lang vei til sykehus?

Hvorfor vil du ikke føde på Haukeland?:)
har skrevet om hvorfor litt lengre oppe. Bla lystgass og sykehusskrekk, har dårlig erfaring med haukeland(ikke kk da) fra før.
 
Hvor lang vei har dere til sykehuset?
Er det nærmeste/ eneste aktuelle sykehus eller har dere valgt et som ligger lengre vekke?

Vurderer nemlig sterkt å føde på Voss, i overkant av 1,5t kjøring, mot Haukeland som er 20min unna.
Hvor i Bergen kommer du fra? Bor i Bergen jeg også. Med første reiste jeg til Stord for å føde og det var helt fantastisk. Stort familierom til meg og pappaen, med dobbeltseng, stort eget bad, tv, 2 gode hvilestoler, og fri adgang til mat og kjøkken døgnet rundt. ( fødte nr 2 på KK, mest fordi det gikk så fort, men også fordi vi ville være i nærheten av storesøster. KK var ikke noe stas, fikk ikke tilbud om noe mat før kl 15.00 dagen etter jeg fødte, da kom pappaen og jeg spurte ham om han hadde fått noe info om spisetider(fødte kl 01.19, så var ganske mange timer uten tilbud om mat eller info om hvor man kunne finne seg mat, tidspunkter osv. Det kom heller ikke noen inn til meg etter at jeg kom på barsel. Jm. Sa nattevakt skulle komme inn å sjekke at alt var bra i forhold til blødning hos meg og i forhold til baby. Etc, men det kom ingen den natten før på morgenen i 7 tiden. (etter vaktskifte) Jeg fikk ikke sove pga adrenalin etter fødsel, så jeg vet at ingen var innom. Hadde heldigvis litt drikke og snacks jeg hadde pakket i fødebaggen.

I tillegg fikk jeg lystgass på Stord, og det hjalp meg veldig gjennom en veldig laaaaang fødsel.
 
Blir helt nervøs når jeg leser at det er så langt unna for enkelte, to timer og ferje hehe, jeg tror jeg hadde flyttet inn i resepsjonen et par uker før termin :laughing002
Tror vi bruker ca 15-20 min, og det er lenge nok! :p
 
Back
Topp