Lang tid på innsoving

Aprilbaby

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
Mini bruker så lang tid på å sovne for tiden. Minst en time. Prøvd å lagt både senere og tidligere. Sover 1 dupp fra 12-13 til 1430-1500 (varer som regel 1,5 time) legger rundt 19-1930. Flere som opplever?
 
Sånt er det her og på kvelden, legger seg fint til dupp på dagen mellom 11-12 og sover 1,5-3 timer men når kvelden kommer er det tivoli i ofte 1 time .
 
Synes ikke 1 time er så ille jeg. Her varierer det veldig, noen ganger sovner han raskt, mens andre ganger kan vi bruke lang tid. Men slik er det da med oss voksne også. Sjelden jeg sovner med en gang jeg legger meg for å sove i alle fall. :)
 
Lar dere de bare styre (ikke gråt selfølgelig) til de sovner eller går dere inn med jevne mellomrom?
 
Lar dere de bare styre (ikke gråt selfølgelig) til de sovner eller går dere inn med jevne mellomrom?

Lar han bare styre på. Med mindre enten gråt eller jeg ser at han styrer sånn at han har mistet tytten sin. Uten tytten så sovner han somregel ikke med mindre han er ekstremt trøtt.

Men går helst minst mulig inn til han for det bare girer han mer opp igjen. Jeg tenker så lenge han bare babler, synger og bare virrer greit oppi senga uten gråt så har han det greit der inne :)
 
Har litt det av de samme problemene. Før vi reiste på ferie, gikk det egentlig veldig fint, men så dro vi og bagasjen ble forsinket, så flaskene hennes m/melk kom ikkke før 3 dager senere, og da var hun ikke så super interessert i flaske lenger, og nå tuller hun endel før hun sovner. Mulig det er ferien som gjør det ekstra ille.
 
Det er helt likens her. Er han blitt overtrøtt og oppspilt, eller lur nr. 2 blir litt for sen kan han holde på lenge på kvelden før han sovner. Verst er det når han er over trøtt. Ellers styrer han stiller på for seg selv og bamsen. Aner ikke hvor lenge siden vi ikke er så ofte inne å ser til han, med mindre skriking. Men det tar vel en time innimellom.

Tenker at de små opplever mye nytt som skal bearbeides, og kroppen må sikkert gires ned noen hakk før søvn kommer snikende. Så lenge leggingen ikke er en kamp er det ikke noe å stresse med.
 
Her ligger hun alene på rommet sitt. Men hver kveld er hun superklar for å sove, så det er svært sjelden det er noe gråt. Får smokken og kaster hodet bak på puta. :p Hender noen ganger at hun våkner etter en times tid igjen, da pleier jeg å gå inn og holde henne og kose litt så er det greit. I går skjedde det samme og da satt ene katten oppå kommoden og vasket seg!! Skjønner at hun synes det var skummelt. :p
 
Lar dere de bare styre (ikke gråt selfølgelig) til de sovner eller går dere inn med jevne mellomrom?

Lar han styre på. Sovner til slutt av seg selv :) Hadde blitt kaos om jeg gikk inn for å legge han ned for da hadde han hylt etter meg. :p
 
Back
Topp