lang vei til sykehus?

Hvor lang vei har dere til sykehuset?
Er det nærmeste/ eneste aktuelle sykehus eller har dere valgt et som ligger lengre vekke?

Vurderer nemlig sterkt å føde på Voss, i overkant av 1,5t kjøring, mot Haukeland som er 20min unna.

Kan jeg spør hvorfor Voss? Jeg har nøyaktig like lang reisevei til Haukeland som deg. Men blir jo litt skeptisk når jeg hører om tilstandene der på sommeren :/
 
Om de har lystgass der fremdeles så teller det 90% av sykehusvalget mitt.
Liker ikke sykehus og med sjansen for at sambo ikke får overnatte og knapt nok får visittid sammenlignet med voss, teller det mye.
Har også lyst på muligheten til selv å velge liggetid, føler de kaster folk ut av haukeland. Sist var jeg så gåen at jeg trengte de tre nettene jeg fikk (ikke voss eller haukeland da)
At Kk har et dårlig rykte samtidig som jeg har hatt problemer med to av mine operasjoner på haukeland, der de ikke lyttet til meg, gjør at jeg ikke føler for å gi de en sjanse når det fins alternativer. Og ser jo at voss er kortere unna enn det flere andre har av reisevei.
 
1,5 time inkludert ferge til det ene, og 1,5 time i bil til det andre sykehuset :)
 
Kan jeg spør hvorfor Voss? Jeg har nøyaktig like lang reisevei til Haukeland som deg. Men blir jo litt skeptisk når jeg hører om tilstandene der på sommeren :/
Jeg fødte der i august med yngste mann. Ja, det var hektisk på føden, men alle ble ivaretatt godt :) det samme på barsel, jeg hadde enerom og 5 netter, og måtte krangle meg ut av sykehuset siste dagen, de ville helst jeg skulle være en natt til siden mini hadde gått ned så mye i vekt.
Jeg har bare positivt å si om kk, og kommer til å føde der igjen denne gangen også.
En ting som er viktig å huske på med Voss er at de har ikke nyfødtintensiv der, eller barnelege på vakt hver dag. Jeg vil ikke utsette meg selv for å måtte bli liggende på Voss mens barnet mitt må til Haukeland dersom det, Gud forby, skulle skje noe. Mini tilbragte tre døgn på nyfødtintensiven, og jeg er kjempeglad jeg var på kk.

De er nok kjempeflink på Voss, og jeg har bare hørt positivt om dem, men de har ikke de samme ressursene som kk tilgjengelig..
 
Bor ca 45 min fra. Litt spent pga styrtfødsel+stor blødning med første.
 
25 min til nærmaste. 2,5 timer inkludert ferje til det eg valgte. Valgte dette pga barneavdeling og lystgass. Glad for valget mitt då det blei 5 dagar på sjukehus for behandling av gulsot.
 
Hvor lang vei har dere til sykehuset?
Er det nærmeste/ eneste aktuelle sykehus eller har dere valgt et som ligger lengre vekke?

Vurderer nemlig sterkt å føde på Voss, i overkant av 1,5t kjøring, mot Haukeland som er 20min unna.
Hvorfor vil du ikke føde på Haukeland?:)
 
10-15 minutter unna :) Sist tenkte vi at det var lurt å være hjemme lenge for å slippe å bli sendt hjem. Venta litt forlenge med å reise da, var i full fødsel da vi kom fram, hehe :)
Synes dere som har 2 t reisevei og sånn er tøffe, jeg veit ikke om jeg hadde turt det je altså. Ikke at man har så mye valg kanskje men....
 
15 min :) Sykehuset er stort og har all kompetanse tilstede hele året. Mulig det er noe lavdrift, men ingenting stenges helt. Det er restriksjoner på hvor lenge far kan være på besøk i avd. Men ser når jeg er på jobb på sykehuset at mange samler seg utenfor fødeavd og tilbringer tid sammen :)
 
Back
Topp