Lammeskinn

Orchidaceae

Glad i forumet
Assistert-jentene
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Vasker dere nytt ubrukt lammeskinn før det skal tas i bruk for første gang?
 
Vi vasket ikke vårt når vi kjøpte det til førstemann, og har ikke vasket det siden annet enn ute når det er nysnø (det anbefales for lammeskinn som ikke kan vaskes i maskin, og er overraskende effektivt! Har hatt det i tre år nå og ser helt nytt ut).
 
Jeg vasker heller ikke, men har kjøpt en sånn ull børste som jeg kjemmer det med før og etter lufting, og da holder det seg så fint å luftig:nicethread
 
Sniker inn et spørsmål innen samme tema jeg. Vasker dere lammeskinn etter storesøsken da? Har flere lammeskinn etter tvillingene på 3,5 år. Har vasket et av de, og det ble aldri like fint og mykt igjen etterpå, så frister liksom ikke :rolleyes: Men føler de bør vaskes etter å ha vært lagret så lenge..
 
Sniker inn et spørsmål innen samme tema jeg. Vasker dere lammeskinn etter storesøsken da? Har flere lammeskinn etter tvillingene på 3,5 år. Har vasket et av de, og det ble aldri like fint og mykt igjen etterpå, så frister liksom ikke :rolleyes: Men føler de bør vaskes etter å ha vært lagret så lenge..
De som selger lammeskinn påstår at de skal være selvrensende og bare trenge lufting. Har forholdt meg til det, men vil nok se dem an, og vaske og gre dem hvis de ikke ser fine ut.
 
Back
Topp