Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg er gravid for første gang. Langrenn er en av mine favoritt-treningsformer, og jeg er veldig spent på hvor mye langrenn det blir nå til sesongen. Jeg har termin tidlig i mars.
Har du erfaring med langrenn og graviditet? Da setter jeg kjempestor pris på om du deler dine erfaringer
Har bare erfaring med at det er vondt for bekkenet. Ellers vet jeg bare at du må være forsiktig i nedoverbakkene og at rolig langrenn er en fin treningsform for hele kroppen
Jeg gikk på en liten smell med en lang første skitur i sesongen i min første graviditet og fikk veldig symfyse-smerter, men har ikke drevet aktivt med det, vil tro det er noe ganske annet da. Hadde ikke smerter når jeg gikk, men klarte nesten ikke gå dagen etterpå og selv om det ble litt bedre, var det ganske ille resten av graviditeten. Fikk mye hjelp med symfysesmerter i andre graviditet, og sleit nesten bare med rygg- vondt da. Tror det å trene styrke og stabilisering for hofte/bekken fra start er lurt og å være litt forsiktig ved ny belastning på ettbeinsøvelser. Tror ikke det er noe i veien for å stryke seg på ettbeinsøvelser altså, men kan være lurt å være litt føre var og være sikker på at støttemuskulaturen henger med