Lang flyreise i uke 20

Barius

November 2015
Novemberlykke 2015
❤ Juliskattene 2018 ❤
Jeg hadde egentlig ikke tenkt at det kunne bli et problem, men har lest litt rundt på nett nå og skjønner at det kanskje ikke er helt uproblematisk...
Jeg skal da fly først 1,5 time også nytt fly i ca 7,5 time samme dag, når jeg er 20 uker. Og samme rute hjem når jeg er 23 uker.

Jeg er slank og har god helse så jeg skulle jo tro at det går bra.

Noen som har erfaringer og tips å dele?

Husk og bevege seg på flyet og kanskje bruk støttestrømper (ja, vet det er usexy, men det hjelper vist godt), så tror jeg nok det skal bli bra :)

Reiste til Skottland sist svsk, var i uke 33. Det er jo ikke like langt da. Var hos legen og fikk legeattest (det bør du) først. Husk at flyselskap kan nekte deg adgang dersom de tror det er fare for at du føder ombord :P fra spøk til alvor, de kan det faktisk og jeg som blir SVÆR i mine svsk tok ingen sjanser. I legeattesten står det hvor langt du er på vei og om du er i god fysisk form.

Takker for tips!:) legeattest tror jeg nok st jeg bør ha ja for å være på den sikre siden. Greit å få lov å fly hjem igjen også liksom...:p

Fløy til gran canaria når jeg var 23 uker og hjem når jeg var 24 uker, hadde støttestrømper og bevegde meg litt innimellom ved å stå og gå litt. Hadde også legeerklæring, hadde aldri verden flydd uten :) Og husk... Det mest optimale er faktisk støttestrømper som går helt opp til lårene, ellers flytter du bare vannet fra leggene og opp isteden :P

Skal forresten ut å fly i uke 22-24 denne gangen også :)

Fløy til gran canaria når jeg var 23 uker og hjem når jeg var 24 uker, hadde støttestrømper og bevegde meg litt innimellom ved å stå og gå litt. Hadde også legeerklæring, hadde aldri verden flydd uten :) Og husk... Det mest optimale er faktisk støttestrømper som går helt opp til lårene, ellers flytter du bare vannet fra leggene og opp isteden :p
Dit vi skal nå.:) viktig poeng med legeerklæringen. Hadde ikke tenkt på at det kunne være problematisk å fly. Kjekt med Internett.:)

Så lenge du er frisk og oppegående og har et normalt svangerskap - så skal det gå helt fint!! ;)

Jeg skal reise i uke 16-17 og har sjekket med flyselskapet. Iceland air krever ikke legeattest så tidlig i sv.skapet :) tror det skal gå helt fint å fly hvis vi er flinke til å bevege oss og bruke støttestrømper :D

Noen får større mage enn andre, så
om du ser lengre på vei ut enn du er så kan de jo nekte deg, ville tatt med uansett jeg :)

Back
Topp