,5 t lange turen hjem.

Må desverre være på sykehuset 3 dager pga at jeg regner med jeg må ha noe intravenøst selv, slik som sist...

Jeg har ingen anelse, får bare ta det som det kommer. Førstegangs, så aner jo ikke hvordan det blir.
Men ser jeg gjerne at jeg kan være der et par dager, så jeg blir sikker på rutiner og skift, og evnt få hjelp med amming.

Håper å kunne føde hjemme, slik jeg har gjort med de to eldste. :) Har greid å pådra meg litt komplikasjoner denne gangen, så kanskje jeg må føde på sykehus likevel. Da drar jeg i så fall hjem så snart ting er greit med babyen. Sikkert etter ca 2 timer om barnet er frisk. Jeg har aldri trivdes på sykehus egentlig.

Da er vi to som ikke trives på sykehus... her blir d nok hjem etter 4 timer, var etter så mange tima vi kunne dra med jenta på snart 3... med henne va vi på barselhotellet 2daga kor barnefar/samboer var med oss...men denne gangen har han ikke mulighet til d pga jenta på 3 og da vil æ heller være hjemme

Her e d 4tima pga en prøve som taes av babyen etter 4tima, får ikke forlate fødestua heller før da...va ihvertfall sånn for 3år sia...

Er 4 timer ja :) jeg skal ha barseltiden min på den lokale fødestuen men må føde på sykehuset 2,5time unna men må være på sykehuset i 4 timer før jeg kan overflyttes til den lokale fødestua :)

Jeg har ingen anelse, får bare ta det som det kommer. Førstegangs, så aner jo ikke hvordan det blir.
Men ser jeg gjerne at jeg kan være der et par dager, så jeg blir sikker på rutiner og skift, og evnt få hjelp med amming.

Va d æ ville også forrige gang, men innså i etter tid at æ kom ikke inn i sånt før æ va hjemme uansett, og lite hjelp å få på sykehuset... 4tima etter fødselen fikk æ valget om å dra hjem eller på barselhotellet, valgte da barselhotellet...men ser i ettertid at d hadde vært like greit å dratt hjem... jenta slo seg også mer til ro når vi kom hjem...regne med at d hadde med at æ og samboer va mer rolig og i kjente omgivelser...

Jeg er førstegangsfødende, så i utgangspunktet vil jeg gjerne være noen dager for å få skift og amming skikkelig på plass. Men dersom jeg må dele rom med mange vil jeg heller hjem fortest mulig:)

På bekreftelse på fødeplass fra a hus står det at du skal krysse av på om du vil på barsel eller reise hjem 6 timer etter fødsel . Så derfor jeg trodde du måtte være der i 6 timer :)

Va d æ ville også forrige gang, men innså i etter tid at æ kom ikke inn i sånt før æ va hjemme uansett, og lite hjelp å få på sykehuset... 4tima etter fødselen fikk æ valget om å dra hjem eller på barselhotellet, valgte da barselhotellet...men ser i ettertid at d hadde vært like greit å dratt hjem... jenta slo seg også mer til ro når vi kom hjem...regne med at d hadde med at æ og samboer va mer rolig og i kjente omgivelser...

Ja, rutiner var kanskje litt feil ord. Vil bare være sikker på at jeg gjør ting riktig, før jeg blir sendt hjem. Tipper at tanken kommer til å være "er de helt sikre på at vi kan klare dette helt alene hjemme??"

Trodde man måtte være 6 timer på sykehus etter fødselen ? Minimum før du får dra hjem liksom ...??
Forskjellige sykehus har forskjellige ønsker der. De aller fleste presser hardt for å få folk til å være i minst 2 timer, på grunn av blødningsfaren etter fødsel. Noen sykehus ønsker at alle skal være 4 eller 6 timer. Det er ikke noe som heter må være da, ingen kan tvinges til noe som helst. De kan sterkt fraråde deg å dra, de kan aldri tvinge deg til å bli. Tidligere var det anbefalt å måle oksygenmetning på babyer etter ca 4-6 timer, regner med at det er den prøven noen har fått høre de bør bli værende for. Nå er anbefalingene endret til at den bør tas etter 24 timer. Uansett kan man velge å prøve å ta den før, man kan ta det neste dag, eller man kan droppe det helt.

Back
Topp