Lammeskinn

Solstråle90

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprillykke 2016
Mailykke 2018
Har dere eller skal dere kjøpe lammeskinn? Hvor skal du bruke det? Korthåret eller langhåret? :)

Ønsker oss korthåret til jul (langhåret er ikke anbefalt til små babyer). Vet ikke helt om det blir brukt i senga eller vogna, eller bare koseskinn inne.
Det har vel vist seg å være gunstig for å forebygge allergier?

Vi har kjøpt korthåret :-) men vet ikke helt hvor vi skal bruke det ennå.

Vi hadde korthåret sist. Ett ekte og ett falskt. Blei lite brukt pga det var så kjedlig og vaske det :p men var nok i vogna det var best :)

Har kjøpt korthåret. Tenker som underlag i vogna den første tiden, ellers blir det vel litt brukt på flere plasser:-)

Korthåret. Hadde i vogn og seng sist, og det var gull verdt! :) lunt og godt, og sikkel og tisselekkasjer var ikkje noe stress fordi babyen var varm og tørr likevel.. ;) Vurderer babynest i senga denne gongen, og då trur eg ikkje eg vil ha skinn i tillegg.. Men kanskje!

Har korthåret i dag, vil fortsette med det fremover.

Vi har korthåret Soveskinn fra Nøstebarn etter eldste :) elsker det skinnet!!!

Vi brukte det i senga og (kurven i stua )helt til hun ble nærmere 2 år.

Har er eget vognskinn med hull til seler, det er enda i vogna til eldste. Men hun bruker nesten aldri vogna si mer, så når lillebror blir født får han arve begge skinnene hennes. :)

Ønsker et eller to korthårede skinn... Tenker kanskje å bruke i vogna og eventuelt på soveplass i stua... Regner med det kanskje blir en vugge...

Vi har ett korthåra lammeskinn og må kjøpe ett til så begge får :)

Tenker vi skal ha ett, har ikke bestemt meg for type eller lengde da madrassen i vogna er ødelagt og det ikke er mulighet for å oppdrive ny :( tenker kanskje en korthåret der blir for tynt?!

Har hatt korthåra skinn frå nøstebarn til dei to andre, skal ha det no og (mamma og pappa kjøper det i barselgave til alle barnebarna). Brukte skinnet over alt omtrent (vogge, seng, på teppe på golvet, i vogna om sommaren) og begge ungane brukte skinnet sitt i senga til dei var 4-5-6 år. No har dei skinna sine i godstol/lesekrok.

Har kjøpt korthåret som er til både vogn og bilsete med fempunktsele:)

Tenker vi skal ha ett, har ikke bestemt meg for type eller lengde da madrassen i vogna er ødelagt og det ikke er mulighet for å oppdrive ny :( tenker kanskje en korthåret der blir for tynt?!
Vi laga til ny madrass til vogna. Kjøpte tynneste sort skummadrass på Jysk og klipte den til etter den gamle madrassen. Så trakk vi bare dobbelt med laken utpå. Kosta 120kr ;)

Vi laga til ny madrass til vogna. Kjøpte tynneste sort skummadrass på Jysk og klipte den til etter den gamle madrassen. Så trakk vi bare dobbelt med laken utpå. Kosta 120kr ;)

kanskje jeg får prøve på det :) Tenkte kanskje jeg skulle unne meg ny vogn neste gang om det blir en til så er jo bare den tia vi trenger baggen :)

Men er det noen som har en butikk eller en type skinn å anbefale? Ser en del har skinn med hull til seler... Er det å anbefale fra starten av? Kan man kjøpe skinn hvor som helst eller er det bedre å holde seg til butikker som selger utstyr til barn og baby?

Men er det noen som har en butikk eller en type skinn å anbefale? Ser en del har skinn med hull til seler... Er det å anbefale fra starten av? Kan man kjøpe skinn hvor som helst eller er det bedre å holde seg til butikker som selger utstyr til barn og baby?

Man kan vel skjære hull til deler selv hvis man får behov for det etterhvert :)
Jeg ville ikke kjøpt f.eks fra ikea, men gått for noe beregnet til den bruken av babyer.
Skinn fra nøstebarn ser ut til å være veldig bra, trygt for barnet mtp fritt for kjemikalier osv, i tillegg til at de stiller krav til dyrevelferd og miljø :)
Har også lest bra ting om skinn fra Kaiser, og er usikker på hva som skiller de to typene.

Back
Topp